Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Spolu s širším proměnou strategických plánů Microsoftu jsme se dočkali i dalších klíčových oznámení. Prvním z nich je, že Xbox nedostane slibovanou virtuální nebo rozšířenou realitu.

V rozhovoru pro gamesindustry.biz to uvedl marketingový ředitel herní části Microsoftu Mike Nichols. Jak se zdá, celkem logicky se americká firma bude soustředit spíše na virtuální realitu pro PC a také na vlastní headset pro rozšířenou realitu.

Dosti neúspěšné HoloLens, jejichž hlavním problémem byla hlavně silně přestřelená cena a příliš malé zorné pole, se dočkají nástupce – levnější a potenciálně vyladěnější HoloLens 2 by měly být oznámeny už letos.

Zajímavé je však také ohlášení podpory myši a klávesnice pro Xbox One. Pokud to Microsoft dotáhne do finále – a zprávy z amerických médií napovídají tomu, že ano – pak se mají hráči z konzolí na co těšit. Nejen, že by tak potenciálně mohli dostat do rukou mnohem širší repertoár herních žánrů (třeba klasické RTS se zkrátka mnohem lépe hrají s myší v ruce), ale také moci svůj zážitek ze dvou rozdílných platforem kombinovat.

Obrázek: Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Na gauči pohodlně s myší a klávesnicí

Spolupráce totiž probíhá s firmou Razer, která se na herní vybavení dlouhodobě specializuje; jak u klávesnic, tak u myší patří mezi časté volby profesionálů i amatérů. Zatím není jasné, zda půjde obecně používat všechny klávesnice a myši, nebo pouze specifické modely. Windows Central však mluví o všech myších, které fungují na platformě Windows. Myši fungující přes Bluetooth nebo specifické firemní ovladače však zezačátku dostupné nebudou

Podpora myši a klávesnice však vyvolává otázky. Ta nejkritičtější se přímo nabízí: jak to ovlivní multiplayer ve hrách? Gamepady a kombinace klávesnice a myši mají velmi odlišné parametry, a úplně jinak se s nimi hraje. Nejen u FPS, ale prakticky u všech žánrů by byl rozdíl výrazný.

Microsoft to prý nechá na vývojářích samotných, zdůrazňuje však, že připojená myš a klávesnice lze detekovat. Možnost „omezení“ hráče na uživatele se stejným nastavením je tedy pravděpodobné. Naopak se tím zvyšuje možnost meziplatformního hraní, kdy hráč na Xboxu s klávesnicí a myší by mohl poměrně férově zápasit s hráči na stolním PC. Vzhledem k popularitě hry Fortnite, u níž je meziplatformní hraní jedním z největších lákadel, je tah tímto směrem potenciálně profitabilní, byť to zatím rozhodně není dokonalé a vlastně ani jednoduché.

Nástroje a API pro vývojáře už měl Microsoft údajně dodat v dubnu letošního roku. Zda se tak stalo nebo ne není jasné, ale plán už se zdá téměř jistým. The Verge mluví o oficiální podpoře novinky „později v tomto roce“.

Ať už to dopadne jakkoliv, je vidět, že kompatibilita mezi PC a dalšími platformami je v očích vývojářů i tvůrců. V příštích měsících bude především zajímavé pozorovat, zda a jak na novinku zareaguje konkurenční PlayStation.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Nové jaderné bloky zruinují český rozpočet, tvrdí expert. Bude elektřina stát 200 eur za MWh místo slibovaných 90?
Nové jaderné bloky zruinují český rozpočet, tvrdí expert. Bude elektřina stát 200 eur za MWh místo slibovaných 90?
Skládačky netáhnou: Motorola předběhla Honor, Samsung se potýká s klesajícím podílem na trhu
Od vynálezu parního stroje k AI za 250 let: Přežijeme zrychlující se AI revoluci?
Konečně telefon, který vydrží: Realme GT 7 zvládne bez nabíjení tři dny (první dojmy)
Obrázek: AI magie v HONORu 400 Pro: Jak z obyčejné fotky udělat video za pár sekund?
AI magie v HONORu 400 Pro: Jak z obyčejné fotky udělat video za pár sekund?
Jak ušetřit za Oneplay? S OKU trikem se zákazníkům daří získat i 40 % slevu
Obrázek: Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat