V neobvyklém partnerství mezi konkurenčními firmami si Sony a Microsoft vyrazily do oblasti cloudového hraní a umělé inteligence.
Sony má PlayStation, Microsoft má Xbox. „Konzolové války“ jsou pevně v rukách právě těchto dvou firem, jedné japonské a jedné americké. Nyní se však stalo něco nemyslitelného: obě firmy hodlají právě v oblasti videoher spolupracovat.
Sony založí svůj streamovací a online herní byznys na cloudové platformě Microsoft Azure, přičemž na platformu mají přejít i některé současné služby Sony. Spolupráce má zahrnovat i vývoj budoucích „řešení“ (pod čímž si lze představit obvykle skoro cokoliv) a vývojářských platforem.
Jde o skutečně nevídaný krok mezi dvěma konkurenty, ukazuje však ohromný potenciál, který obě firmy vidí v cloud gamingu – jinak by to podobné dohody s největší pravděpodobností nešly.
Strategicky jde o velmi promyšlený krok: umožní jim to totiž díky mnoha rokům zkušeností a velkou uživatelskou základnou přejet společnosti, které chtějí do herní oblasti vstoupit právě díky cloudovému impériu. Amazon i Google teď budou mít mnohem složitější a náročnější cestu, byť ne nemožnou.
Ze strany Microsoftu snad není třeba krok vysvětlovat, a i ze strany Sony dává smysl: firma potřebuje nějaký cloud, na kterém by fungovala, a spojenectví s Microsoftem jí umožní efektivně odstavit Stadia od Googlu i Amazon. Sony vlastní cloudovou službu má, ale potřebuje infrastrukturu, kterou Microsoft nabídnout může.
Podílet se společně budou obě firmy také na vývoji nových polovodičů a, samozřejmě, umělé inteligence.
Zdroj: Microsoft