Finanční ředitel japonské společnosti Sony Hiroki Totoki v rozhovoru pro server The Financial Times přiznal nedostatek nových originálních franšíz vytvořených od základů. Týká se to všech divizí firmy včetně té hlavní – videoherní. Základ úspěchu je podle něj vyrábět úplně nový obsah, nikoli jen rozšiřovat již stávající značky.
„Ať už jde o filmy, hry nebo anime, nemáme tolik originálního obsahu, který jsme ze začátku podporovali,“ sdělil podle serveru IGN Totoki. Skutečnost, že japonský gigant nemá tolik originálních franšíz, ho činí znevýhodněným oproti konkurenci.
Sám Totoki si uvědomuje, že aby společnost v dlouhodobém horizontu dosáhla udržitelného růstu a vyšších zisků, musí od základu vytvářet nový obsah (a současně klidně rozšiřovat ten stávající), ať už hovoříme o filmech, hrách nebo seriálech.
Jeho slova se týkají i hlavní herní divize Sony stojící za několika opravdu významnými sériemi s obrovským dopadem na herní svět. Asi nejúspěšnějšími jsou The Last of Us a God of War. Obě série se rychle staly světovým megahitem.
Sony už má strategii
Herní divize Sony se v poslední době soustředila spíše na budování těchto značek a nyní pracuje hodně na remake a remastare titulech. Po vyjádření finančního ředitele byli někteří fanoušci Sony zmatení, zda jeho slova patří pouze herní divizi.
„Jeho komentář se týká společnosti Sony jako celku, nejen herní divize,“ vyjasnil jeden z uživatelů na Redditu. „Z tohoto hlediska si myslím, že bych souhlasil.“ Na druhou stranu, řada herních fanoušků by si jistě přála místo nových sérií pokračování těch zaniklých.
Třeba série Uncharted, stejně jako The Last of Us převedená i na televizní obrazovky, zaznívá často. Vzpomenout však musíme i na takové Bloodborne nebo Killzone. Na druhou stranu, co kdyby Sony přišlo s úplně novou značkou kvality takového The Last of Us?
Sony podle Totokiho investuje miliardy dolarů do nové strategie s cílem přinést větší množství originálního obsahu a nových značek. Strategie zahrnuje všechny divize Sony včetně PlayStation Studios. Tak se nechme překvapit.
Zdroje: IGN