Google mění stránkování výsledků vyhledávání. Místo klikání na zobrazení 2. či 3. stránky výsledků se další výsledky zobrazí automaticky po dojetí na konec stránky.
Vtip z nadpisu naráží na fakt, že další stránku výsledků vyhledávače navštěvuje jen zlomek uživatelů. Odborníci na optimalizace pro vyhledávače (SEO) takto žertují a dávají najevo, že smysl dává pouze umístění na předních pozicích. To se nyní díky krokům Googlu může zlepšit.
Větší šance pro méně známé stránky?
Google totiž plánuje změnit způsob, jakým se zobrazují výsledky vyhledávání na svých stránkách. Místo dosavadního stránkování, kdy se po kliknutí na číslo stránky zobrazují další výsledky, se nyní po doscrollování k poslednímu výsledku načtou výsledky z následující stránky. Tato změna by měla pomoci výsledkům na dalších stránkách, které v současné době často zůstávají nepovšimnuty.
Starting today, we’re bringing continuous scrolling to desktop in English in the U.S. so you can continue to see more search results easily. When you reach the bottom of a search results page, you'll now be able to see up to six pages of results. pic.twitter.com/xIuVP24FFm
— Google (@Google) December 5, 2022
S touto změnou se Google snaží umožnit uživatelům snadnější procházení výsledků vyhledávání a zároveň zvýšit jejich zájem o stránky, které se nacházejí na nižších pozicích ve výsledcích vyhledávání. V současnosti totiž cca 85 % lidí klikne na některý z výsledků na první straně a většina z nich se už neobtěžuje procházet další stránky. Tato změna by měla umožnit uživatelům snadnější procházení výsledků a zároveň je přimět k prozkoumání výsledků na nižších pozicích, což by mohlo pomoci méně známým stránkám získat větší návštěvnost.
Stejně se Google už nějakou chvíli chová na mobilech. Nové fungování zatím vyhledávač testuje v USA, u nás se dočkáme až později.
Zdroj: Google