EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Distributor EA a vývojáři z Motive překvapili, když potvrdili, že nový simulátor Star Wars: Squadrons nebude obsahovat žádné mikrotransakce.

Zdá se tak, že se obě studia poučila ze selhání Anthemu a Battlefrontu. Jde o určitý návrat k dřívějším standardům, tedy tomu, že si zákazník zkrátka zakoupil plnohodnotnou hru, a to bylo vše, maximálně mohl očekávat v řádu měsíců či let nějaký ten datadisk s dodatečným obsahem.

Tyto „jednodušší“ časy byly v mnohém příjemnější, především proto, že hry byly plnohodnotné od začátku. Jenže pro vývojáře nebyly zdaleka tak výnosné; je pravda, že mikrotransakce a DLC dávají studiím cenné dodatečné finance pro pokračující vývoj, příkladem může být (otřesná) DLC politika herních sérií jako Total War nebo Europa Universalis (a celkově her od Paradoxu).

Obrázek: EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Risk? Zisk? Těžko říct

Bez neustále proudícího nového obsahu také není jasné, jak dlouho komunita vydrží hru hrát; je tak pravděpodobné, že EA ještě svůj přístup zváží, případně alespoň bude přidávat dodatečný obsah zdarma nebo v podobě větších balíčků.

Mikrotransakce naopak totiž mohou celou hru pohánět. Podobným způsobem funguje populární hardcore ARPG Path of Exile, které je zdarma s pravidelnými rozšířeními, přičemž veškerý obsah je zdarma; hru financují kosmetické mikrotransakce a možnost nákupu dodatečných úložných prostor v truhle hráčů.

Squadrons je očekávanější hrou i než standardní novinky od EA bývají. Po 10 letech totiž oživuje koncept vesmírných simulátorů z prostředí Star Wars; a legendární série X-Wing nebyla vůbec špatná.

Obrázek: EA překvapilo. Star Wars: Squadrons nebude mít mikrotransakce ani zbytečná DLC

Simulátorů vesmírných stíhaček, křižníků i mateřských lodí je celá řada, a spousta z nich je skvělých, ovšem prostředí Star Wars a známých lodí je zkrátka lákavé. Plus, postavení EA a její známost může pomoci přilákat opravdu velkou uživatelskou základnu.

Zážitek bude primárně multiplayerový, ale umělá inteligence implementována bude, primárně u velkých lodí, které hráči nebudou moci ovládat.

Zdroj: Engadget

Obrázek: Mise na Psyche odložena: NASA nestihla otestovat dodané vybavení
Mise na Psyche odložena: NASA nestihla otestovat dodané vybavení
Obrázek: Mars Express: Softwarová aktualizace po 19 letech
Mars Express: Softwarová aktualizace po 19 letech
Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné
Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné
Obrázek: Instalace tepelného čerpadla a fotovoltaiky se vyplatí, v červnu to stihnete do topné sezony
Instalace tepelného čerpadla a fotovoltaiky se vyplatí, v červnu to stihnete do topné sezony
Obrázek: Velký výpadek O2 TV: Co dělat a jak televizi spustit?
Velký výpadek O2 TV: Co dělat a jak televizi spustit?
Obrázek: Jak si vybrat nejlepší počítačovou myš pro hraní i práci
Jak si vybrat nejlepší počítačovou myš pro hraní i práci
Obrázek: Podvodníci z Bazoše se zlepšují: Pro každou oběť mají podvod na míru
Podvodníci z Bazoše se zlepšují: Pro každou oběť mají podvod na míru
Obrázek: Ohnivá past: Jak se rychle dostat ven z hořící Tesly s nefunkční baterií?
Ohnivá past: Jak se rychle dostat ven z hořící Tesly s nefunkční baterií?