EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Distributor EA a vývojáři z Motive překvapili, když potvrdili, že nový simulátor Star Wars: Squadrons nebude obsahovat žádné mikrotransakce.

Zdá se tak, že se obě studia poučila ze selhání Anthemu a Battlefrontu. Jde o určitý návrat k dřívějším standardům, tedy tomu, že si zákazník zkrátka zakoupil plnohodnotnou hru, a to bylo vše, maximálně mohl očekávat v řádu měsíců či let nějaký ten datadisk s dodatečným obsahem.

Tyto „jednodušší“ časy byly v mnohém příjemnější, především proto, že hry byly plnohodnotné od začátku. Jenže pro vývojáře nebyly zdaleka tak výnosné; je pravda, že mikrotransakce a DLC dávají studiím cenné dodatečné finance pro pokračující vývoj, příkladem může být (otřesná) DLC politika herních sérií jako Total War nebo Europa Universalis (a celkově her od Paradoxu).

Obrázek: EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Risk? Zisk? Těžko říct

Bez neustále proudícího nového obsahu také není jasné, jak dlouho komunita vydrží hru hrát; je tak pravděpodobné, že EA ještě svůj přístup zváží, případně alespoň bude přidávat dodatečný obsah zdarma nebo v podobě větších balíčků.

Mikrotransakce naopak totiž mohou celou hru pohánět. Podobným způsobem funguje populární hardcore ARPG Path of Exile, které je zdarma s pravidelnými rozšířeními, přičemž veškerý obsah je zdarma; hru financují kosmetické mikrotransakce a možnost nákupu dodatečných úložných prostor v truhle hráčů.

Squadrons je očekávanější hrou i než standardní novinky od EA bývají. Po 10 letech totiž oživuje koncept vesmírných simulátorů z prostředí Star Wars; a legendární série X-Wing nebyla vůbec špatná.

Obrázek: EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Simulátorů vesmírných stíhaček, křižníků i mateřských lodí je celá řada, a spousta z nich je skvělých, ovšem prostředí Star Wars a známých lodí je zkrátka lákavé. Plus, postavení EA a její známost může pomoci přilákat opravdu velkou uživatelskou základnu.

Zážitek bude primárně multiplayerový, ale umělá inteligence implementována bude, primárně u velkých lodí, které hráči nebudou moci ovládat.

Zdroj: Engadget

Obrázek: Nejlepší fotomobil? Řada P50 Pro přinese na český trh to nej
Nejlepší fotomobil? Řada P50 Pro přinese na český trh to nej
Obrázek: Apple po metaverzu netouží – proč taky?
Apple po metaverzu netouží – proč taky?
Obrázek: Technologické vize pro rok 2022: Začíná éra skládacích telefonů a levného satelitního internetu
Technologické vize pro rok 2022: Začíná éra skládacích telefonů a levného satelitního internetu
Obrázek: Nejlepší chytré technologie z CES 2022? Elektromobil měnící barvy i superrychlý router
Nejlepší chytré technologie z CES 2022? Elektromobil měnící barvy i superrychlý router
Obrázek: Pozor na podvody na Bazoši a Sbazaru: Peníze na bankovní kartu vám nikdo nepošle
Pozor na podvody na Bazoši a Sbazaru: Peníze na bankovní kartu vám nikdo nepošle
Obrázek: Česko je oblíbeným terčem kybernetických útoků. Počet hrozeb poroste i v roce 2022
Česko je oblíbeným terčem kybernetických útoků. Počet hrozeb poroste i v roce 2022
Obrázek: Co se starým PC a notebookem? Vyrobte si rychlý Chromebook, nebo síťový disk s filmy
Co se starým PC a notebookem? Vyrobte si rychlý Chromebook, nebo síťový disk s filmy
Obrázek: Je lepší fólie, nebo tvrzené sklo? Jak levně ochránit displej nového telefonu
Je lepší fólie, nebo tvrzené sklo? Jak levně ochránit displej nového telefonu