Nejpoužívanější prohlížeč omezí blokování reklamy: Plány s Google Chrome uživatele nepotěší

Blokování reklamy většina prohlížečů začíná implementovat jako jednu ze základních funkcí. Google se však rozhodl vydat opačným směrem. V rámci aktualizace rozhraní pro doplňky a rozšíření, které používá prohlížeč Chrome, chce omezit blokování reklamy. Ačkoliv má internetový gigant argumenty jiné, jde především o ochranu vlastního byznysu.

Již před několika měsíci Google zveřejnil své rozhodnutí, které povede k omezení funkčnosti rozšíření blokujících určitý obsah (např. reklamu) v prohlížeči Google Chrome. Jedná se o podstatnou zprávu pro naprostou většinu provozovatelů a uživatelů internetu, neboť právě Chrome k dnešnímu dni používá globálně přes 63 % uživatelů pro přístup k internetu.

Obrázek: Nejpoužívanější prohlížeč omezí blokování reklamy: Plány s Google Chrome uživatele nepotěší

Chystané změny se týkají rozhraní Manifest V2, které využívají doplňky a rozšíření prohlížeče Google Chrome. Manifest V3 chce nahradit stávající  webRequest API, využívané všemi rozšířeními, jenž blokují obsah a reklamy. Náhrada má být oproti stávajícímu API omezená a vývojáři budou muset v nejbližších měsících přepracovat svá rozšíření pro nové, omezené API.

Cílem je podle Googlu rychlejší prohlížeč, skutečností je ochrana vlastních zisků

Než uživatelé změny pocítí, bude to chvíli trvat. Nově budou moci rozšíření prohlížeče blokovat obsah  v omezeném množství. Během instalace bude moci rozšíření definovat 30 000 pravidel a za běhu poté dalších 5 000. Google na vývojářském fóru zmínil, že plánuje navýšení tohoto čísla. Abychom byli konkrétní – seznam EasyList, který běžně používají doplňky pro blokování obsahu, má nyní kolem 76 000 položek.

Obrázek: Nejpoužívanější prohlížeč omezí blokování reklamy: Plány s Google Chrome uživatele nepotěší

Populární rozšíření AdBlock a jemu podobné patří mezi nejstahovanější doplňky do prohlížečů vůbec.

Snaha Googlu omezit blokování reklamy není překvapivá. Právě z ní má internetový gigant podstatnou část svých zisků. Otázkou zůstává, jak přesně budou nejrůznější rozšíření pro blokování reklamy fungovat a jak příchod Manifest V3 ovlivní uživatele populárního prohlížeče.

Změn by mohla využít konkurence v podobě Firefoxu, který v posledních verzích implementoval blokování reklamy přímo do své základní instalace a jde tak opačným směrem než Google. Buďme tedy rádi, že Mozilla jako jedna z mála nepřešla na Chromium, které již používá naprostá většina nejpoužívanějších prohlížečů.

Zdroj: AndroidPolice

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PayPal Mafia: jak platforma pro online platby stvořila Muska a elitu současného tech světa
Kingston Dual Portable SSD je disk, který nepotřebuje kabely
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu