Play–Doh se prodává i v České republice, plastelína dokonce měla reklamu v televizním vysílání. Majitel značky Hasbro se však odhodlal k velice podivnému kroku a nechal si ve Spojených státech registrovat zvláštní pach této konkrétní plastelíny jako ochrannou zámku.
Zprávu o zvláštním kroku firmy přinesl server The Verge a popsal, že se lidé už pokusili patentovat nebo si ochrannou známkou chránit značné množství nelogických věcí, od Tarzanova pokřiku po anglické slovo „cocky“.
Hasbro vlastní značku Play–Doh už 27 let. Co firmu k registraci ochranné známky dovedlo právě nyní není jasné. Zajímavé je však, že Hasbro kvůli registraci muselo vůni plastelíny definovat. „Sladká, jemně pižmová, vanilková vůně s mírným nádechem třešní, kombinovaná s vůní soleného pšeničného těsta.“
Ano, to je opravdu definice vůně plastelíny, kterou si Hasbro nechalo registrovat.
Kupříkladu Gizmodo uvažuje, zda nyní Hasbro nezačne vyrábět voňavky s jemnými tóny Play–Doh. Co reálně Hasbro registrací ochranné známky zamýšlí jasné není, pravděpodobně však jde o ochranu jedné z nejstarších plastelín na světě.
Hasbro žádost podalo v únoru 2017 a tento týden ji americké úřady přijaly. Pokud se tedy rozhodnete prodávat vlastní plastelínu a nebudete chtít čelit žalobě, musíte pro svůj produkt zvolit vůni jinou.
Co třeba s nádechem olivového oleje nebo kaviáru?