Samsung se vysmívá Applu. Trh se změnil, marketing zůstává

Tedy, u Applu ani moc ne, ten se stále drží zajetých očekávání: Žádné zprávy, obrovské očekávání, a pak bombastické novinky. Jediný problém je, že Apple postrádá právě ty bombastické novinky, kterými by celý svůj obchodní kolotoč probudil.

Některá média chválila, jiná kritizovala – to konec konců záleží i na tom, jaké produkty samotné redakce preferují, nebo zda mají rezidentní fandy Applu v kanceláři.

Nicméně představovačka nových iPhonů a dalších chytrých věcí proběhla přibližně tak, jak se očekávalo. Zlepšení se dočkaly hlavně chytré hodinky, a to docela značného, byť konkurence je stále levnější a často hezčí – funkčnost ale Apple doladil na velmi slušnou úroveň.

Zoufalství dvou obrů

U smarpthonů to ale byla docela bída. Už několikátým rokem se novinky omezily jen na drobnosti, které neospravedlňují koupi stroje za desítky tisíc korun; obzvlášť ne, pokud vlastníte předchozí generaci. Hlavní pozornost se upřela na nový fotoaparát, ze kterého si navíc úhlavní konkurent firmy Samsung udělal terč.

Ihned po představovačce Applu vydal Samsung reklamu, kde se specificky trefuje do foťáku Applu, který má drobné nevýhody oproti Galaxy Note 10 – opravdu drobné, nicméně Apple starých časů by něco takového nedopustil.

Nutno říct, Samsung má úplně identický problém jako Apple, ani jeho vlajkové lodě se neprodávají, protože vylepšení smartphonů jsou jen droboučká. Není divu, že si Huawei a další urvali tolik prostoru na trhu: Obě hlavní firmy nejsou tak zajímavé, jak bývaly dřív.

Konkrétně se Samsung vysmívá tomu, že iPhony 11 neumí v základní aplikaci udělat takzvaný „bokeh“ efekt (rozmazání pozadí) přímo při natáčení nebo focení.

Obrázek: Samsung se vysmívá Applu. Trh se změnil, marketing zůstává

iPhone 11 Pro a 11 Pro Max. Čoček má sice dost, ale není moc elegantní a vzhledově příjemný. Zdroj: Ben Geskin / MacRumors

Zoufalý pokus o pozornost nebo oprávněná kritika dříve nejinovativnější IT firmy? To posuďte sami, pravdou zůstává snad jen to, že obě firmy už by potřebovaly změnit své obchodní praktiky. Samsung nemůže stavět na tom, že je alternativou k Applu a neustále se do něj zbytečně (a místy poněkud trapně) strefovat, a Apple musí přestat věřit, že je tou samou firmou, jako byla za éry Steva Jobse. Je to dvojité zoufalství, podtržené tím, že smartphone za 10 tisíc obvykle dokáže velmi slušně zastat práci toho za 30.

Jinak je sežerou mladší. USA trh je zatím bezpečně jejich díky svým specifikům, ale Evropa už dávno našla svou cestu, stejně jako stále důležitější Indie a její mladičký, nenasycený trh.

Zdroj: ZDNet

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Muž postavil přístroj na třídění Lega. Samozřejmě z Lega
Muž postavil přístroj na třídění Lega. Samozřejmě z Lega
Obrázek: Skutečný Iron Man do každé firmy? Robotický oblek pro průmysl a vojáky už není sci-fi
Skutečný Iron Man do každé firmy? Robotický oblek pro průmysl a vojáky už není sci-fi
Obrázek: Vánoční soutěž o chytré fitness náramky Honor Band 5 s 24/7 měřením tepu
Vánoční soutěž o chytré fitness náramky Honor Band 5 s 24/7 měřením tepu
Obrázek: IFA 2019: Vše co nám veletrh přinesl
IFA 2019: Vše co nám veletrh přinesl

Na berlínském výstavišti začalo ve středu představování novinek. Od pátku se otevřou brány návštěvníkům a zde najdete souhrn všech novinek...

Zavřít