Kvůli kontroverzím Facebooku z poslední doby se celá řada firem rozhodla mediálního obra bojkotovat. Nově se k nim připojila i Coca-Cola.
Unilever, Verizon, Coca-Cola, Hershey, Honda. Vše velké a bohaté firmy a hlavně ty, které rády platí za cílenou reklamu. Facebook tím ovšem o tolik příjmů nepřichází, většinu peněz má spíše z menších společností. Reálným efektem je tak spíše mediální pozornost, který bojkot firmám přinese.
V současné době, kdy v USA zuří protesty proti rasové nerovnosti a policejní brutalitě, je taková firemní politika nadmíru účinná; jakékoliv vyjádření, ať už smysluplné nebo ne, na podporu boje proti rasismu, je hodně vidět.
Bojkotu už se účastní více než 120 společností a nejsou omezeny jen na Spojené státy. Firmy se do bojkotu přidávají v rámci boje proti rasismu, ale to není příliš logický argument – jde spíše o celkovou nechuť k fungování Facebooku, který je poslední roky stíhán značným množstvím kontroverzí, mezi nimiž je i rozšířený hate speech či naopak cenzura.
Právě to lze shrnout jako hlavní důvod bojkotu: Nespokojenost se systémem Facebooku, který blokuje příspěvky velmi nevyrovnaným způsobem; jindy vcelku správně, jindy nesmyslně, bez zjevného zlepšení algoritmů a lidské práce.
Facebook se obviněním obecně brání, byť přiznává, že systém zatím není dokonalý. Podle firmy se podaří zblokovat asi 90 % nenávistných příspěvků (v angličtině) na serveru.
Zuckerbergovo impérium zahrnující také Instagram a WhatsApp se dlouhodobě hájí tím, že nechce určovat, co je pravda a nechat to na uživatelích samotných.
Další vývoj je nejasný; lze ale dost dobře předpokládat
Zdroj: Engadget