Není nad klasiku: VR pro Xbox se nekoná, zato dostane myš a klávesnici

Spolu s širším proměnou strategických plánů Microsoftu jsme se dočkali i dalších klíčových oznámení. Prvním z nich je, že Xbox nedostane slibovanou virtuální nebo rozšířenou realitu.

V rozhovoru pro gamesindustry.biz to uvedl marketingový ředitel herní části Microsoftu Mike Nichols. Jak se zdá, celkem logicky se americká firma bude soustředit spíše na virtuální realitu pro PC a také na vlastní headset pro rozšířenou realitu.

Dosti neúspěšné HoloLens, jejichž hlavním problémem byla hlavně silně přestřelená cena a příliš malé zorné pole, se dočkají nástupce – levnější a potenciálně vyladěnější HoloLens 2 by měly být oznámeny už letos.

Zajímavé je však také ohlášení podpory myši a klávesnice pro Xbox One. Pokud to Microsoft dotáhne do finále – a zprávy z amerických médií napovídají tomu, že ano – pak se mají hráči z konzolí na co těšit. Nejen, že by tak potenciálně mohli dostat do rukou mnohem širší repertoár herních žánrů (třeba klasické RTS se zkrátka mnohem lépe hrají s myší v ruce), ale také moci svůj zážitek ze dvou rozdílných platforem kombinovat.

Na gauči pohodlně s myší a klávesnicí

Spolupráce totiž probíhá s firmou Razer, která se na herní vybavení dlouhodobě specializuje; jak u klávesnic, tak u myší patří mezi časté volby profesionálů i amatérů. Zatím není jasné, zda půjde obecně používat všechny klávesnice a myši, nebo pouze specifické modely. Windows Central však mluví o všech myších, které fungují na platformě Windows. Myši fungující přes Bluetooth nebo specifické firemní ovladače však zezačátku dostupné nebudou

Podpora myši a klávesnice však vyvolává otázky. Ta nejkritičtější se přímo nabízí: jak to ovlivní multiplayer ve hrách? Gamepady a kombinace klávesnice a myši mají velmi odlišné parametry, a úplně jinak se s nimi hraje. Nejen u FPS, ale prakticky u všech žánrů by byl rozdíl výrazný.

Microsoft to prý nechá na vývojářích samotných, zdůrazňuje však, že připojená myš a klávesnice lze detekovat. Možnost „omezení“ hráče na uživatele se stejným nastavením je tedy pravděpodobné. Naopak se tím zvyšuje možnost meziplatformního hraní, kdy hráč na Xboxu s klávesnicí a myší by mohl poměrně férově zápasit s hráči na stolním PC. Vzhledem k popularitě hry Fortnite, u níž je meziplatformní hraní jedním z největších lákadel, je tah tímto směrem potenciálně profitabilní, byť to zatím rozhodně není dokonalé a vlastně ani jednoduché.

Nástroje a API pro vývojáře už měl Microsoft údajně dodat v dubnu letošního roku. Zda se tak stalo nebo ne není jasné, ale plán už se zdá téměř jistým. The Verge mluví o oficiální podpoře novinky „později v tomto roce“.

Ať už to dopadne jakkoliv, je vidět, že kompatibilita mezi PC a dalšími platformami je v očích vývojářů i tvůrců. V příštích měsících bude především zajímavé pozorovat, zda a jak na novinku zareaguje konkurenční PlayStation.

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Utajovaný kousek historie: Prototyp prvního iPhonu určený pro inženýry poprvé na fotografiích
Nvidia Jetson Nano: minipočítač překonává Raspberry Pi i Asus Tinker Board, navíc umí strojové učení
NASA: Asteroid o síle 10 atomových bomb explodoval nad Ruskem, včas jsme o něm nevěděli
Letní výprodej na Steamu: tipy na zajímavé hry ve velké slevě

Před pár dny započatý Steam Summer Sale, dnes už legendární akce, při které se na digitální platformě Steam objeví ve...

Zavřít