Jak vyřešit nejčastější problémy s připojením k internetu? Pomůže restart i změna prohlížeče

Bez internetového připojení se dnes cítíme jako ryby na suchu. Výpadky a problémy s připojením mohou vznikat jak na straně uživatele, tak u poskytovatele připojení. Jak je od sebe rozeznat a vyřešit nejčastější problémy?

Když přestal na několik desítek minut fungovat Google, snížil se rapidně světový provoz na internetu. Kdo nevěděl kam zajít pro odpověď na svá hledání, měl smůlu. Podobně se však často uživatelé potýkají s výpadky, které nastávají kvůli jejich počítačům a routerům. Jaké jsou nejčastější problémy a jak je řešit?

Jak poznat, zda webová stránka funguje ostatním a problém je u vás?

Že se vám nenačte jedna stránka, např. Facebook, ještě zdaleka neznamená, že je problém s vaším připojením. Potvrdil to např. nedávný problém Skypu, který přestal na několik hodin zcela fungovat. Zkuste stránek navštívit více a zjistěte, zda skutečně nefunguje žádná z nich.

Výpadky populárních webů a služeb můžete sledovat skrze portál DownDetector. Dozvíte se tam i v jakých konkrétních oblastech služba nefunguje.

Dobrým pomocníkem je i  jednoduchá služba Down For Everyone Or Just Me? (Nefunguje to všem, nebo jen mně?), která otestuje, zda vámi zvolená stránka běží, nebo je problém někde u vás.

1. Preventivně vypněte a zapněte svá zařízení

Jednou za čas se stane, že některý z procesů ve vašem PC či routeru nefunguje správně a zamezuje tak správnému fungování připojení. Zkuste všechna svá zařízení na chvíli vypnout (stačí několik desítek sekund) a poté je znovu zapněte. Platí to především pro WiFi routery a modemy. Pokud vypnutí a zapnutí nepomohlo, zkuste udělat to samé i se svým počítačem.

Restartování (případně ruční vypnutí a zapnutí) zařízení ukončí veškeré běžící procesy, mezi kterými mohou být pozůstatky špatně ukončených programů a služeb, jež vytěžují hardware zařízení a narušují jeho správný chod,” zmiňuje odborník Pavel Ježdík z Družstva Eurosignal.

Může se to zdát banální, ale vypnutí a zapnutí je často nejrychlejší a nejlépe fungující cestou, jak uvést věci do pořádku. Samozřejmě však restart nepomůže vždy. Krátká procedůra vám nicméně může ušetřit hodiny zbytečného bádání po původu problému.

2. Špatné nastavení můžete napravit automaticky ve Windows

Problémy s nastavením se nezkušenému uživateli špatně odhalují. Microsoft do svého operačního systému zabudoval funkci automatického Poradce při potížích (Troubleshooter). Najdete ho kliknutím pravým tlačítkem na ikonu internetového připojení na liště systému.

Spusťte automatickou detekci problémů a poté dovolte systému nastavit navrhnované parametry. Ve spoustě případů s ovladači, nastavením DNS apod. tento tip velmi dobře pomůže.

3. Problémy s IP adresou

Každé zařízení na internetu i ve vnitřní síti je identifikováno unikátní IP adresou. V některých případech může dojít na domácí síti ke kolizi IP adres, nebo situaci, kdy vaše zařízení adresu vůbec nemá přiřazenou. Skrze nabídku start vyhledejte “Síťová připojení”. Zobrazí se vám výběr dostupných variant, u kterých kliknutím pravým tlačítkem vyberte položku “Vlastnosti”. Zkuste nastavit volby “Získat IP adresu automaticky” a “Získat nastavení DNS automaticky“.

Pro otestování připojení k internetu využijte starý dobrý příkazový řádek. Spustíte jej skrze příkaz “cmd” ve start menu. Následně napište “ping www.seznam.cz“, zkuste i jiné stránky. Pokud vám servery odpoví, jste připojeni k internetu. Pokud vám i přes to nejde v prohlížeči stránka otevřít, zkuste restartovat počítač, nebo otestujte připojení v jiném prohlížeči.

4. Problémy s internetovým prohlížečem

Zasekává se vám počítač při prohlížení určitých stránek, je pomalý a celkově je pro vás procházení internetu stresujícím zážitkem? Zkuste sáhnout po jiném prohlížeči. Především staré verze Internet Exploreru jsou v testech výrazněji pomalejší, než konkurenční prohlížeče. Doporučujeme vám vyzkoušet populární Google Chrome, Operu či Mozilla Firefox. Všechny jsou zdarma, nabízí pokročilé funkce a jsou o poznání rychlejší.

5. Připojte se po kabelu

Výpadky, propady rychlosti i nestabilita mohou být způsobeny špatně umístěným či nakonfigurovaným WiFi routerem. Zda internetové připojení funguje správně můžete otestovat snadno připojením k routeru kabelem. Pokud nepomohlo, zkuste router úplně vypojit a připojit k PC napřímo. Pokud internet poté bude fungovat, máte jistotu, že je problém v routeru, nebo jeho nastavení.

Nic nepomáhá?

Nejprve navštivte stránky společnosti, která vám poskytuje internet. Často se zde nachází stránka s hlášenými výpadky a informací pravděpodobném času vyřešení. Dobrým kanálem jsou i sociální sítě. Můžete si tak snadno ověřit, zda k nějakému výpadku nedošlo. Pokud jste již veškeré kroky vyzkoušeli, nezbývá než kontaktovat podporu poskytovatele. Na webových stránkách si najděte telefon či e-mail a kontaktujte podporu.

Odbornou konzultaci poskytl Eurosignal, poskytovatel internetového připojení v Praze a ve středních Čechách:

Komentáře

Upozornit na
avatar
wpDiscuz
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré technologie IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Je libo ledvinu či nebo nové ucho? Proměnu lékařství a medicíny slibuje 3D biotisk
Elektrický kamion od Tesly má autopilota, 4 motory a při brzdění dobíjí baterie
Jak doopravdy vypadá Jupiter? NASA zveřejnila nejdetailnější fotografie v historii