Oculus bude vyžadovat přihlášení k Facebooku, uživatelé a fanoušci se bouří

Oculus, vlastněný Facebookem, který ho získal v akvizici, se dříve dušoval, že propojení s Facebookem nikdy nebude požadavkem pro uživatele jeho VR headsetů. Věci se mění, jak vidno.

Facebook není momentálně populární firmou, i když stále extrémně oblíbenou sociální sítí; značná část jeho uživatelské základny ho ale zároveň silně kritizuje. Není divu, sběr dat a celkově zacházení s daty uživatelů není u firmy zrovna čisté, a to i když pomineme případ Cambridge Analytica.

Je možné, že to pověst Oculusu poškodí, což by byla škoda – jeho headsety jsou výtečné. Hráli jsme na nich třeba Half-Life: Alyx a zážitek jsme si nemohli vynachválit. Prozatím má firma spíše opačný problém, headsety nestíhá prodávat, ve většině online obchodů jsou permanentně vyprodané, včetně největší Alzy.

Obrázek: Oculus bude vyžadovat přihlášení k Facebooku, uživatelé a fanoušci se bouří

Český Beatsaber patří mezi nejpopulárnější VR hry. Zdroj: UploadVR

Bez Facebooku ani ránu

Reálně je ale nepravděpodobné, že by se cokoliv stalo. Uživatelé si na Facebook stěžují neustále, kontroverzí je celá řada a zvěstí o bojkotech firem se objevuje každý měsíc hned několik, stejně jako volání po mazání účtů, a přesto se nic neděje, sociální síť vesele roste a přidruženým společnostem se daří jako nikdy předtím. Nesnášet cosi, co vnímáme jako špatné, bude vždy populární, ale stejně tak bude tlak okolí (a Facebook má skutečně velká část populace planety) a pohodlnost. Zda je to špatně nebo dobře, to už musí každý čtenář posoudit sám, neb jde o věc čistě subjektivní.

V roce 2014 po akvizici Oculusu Facebookem se třeba naštval tvůrce Minecraftu a odmítl kompatibilitu hry s headsety Oculusu; o pár měsíců později spokojeně podporu přidal.

Reálně si většina uživatelů ničeho moc nepovšimne. Facebook už data Oculusu k dispozici samozřejmě má – vidí, zda používáte na stejné IP adrese Oculus a Facebook. Pro ty, co Facebook mají, se tak nezmění prakticky nic a pro ty, co nemají – tak teď si alespoň budou muset registrovat účet, aby mohl Facebook data sbírat „transparentněji“. Ironické.

Virtuální realita produkuje neuvěřitelné množství dat – třeba o pohybu nebo okolí – a ty jsou určitým způsobem sdíleny, byť anonymizovaně. Popravdě, mít prázdný Facebook účet je daleko méně náročné na data uživatele než třeba zaplacení hry přes klienta Oculusu nebo Steamu.

Obrázek: Oculus bude vyžadovat přihlášení k Facebooku, uživatelé a fanoušci se bouří

Separované účty budou fungovat bez propojení k Facebooku minimálně do roku 2023, nové headsety budou zřejmě již účet na Facebooku vyžadovat. Podnikové sféry se změna netýká, což je pro Oculus daleko větší a zajímavější klientela.

Vývojáři už asi budou ze změny méně nadšení, jenže i ti se časem budou muset přizpůsobit – pokud někdo vyvíjí na VR, potřebuje co největší množství uživatelů, a ty bez platformy Oculusu nezískají.

Zdroj: Verge

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Recenze AI překladače Timekettle W4: Zkusili jsme mluvit česky v Číně a fungovalo to
Nový chytrý prsten nemusíte nabíjet: Pebble Index si zapamatuje všechno, co mu řeknete
Obrázek: Revoluce v simulacích: Kvantové modely dnes může vytvořit i běžný počítač
Revoluce v simulacích: Kvantové modely dnes může vytvořit i běžný počítač
PayPal Mafia: jak platforma pro online platby stvořila Muska a elitu současného tech světa
Vybere si každý, i s nízkým rozpočtem. Vybrali jsme nejzajímavější herní notebooky
Češi, pozor na falešné e-shopy, bazary a podvodné SMS. Jak na bezpečné vánoční nákupy?
Recenze AI překladače Timekettle W4: Zkusili jsme mluvit česky v Číně a fungovalo to
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů