V březnu celosvětově poklesly prodeje aut – to snad nemůže být překvapivé – ale světlá místa se najdou. V Evropě jsou jimi elektromobily.
Evropa je automobilový ráj se silnými automobilkami a poklesem prodejů byla poznamenána zřejmě nejvýrazněji. Alespoň jednou dobrou zprávou je ale celkový vzestup počtu elektrických nebo hybridních automobilů v Evropské unii; z nějakých 7 % v dubnu 2019 stoupl ve stejném měsíci letošního roku na nějakých 17 %.
Automobilkám může toto přeorientování trhu, do kterého před pandemií vložily nemalé finanční prostředky, pomoci.
V Evropě se v letošním březnu prodalo nejméně automobilů za posledních 38 let; oproti minulému roku se registrace nových vozů snížila o 52 %. Prodeji bateriových elektrických vozů poklesly – o nějakých 29 % – ale ani zdaleka ne tak radikálně jako běžné benzinové či dieselové automobily, ty ztratily nějakých 78 %.
Hybridy, oproti tomu, si překvapivě o 7 % polepšily.
Nejpopulárnějším elektrovozem v EU byl stále Tesla Model 3, druhý nejoblíbenější vůz v Evropě celkově. Zvýšený podíl elektrických vozů ale zapříčinily hlavně prodeje značek Mercedes, Volkswagen, BMW, Hyundai, Volvo a Suzuki.
Pokud bude trend pokračovat, je možné, že ke konci příštího desetiletí – nebo i dříve – překoná počet hybridů a elektrických vozidel v prodejích běžné benzínové a dieselové vozy; a v budoucnu i jejich počet na silnicích, což ovšem potrvá samozřejmě mnohem déle.
Zdroj: Guardian