Čína má ke hrám dlouhodobě rozporuplný vztah. Komerčně se zde mladému trhu výtečně daří, nicméně vláda se k videohrám dlouhodobě vyjadřuje negativně.
Čínské herní platformy, které vyvíjí populární mobilní a na mobil stavěné MMORPG hry, se musí opět podřídit pravidlům země. Ty nově stanovují, že děti pod 18 let budou moci omezit své hraní jen na jednu hodinu ve stanovených dnech – týká se to pátku, soboty, neděli a všech státních svátků. Mimo tento čas nemohou mladí hráči hrát vůbec, přes týden se tak k videohrám nedostanou.
Hrát budou moci jen od 20:00 do 21:00 a herní platformy mají povinnost ověřovat skutečnou identitu uživatelů tak, aby mohli pravidla vynucovat.
Budoucnost mládeže má prioritu, argumentuje Čína
I pro velká studia jako Tencent nebo NetEase to může představovat nemalý problém. Provoz serverů je drahý sám o sobě, a příprava na obrovskou zátěž, která bude v onu jednu stanovenou hodinu probíhat, bude spolu s běžným provozem serverů přes týden velmi obtížně kontrolovatelná.
V reakci na oznámení se propadly akcie některých čínských firem i evropských herních obrů jako Ubisoft. Čínský herní trh tímto může utrpět vážné ztráty.
Zpřísnění pravidel z roku 2019 se všeobecně čekalo, konec konců, na začátku tohoto měsíce už jsme o tom psali: Čínský státní tisk přirovnal hry k drogám a označil je za „duševní opium“.
Asi 62 % čínských dětí hraje hry online, a 13,2 % má podle čínských státních médií hrát mobilní hry déle než dvě hodiny denně v pracovní dny. Čína tvrdé kroky obhajuje jako ochranu budoucnosti mládeže, a závislost na hrách považuje za velký problém země. Podle místních médií by také v boji proti herní závislosti měli pomáhat učitelé a rodiče.
Není jasné, jak dobře se Číně podaří hraní omezit. Pravidla se týkajhí i her na PC, není však jasné, jak k regulaci Čína zakročí. Videohry jsou už tak v zemi tvrdě regulovány, způsob si tudíž asijský obr určitě najde.
Zdroj: Reuters