EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Distributor EA a vývojáři z Motive překvapili, když potvrdili, že nový simulátor Star Wars: Squadrons nebude obsahovat žádné mikrotransakce.

Zdá se tak, že se obě studia poučila ze selhání Anthemu a Battlefrontu. Jde o určitý návrat k dřívějším standardům, tedy tomu, že si zákazník zkrátka zakoupil plnohodnotnou hru, a to bylo vše, maximálně mohl očekávat v řádu měsíců či let nějaký ten datadisk s dodatečným obsahem.

Tyto „jednodušší“ časy byly v mnohém příjemnější, především proto, že hry byly plnohodnotné od začátku. Jenže pro vývojáře nebyly zdaleka tak výnosné; je pravda, že mikrotransakce a DLC dávají studiím cenné dodatečné finance pro pokračující vývoj, příkladem může být (otřesná) DLC politika herních sérií jako Total War nebo Europa Universalis (a celkově her od Paradoxu).

Obrázek: EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Risk? Zisk? Těžko říct

Bez neustále proudícího nového obsahu také není jasné, jak dlouho komunita vydrží hru hrát; je tak pravděpodobné, že EA ještě svůj přístup zváží, případně alespoň bude přidávat dodatečný obsah zdarma nebo v podobě větších balíčků.

Mikrotransakce naopak totiž mohou celou hru pohánět. Podobným způsobem funguje populární hardcore ARPG Path of Exile, které je zdarma s pravidelnými rozšířeními, přičemž veškerý obsah je zdarma; hru financují kosmetické mikrotransakce a možnost nákupu dodatečných úložných prostor v truhle hráčů.

Squadrons je očekávanější hrou i než standardní novinky od EA bývají. Po 10 letech totiž oživuje koncept vesmírných simulátorů z prostředí Star Wars; a legendární série X-Wing nebyla vůbec špatná.

Obrázek: EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Simulátorů vesmírných stíhaček, křižníků i mateřských lodí je celá řada, a spousta z nich je skvělých, ovšem prostředí Star Wars a známých lodí je zkrátka lákavé. Plus, postavení EA a její známost může pomoci přilákat opravdu velkou uživatelskou základnu.

Zážitek bude primárně multiplayerový, ale umělá inteligence implementována bude, primárně u velkých lodí, které hráči nebudou moci ovládat.

Zdroj: Engadget

Obrázek: Megakometa v roce 2031 proletí ve vzdálenosti Saturnu, viditelná však nebude
Megakometa v roce 2031 proletí ve vzdálenosti Saturnu, viditelná však nebude
Obrázek: Rychlý a neomezený internet v letadlech? SpaceX jedná s aerolinkami o Starlinku
Rychlý a neomezený internet v letadlech? SpaceX jedná s aerolinkami o Starlinku
Obrázek: Sluchátka jako zdravotní zařízení? Apple AirPods mohou měřit teplotu a nahradí naslouchátko
Sluchátka jako zdravotní zařízení? Apple AirPods mohou měřit teplotu a nahradí naslouchátko
Obrázek: Biosymbiotická zařízení z 3D tiskárny: Nepotřebují nabíjet a měří přesněji než chytré hodinky
Biosymbiotická zařízení z 3D tiskárny: Nepotřebují nabíjet a měří přesněji než chytré hodinky
Obrázek: Jak snadno stáhnout aplikace do mobilu Huawei? Je to čím dál jednodušší
Jak snadno stáhnout aplikace do mobilu Huawei? Je to čím dál jednodušší
Obrázek: Tip z Microsoftu: Jak nainstalovat Windows 11 na PC s nepodporovaným procesorem?
Tip z Microsoftu: Jak nainstalovat Windows 11 na PC s nepodporovaným procesorem?
Obrázek: Jak se připojit k blokovaným zahraničním službám a obsahu? Pomůže VPN
Jak se připojit k blokovaným zahraničním službám a obsahu? Pomůže VPN
Obrázek: YouTube umožní stahování videí na počítačích, má to ale háček
YouTube umožní stahování videí na počítačích, má to ale háček