Streamovací trh se mění extrémně rychle, a ačkoli Netflix je prozatím stále dominantní, konkurence má víc než dost – teď navíc jedna z nich významně posílí.
WarnerMedia a Discovery dokončily rok plánovanou fúzi, jejímž cílem bylo spojit silná portfolia obou značek. WarnerMedia provozují HBO Max, Discovery pak Discovery+. Ani jedna z těchto dvou streamovacích služeb nepatří mezi nejpopulárnější, dohromady ale už mohou představovat zajímavou konkurenci.
Svět plný akvizicí
Nová entita se jmenuje Warner Bros. Discovery, a v budoucnu má Discovery+ a HBO Max spojit; zatím však operují nezávisle na sobě. HBO Max je v Česku dostupný (původně HBO GO) a na trhu má relativně stabilní čísla obliby. Je pravděpodobné, že po spojení bude v ČR nově vzniknuvší platforma rovněž dostupná. Discovery+ prozatím v Česku není.
Fúze v hodnotě 43 miliard dolarů patří mezi velké akvizice i na mediálním trhu, který se v posledních letech rychle konsoliduje. Amazon minulý rok koupil MGM za 8,45 miliard dolarů a Disney před pár lety zaplatilo 71,3 miliard za portfolio 21st Century Fox.
Pokud do mediálního trhu řadíte i hry, pak je záhodno rovněž zmínit akvizici Activision-Blizzard ze strany Microsoftu, a to za 68,7 miliard dolarů.
WarnerMedia původně spadala pod koncern AT&T, to tím dává streamovacímu byznysu sbohem. AT&T předtím koupilo Time Warner za 85,4 miliard dolarů.
Zdroj: Engadget, úvodní foto: Discovery