200 tisíc aut prodaných za 3 minuty. Novému SUV od Xiaomi to sluší

Xiaomi oficiálně odstartovalo prodeje nového SUV s označením YU7. Vůz firma představila v květnu, nyní spouští prodej na domácím čínském trhu a také do auta poprvé pustila první zástupce z médií.

Automobily SU7 a SU7 Ultra už značka Xiaomi nějakou dobu využívá jako důkaz, že má vyšší ambice a že značka není jen o mobilech, nositelné elektronice a produktech chytré domácnosti. Su7 výrobce představil začátkem loňského roku a do té doby v Číně jezdí už stovky tisíc těchto vozů. Nyní došlo na rozšíření portfolia a k sedanu se přidalo sportovní SUV YU7.

Společně se zahájením prodeje na čínském trhu rovnou výrobce na sociální síti Weibo ohlásil, že přijal rezervace na 200 tisíc vozů během prvních tří minut po zahájení objednávek a 289 tisíc vozů během první hodiny. Není zatím jasné, jak dlouho bude výrobci trvat vyřízení všech objednávek, nicméně údajně přijdou jako první na řadu ti zákazníci, kteří složili vyšší rezervační poplatek.

Ačkoliv má být model YU7 stejně jako SU7 určen výhradně pro domácí trh, společně se zahájením prodejů na čínském trhu na projížďku automobilem do Číny pozval i členy světových médií, včetně i jednoho zástupce z Česka.

Sportovní SUV

Xiaomi YU7 má na domácím trhu konkurovat především modelu Tesla Y, ovšem po designové stránce si mnoho půjčuje z designových konceptů značky Ferrari. Pokračuje tak v podstatě v trendu, který nastolilo už SU7. To totiž napodobovalo modely od Porsche. Xiaomi zkrátka zjistí, po čem automobiloví nadšenci touží a nabídne jim to ve vlastním balení.

Výrobce se zaměřil i na kvalitní a bohatě vybavený interiér, funkčnost a pohodlí. Ve výbavě tak můžete najít elektricky nastavitelné sedačky s masážními programy, více jak metr široký „HyperView“ head-up displej promítaný na spodní část čelního skla, panoramatickou zatmavovací střechu nebo třeba dvojici 80W bezdrátových nabíječek na mobil.

V YU7 najdete spoustu úložného prostoru, pod zadními sedačkami se například ukrývají praktické šuplíky, vůz se chlubí i poměrně velkým kufrem pod kapotou (frunk) s objemem 141 litrů. Dohromady model Yu7 nabídne až 1 970 litrů úložného prostoru. Překvapí také přítomnost malé ledničky na nápoje (objem 4,6 litru) a zvukový systém s 25 reproduktory podporujícími technologii Dolby Atmos. Xiaomi samozřejmě myslí i na propojení s telefonem, včetně Apple CarPlay a ovládání vozidla přes Apple Watch.

Standardem se pak již stává výbava zahrnující celou plejádu senzorů asistenčních systémů. Xiaomi YU7 zvládá nejenom asistované řízení (detekce jízdního pruhu, překážek, chodců) ale třeba i automatické parkování. K dispozici je i hlasový asistent poháněný umělou inteligencí.

Všechny verze modelu YU7 jsou postavené na 800V Xiaomi architektuře. Baterie podporují rychlé nabíjení s maximálním výkonem 528 kW. Výrobce uvádí, že nabití z 10 na 80 % v ideálních podmínkách zabere pouhých 12 minut.

Tři varianty

Model YU7 má tři stupně výbavy: Standard, Pro a Max. Standard je základní verze, která se vyznačuje baterií o kapacitě 96,3 kWh. Podle čínského testovacího cyklu dojezdu (CLTC) to odpovídá asi 830 kilometrům na jedno nabití, přepočteno na globální standard WLTP je to asi 680 kilometrů. Tato varianta má náhon zadních kol s výkonem 235 kW. Na domácím trhu bude Standard stát 253 500 jüanů, tedy asi 750 tisíc korun bez daně, cel a dalších poplatků.

Pro verze YU7 přidává pohon všech kol, to obstarávají dva motory. Jejich kombinovaný výkon je 365 kW. YU7 Pro má nicméně stejnou kapacitu baterie jako základní verze, což vzhledem k vyššímu výkonu dvou motorů znamená o něco kratší dojezd. Podle CLTC je to 770 km, WLTP tedy asi 630 km. Pro verze jde do prodeje za 279 900 jüanů, tedy asi 825 tisíc korun bez daně a cla.

Nakonec je tu varianta Max, která má jak silnější motory, tak větší baterii. Náhon všech kol v tomto případě zvládne až 508 kW, což například znamená, že auto v této konfiguraci dovede zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,23 sekundy. Baterie je pak lepšího typu NMC (nikl, mangan, kobalt) s kapacitou 101,7 kWh, což má reálně znamenat dojezd až 760 kilometrů (WLTP 620 km). Cena za tuto variantu je 329 900 jüanů, tedy asi 975 tisíc korun bez daně a cla.

Šance, že se modely Xiaomi objeví na českém trhu sice nejsou úplně nulové, nicméně obecně vývoz vozů ven z Číny není pro výrobce aktuálně prioritou. Snad se to ale ještě změní.

Zdroj: TK Xiaomi

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Active24 modernizuje infrastrukturu: Výrazně rychlejší servery a konec podpory starších technologií
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Obrázek: OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
Obrázek: Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Active24 modernizuje infrastrukturu: Výrazně rychlejší servery a konec podpory starších technologií
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu