Americký technologický gigant Meta, který vlastní Facebook, Instagram a WhatsApp, spustí ve čtvrtek sociální síť Threads, přímého konkurenta Twitteru. Platforma podle prvních screenshotů vypadá velice podobně. Reprezentuje vyvrcholení velké bitvy mezi Markem Zuckerberkem a Elonem Muskem.
Meta vyvíjela sociální síť Threads od ledna letošního roku pod označením Project 92. Podle jejího produktového manažera Chrise Coxe firma cítila, že uživatelé mají o platformu podobnou Twitteru zájem.
Chtěla proto nabídnou alternativu, která by na rozdíl od něj byla „vedena rozumně“. Samotný název však pochází z roku 2019, kdy chtěl šéf Mety Mark Zuckerberg konkurovat Snapchatu. Z této myšlenky však nakonec sešlo, přičemž zůstal právě jen název Threads.
Podobnost s Twitterem jasná
Podle prvních screenshotů je zřejmé, že skutečně přichází přímá konkurence Twitteru. Threads totiž podle televize BBC vypadá s chronologicky seřazenými, hlavně textovými příspěvky velice podobně. Tyto příspěvky bude možné komentovat, lajkovat a sdílet.
Podobně jako Twitter, i Threads nabídne možnost volby, kdo může vaše příspěvky komentovat. Aplikace už se objevila v App Storu, kde Meta píše, že bude místem pro komunity diskutující o tom, co je zajímá dnes, ale i o tom, co bude zajímavé zítra.
Meta slibuje, že aplikace umožní kontaktovat přímo oblíbené tvůrce obsahu a vytvářet skupiny pro sledující, s nimiž budete moci sdílet vlastní myšlenky a nápady. Snahu konkurovat Twitteru naznačuje i datum vydání aplikace.
Měl by se Musk bát?
Podle některých názorů Meta vývoj Threads uspíšila, aby využila problémů Twitteru vzniklých po převzetí Muskem za 44 miliard dolarů. Jak upozornil deník The Guardian, Meta se tak připojí k jeho konkurenci v podobě platforem Mastodon a Bluesky.
Je však otázka, zda může Zuckerberg svému rivalovi zasadit „smrtící ránu“. Threads totiž bude zasahovat do soukromí po vzoru Facebooku. Podle popisku v App Store bude čerpat osobní uživatelská data, jako je bydliště, zdraví, finanční situace a historii nákupů.
Zuckerberg a Musk si před pár dny slíbili souboj v kleci. I když nejspíše nešlo o vážnou dohodu, jejich bojištěm se ve skutečnosti stávají sociální sítě. Kdo se stane vítězem rozhodnou hlavně internetoví uživatelé.