Legendární italský výrobce osobních i dalších motorových vozidel Lancia oznámil svůj návrat. V nadcházející kampani se hodlá věnovat výhradně elektromobilům, přičemž v letech 2024-2028 chce přijít na trh se třemi novými modely.
Společnost Lancia má za sebou skutečně pestrou historii. Již od svého založení v roce 1906 v Turíně se tato automobilka vyznačovala snahou posouvat hranice technologií ve svém oboru. Hlavní myšlenkou firmy bylo vyrábět vozy, které budou osobité, jedinečné a ve srovnání s konkurencí o krok napřed. Po více než sto let se Lancia těšila velké oblibě nejen na domácím trhu, ale také v Evropě. Postupem času a v důsledku politikaření s přesuny majitelů však postupně zájem o tyto vozy upadl, a od roku 2015 nabízí Lancia pouze model Ypsilon, a to pouze pro italský trh. To se ale má v dohledné době změnit.
Lancia totiž oznámila velkolepý návrat. Spolu s novým logem, které má oproti původnímu štítu symbolizovat ono znovuzrození s jasnou vizí, tak automobilka hlásá také novou éru celého konceptu značky. Ten se má v nejbližších letech ubírat směrem elektromobility, přičemž prvního modelu bychom se na trhu mohli dočkat již v roce 2024. V horizontu dalších čtyř let pak Lancia hodlá přijít ještě s dalšími dvěma vozy, přičemž ve všech případech bude společným faktorem elektromotor.
Prvním modelem, který se na trhu očekává již za dva roky, bude aktualizovaná verze současného Ypsilonu. Následovat by pak měla ještě nová řada vozů Delta, která se na výsluní motorismu pohybovala v závěru minulého století, a úplně nová vlajková loď, o níž si Lancia zatím detaily nechává pro sebe.
Myšlenku Pu+Ra Zero automobilka vtělila do podoby elegantní sochy
V souvislosti s tímto posunem vstříc udržitelné energii a rozvoji elektromobilů pak Lancia představila i hlavní motiv společnosti, kterým se ve svých nových vozech hodlá řídit. Ten automobilka zhmotnila do podoby skulptury, která bude nový směr značky reprezentovat. Socha, která má s největší pravděpodobností ztvárňovat základní designové prvky nové generace elektromobilů, nese pojmenování Lancia Pu+Ra Zero, a má být jakýmsi závazkem firmy k realizaci svých cílů.
Zkratka Pu+Ra má označovat anglické termíny Pure a Radical, tedy Čistý a Radikální. Tím Lancia tak trochu napovídá, jakým směrem se chce do budoucna orientovat. Podle společnosti je právě ono zhmotnění tohoto konceptu do podoby sochy jasným důkazem, že automobilka to s návratem na trh myslí opravdu vážně, a chce tak svou slávu oprášit se vší parádou.
Časem se tedy ukáže, zda-li dokáže Lancia své ambice promítnout i do reality, a obohatit tak rybníček elektrovozidel o další, zajímavé modely. Dočkat bychom se snad měli již brzy.