Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Spolu s širším proměnou strategických plánů Microsoftu jsme se dočkali i dalších klíčových oznámení. Prvním z nich je, že Xbox nedostane slibovanou virtuální nebo rozšířenou realitu.

V rozhovoru pro gamesindustry.biz to uvedl marketingový ředitel herní části Microsoftu Mike Nichols. Jak se zdá, celkem logicky se americká firma bude soustředit spíše na virtuální realitu pro PC a také na vlastní headset pro rozšířenou realitu.

Dosti neúspěšné HoloLens, jejichž hlavním problémem byla hlavně silně přestřelená cena a příliš malé zorné pole, se dočkají nástupce – levnější a potenciálně vyladěnější HoloLens 2 by měly být oznámeny už letos.

Zajímavé je však také ohlášení podpory myši a klávesnice pro Xbox One. Pokud to Microsoft dotáhne do finále – a zprávy z amerických médií napovídají tomu, že ano – pak se mají hráči z konzolí na co těšit. Nejen, že by tak potenciálně mohli dostat do rukou mnohem širší repertoár herních žánrů (třeba klasické RTS se zkrátka mnohem lépe hrají s myší v ruce), ale také moci svůj zážitek ze dvou rozdílných platforem kombinovat.

Obrázek: Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Na gauči pohodlně s myší a klávesnicí

Spolupráce totiž probíhá s firmou Razer, která se na herní vybavení dlouhodobě specializuje; jak u klávesnic, tak u myší patří mezi časté volby profesionálů i amatérů. Zatím není jasné, zda půjde obecně používat všechny klávesnice a myši, nebo pouze specifické modely. Windows Central však mluví o všech myších, které fungují na platformě Windows. Myši fungující přes Bluetooth nebo specifické firemní ovladače však zezačátku dostupné nebudou

Podpora myši a klávesnice však vyvolává otázky. Ta nejkritičtější se přímo nabízí: jak to ovlivní multiplayer ve hrách? Gamepady a kombinace klávesnice a myši mají velmi odlišné parametry, a úplně jinak se s nimi hraje. Nejen u FPS, ale prakticky u všech žánrů by byl rozdíl výrazný.

Microsoft to prý nechá na vývojářích samotných, zdůrazňuje však, že připojená myš a klávesnice lze detekovat. Možnost „omezení“ hráče na uživatele se stejným nastavením je tedy pravděpodobné. Naopak se tím zvyšuje možnost meziplatformního hraní, kdy hráč na Xboxu s klávesnicí a myší by mohl poměrně férově zápasit s hráči na stolním PC. Vzhledem k popularitě hry Fortnite, u níž je meziplatformní hraní jedním z největších lákadel, je tah tímto směrem potenciálně profitabilní, byť to zatím rozhodně není dokonalé a vlastně ani jednoduché.

Nástroje a API pro vývojáře už měl Microsoft údajně dodat v dubnu letošního roku. Zda se tak stalo nebo ne není jasné, ale plán už se zdá téměř jistým. The Verge mluví o oficiální podpoře novinky „později v tomto roce“.

Ať už to dopadne jakkoliv, je vidět, že kompatibilita mezi PC a dalšími platformami je v očích vývojářů i tvůrců. V příštích měsících bude především zajímavé pozorovat, zda a jak na novinku zareaguje konkurenční PlayStation.

Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Kreditka od Apple v problémech? Karta je vyšetřována za sexismus
Kreditka od Apple v problémech? Karta je vyšetřována za sexismus
Obrázek: Roboti od MIT umí tancovat, hrát fotbal a… narážet do sebe? Vývoj robůtků Mini Cheetah pokračuje.
Roboti od MIT umí tancovat, hrát fotbal a… narážet do sebe? Vývoj robůtků Mini Cheetah pokračuje.
Obrázek: Fujifilm X-Pro3 je návrat ke kořenům analogu v digitálním pojetí
Fujifilm X-Pro3 je návrat ke kořenům analogu v digitálním pojetí
Obrázek: Letní výprodej na Steamu: tipy na zajímavé hry ve velké slevě
Letní výprodej na Steamu: tipy na zajímavé hry ve velké slevě

Před pár dny započatý Steam Summer Sale, dnes už legendární akce, při které se na digitální platformě Steam objeví ve...

Zavřít