Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Spolu s širším proměnou strategických plánů Microsoftu jsme se dočkali i dalších klíčových oznámení. Prvním z nich je, že Xbox nedostane slibovanou virtuální nebo rozšířenou realitu.

V rozhovoru pro gamesindustry.biz to uvedl marketingový ředitel herní části Microsoftu Mike Nichols. Jak se zdá, celkem logicky se americká firma bude soustředit spíše na virtuální realitu pro PC a také na vlastní headset pro rozšířenou realitu.

Dosti neúspěšné HoloLens, jejichž hlavním problémem byla hlavně silně přestřelená cena a příliš malé zorné pole, se dočkají nástupce – levnější a potenciálně vyladěnější HoloLens 2 by měly být oznámeny už letos.

Zajímavé je však také ohlášení podpory myši a klávesnice pro Xbox One. Pokud to Microsoft dotáhne do finále – a zprávy z amerických médií napovídají tomu, že ano – pak se mají hráči z konzolí na co těšit. Nejen, že by tak potenciálně mohli dostat do rukou mnohem širší repertoár herních žánrů (třeba klasické RTS se zkrátka mnohem lépe hrají s myší v ruce), ale také moci svůj zážitek ze dvou rozdílných platforem kombinovat.

Obrázek: Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Na gauči pohodlně s myší a klávesnicí

Spolupráce totiž probíhá s firmou Razer, která se na herní vybavení dlouhodobě specializuje; jak u klávesnic, tak u myší patří mezi časté volby profesionálů i amatérů. Zatím není jasné, zda půjde obecně používat všechny klávesnice a myši, nebo pouze specifické modely. Windows Central však mluví o všech myších, které fungují na platformě Windows. Myši fungující přes Bluetooth nebo specifické firemní ovladače však zezačátku dostupné nebudou

Podpora myši a klávesnice však vyvolává otázky. Ta nejkritičtější se přímo nabízí: jak to ovlivní multiplayer ve hrách? Gamepady a kombinace klávesnice a myši mají velmi odlišné parametry, a úplně jinak se s nimi hraje. Nejen u FPS, ale prakticky u všech žánrů by byl rozdíl výrazný.

Microsoft to prý nechá na vývojářích samotných, zdůrazňuje však, že připojená myš a klávesnice lze detekovat. Možnost „omezení“ hráče na uživatele se stejným nastavením je tedy pravděpodobné. Naopak se tím zvyšuje možnost meziplatformního hraní, kdy hráč na Xboxu s klávesnicí a myší by mohl poměrně férově zápasit s hráči na stolním PC. Vzhledem k popularitě hry Fortnite, u níž je meziplatformní hraní jedním z největších lákadel, je tah tímto směrem potenciálně profitabilní, byť to zatím rozhodně není dokonalé a vlastně ani jednoduché.

Nástroje a API pro vývojáře už měl Microsoft údajně dodat v dubnu letošního roku. Zda se tak stalo nebo ne není jasné, ale plán už se zdá téměř jistým. The Verge mluví o oficiální podpoře novinky „později v tomto roce“.

Ať už to dopadne jakkoliv, je vidět, že kompatibilita mezi PC a dalšími platformami je v očích vývojářů i tvůrců. V příštích měsících bude především zajímavé pozorovat, zda a jak na novinku zareaguje konkurenční PlayStation.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Obrázek: Skládání 3D tiskárny Prusa Core One je radost. Takhle vypadá špičková česká technika
Skládání 3D tiskárny Prusa Core One je radost. Takhle vypadá špičková česká technika
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší