Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?

V oblasti e-mail marketingu se dlouho tradovalo, že dedikované IP adresy jsou zlatým standardem pro zajištění optimální doručitelnosti e-mailů. Nové poznatky z oboru však naznačují, že toto přesvědčení může být zastaralé a pro většinu odesílatelů dokonce kontraproduktivní.

Dedikované IP adresy jsou unikátní internetové adresy přidělené výhradně jednomu uživateli nebo organizaci. V kontrastu s nimi stojí sdílené IP adresy, které využívá více uživatelů současně. Teorie říká, že dedikované adresy by měly poskytnout lepší kontrolu nad reputací odesílatele a tím i vyšší míru doručitelnosti e-mailů.

Realita je složitější

Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit, specializující se na e-mailingové služby, však upozorňuje na komplexnější realitu: „Historicky byla reputace odesílatele spojena s IP adresou. IP adresy ale patří do širších IP sítí a autonomních systémů (ASNs) vlastněných operátory. Pokud má některá z IP adres špatnou reputaci, negativně to ovlivní i sousední IP adresy a tím i celou síť.

Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?

E-maily jsou komplexní záležitost. Kvůli spamu musela být zavedena řada pravidel a mechanismů. Foto: Unsplash

To znamená, že samotné vlastnictví dedikované IP adresy nezaručuje lepší reputaci nebo vyšší doručitelnost. Ve skutečnosti může tento přístup pouze oddálit negativní dopady na sousední adresy v případě problémů.

Problémy s „warmupem“ a nedostatečným objemem

Další překážkou pro efektivní využití dedikovaných IP adres je proces tzv. „warmupu“ – postupného zahřívání nové IP adresy stabilním a dostatečným objemem odeslaných zpráv. Mnoho značek, zejména těch menších nebo s méně častými kampaněmi, nemá dostatečný objem e-mailů k udržení dobré reputace dedikované adresy.

Mnozí odesílatelé své IP adresy nedokáží dostatečně zahřát, což vede k problémům s hodnocením reputace ze strany provozovatelů e-mailových schránek a v důsledku toho i s doručitelností,“ vysvětluje Olexa.

Alternativa: Sdílené IP adresy s dobrou reputací

Jako řešení Olexa navrhuje využívání sdílených IP adres s prokázanou dobrou reputací. Tento přístup nabízí několik výhod:

  1. Noví odesílatelé profitují z již existující pozitivní reputace.
  2. Přispívají k celkovému objemu odeslaných zpráv, což pomáhá udržovat IP adresy „zahřáté“.
  3. Umožňuje rychlejší doručení jednotlivých rozesílek.

Jak zajistit kvalitu sdílených IP adres?

Klíčem k úspěchu je spolupráce s poskytovatelem e-mailingových služeb, který důsledně prověřuje nové uživatele a má striktní politiku proti zneužití. Olexa doporučuje firmám, aby si ověřily, zda je jejich poskytovatel certifikován dle CSA (Certified Senders Alliance).

Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?

Foto: Unsplash

Tato certifikace je uznávaná poskytovateli schránek po celém světě a její získání je podmíněno nejen splněním technických kritérií, ale i zákonných norem a dodržováním dobré praxe,“ dodává.

Mýtus o nezbytnosti dedikovaných IP adres pro úspěšný e-mail marketing se zdá být překonaný. Pro většinu odesílatelů může být využití kvalitních sdílených IP adres efektivnější a bezpečnější cestou k zajištění dobré doručitelnosti e-mailů. Klíčem k úspěchu je pečlivý výběr poskytovatele služeb a dodržování osvědčených postupů v e-mail marketingu.

Zdroj: TZ Mailkit

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge