Twitter před týdnem zveřejnil zdrojové kódy svého algoritmu. Řada programátorů a odborníků na sociální sítě již kód prozkoumala a zveřejnila své poznatky. Jaké příspěvky Twitter zvýhodňuje a jaké naopak nechá zmizet v propadlišti dějin?
Algoritmus pro řazení obsahu je výkladní skříní každé sociální sítě. Po nástupu Elona Muska se s Twitterem a jeho algoritmem dělo všelicos. Především však přibyla možnost předplatného, změnilo se řazení příspěvků a přibylo reklam.
Minulý týden byly zveřejněny zdrojové kódy algoritmu Twitteru, které ukazují, jaké příspěvky lépe fungují a proč. Tzv. hodnota příspěvku je určována základě překvapivě jednoduchých pravidel. Jaké to jsou a jak získat lepší výsledky na Twitteru a zvýšit tak svůj dosah?
Lajky, retweety, odpovědi: Algoritmus Twitteru hodnotí příspěvky podle následujících parametrů:
- Každý lajk zvyšuje hodnotu příspěvku 30×
- Každý retweet zvyšuje hodnotu 20×
- Každá odpověď pouze 1×
Získání lajků a retweetů je na Twitteru tedy mnohem důležitější než získání odpovědí.
Obrázky a videa pomáhají, odkazy škodí
Přidání obrázků nebo videí do příspěvku zvyšuje jeho hodnotu 2×. Odkazy mohou naopak škodit, pokud nemáte dostatečný engagement (zapojení) ostatních uživatelů u svých příspěvků. Externí odkazy mohou vést k označení příspěvku jako spamu.
Vedle odkazů škodí také následující faktory snižující hodnotu příspěvku a profilu:
- Ztlumení
- Blokování
- Odebrání sledování
- Označení za spam
- Oznámení o zneužití
Modrý odznáček zvyšuje dosah, informování o Ukrajině je trestáno
Placení měsíčního poplatku přináší výrazné zlepšení dosahu. Pokud tak chcete snadno získat boost pro své příspěvky a profil jako takový, můžete si ověření zaplatit. V Česku vyjde na 179 Kč bez daně za měsíc.
Asi nikoho nepřekvapí, že dezinformace jsou silně potlačovány. Příspěvky obsahující dezinformace nebo překvapivě i zprávy o konfliktu na Ukrajině jsou silně penalizovány nehledě na jejich pravdivost.
Ukázalo se také, že algoritmus uživatele automaticky zařadí do skupiny podobných profilů, což zvyšuje dosah tweetů mimo vaše sledující.
Příspěvky určené pro jinou cílovou skupinu, než pro vaše sledující, profilu škodí: Příspěvky s obsahem nesouvisejícím s vaší cílovou skupinou zkrátka nemají takový úspěch. Proto je důležité soustředit se na sdílení obsahu relevantního pro váš obor či zájmy.
Pravopisné chyby škodí, vymyšlená slova také
Vymýšlení slov nebo špatný pravopis škodí: Slova identifikovaná jako „neznámý jazyk“ předávají příspěvku hodnotu 0,01, což je obrovská penalizace. Hodnoty nižší než 1 jsou špatné, a tato penalizace je tedy velmi citelná. Dbejte tedy na správný pravopis a vyvarujte se vymýšlení slov.
Zveřejnění zdrojových kódů algoritmu Twitteru přináší užitečný vhled do toho, jak optimalizovat svůj obsah pro tuto platformu. Zvýšit svůj dosah můžete nejsnadněji tím, že se budete soustředit na kvalitní příspěvky, které přinášejí hodnotu vašemu specifickému publiku. Tímto způsobem budete moci na Twitteru úspěšně růst a získávat nové sledující.
Zdroj: Aakash Gupta