Oculus bude vyžadovat přihlášení k Facebooku, uživatelé a fanoušci se bouří

Oculus, vlastněný Facebookem, který ho získal v akvizici, se dříve dušoval, že propojení s Facebookem nikdy nebude požadavkem pro uživatele jeho VR headsetů. Věci se mění, jak vidno.

Facebook není momentálně populární firmou, i když stále extrémně oblíbenou sociální sítí; značná část jeho uživatelské základny ho ale zároveň silně kritizuje. Není divu, sběr dat a celkově zacházení s daty uživatelů není u firmy zrovna čisté, a to i když pomineme případ Cambridge Analytica.

Je možné, že to pověst Oculusu poškodí, což by byla škoda – jeho headsety jsou výtečné. Hráli jsme na nich třeba Half-Life: Alyx a zážitek jsme si nemohli vynachválit. Prozatím má firma spíše opačný problém, headsety nestíhá prodávat, ve většině online obchodů jsou permanentně vyprodané, včetně největší Alzy.

Obrázek: Oculus bude vyžadovat přihlášení k Facebooku, uživatelé a fanoušci se bouří

Český Beatsaber patří mezi nejpopulárnější VR hry. Zdroj: UploadVR

Bez Facebooku ani ránu

Reálně je ale nepravděpodobné, že by se cokoliv stalo. Uživatelé si na Facebook stěžují neustále, kontroverzí je celá řada a zvěstí o bojkotech firem se objevuje každý měsíc hned několik, stejně jako volání po mazání účtů, a přesto se nic neděje, sociální síť vesele roste a přidruženým společnostem se daří jako nikdy předtím. Nesnášet cosi, co vnímáme jako špatné, bude vždy populární, ale stejně tak bude tlak okolí (a Facebook má skutečně velká část populace planety) a pohodlnost. Zda je to špatně nebo dobře, to už musí každý čtenář posoudit sám, neb jde o věc čistě subjektivní.

V roce 2014 po akvizici Oculusu Facebookem se třeba naštval tvůrce Minecraftu a odmítl kompatibilitu hry s headsety Oculusu; o pár měsíců později spokojeně podporu přidal.

Reálně si většina uživatelů ničeho moc nepovšimne. Facebook už data Oculusu k dispozici samozřejmě má – vidí, zda používáte na stejné IP adrese Oculus a Facebook. Pro ty, co Facebook mají, se tak nezmění prakticky nic a pro ty, co nemají – tak teď si alespoň budou muset registrovat účet, aby mohl Facebook data sbírat „transparentněji“. Ironické.

Virtuální realita produkuje neuvěřitelné množství dat – třeba o pohybu nebo okolí – a ty jsou určitým způsobem sdíleny, byť anonymizovaně. Popravdě, mít prázdný Facebook účet je daleko méně náročné na data uživatele než třeba zaplacení hry přes klienta Oculusu nebo Steamu.

Obrázek: Oculus bude vyžadovat přihlášení k Facebooku, uživatelé a fanoušci se bouří

Separované účty budou fungovat bez propojení k Facebooku minimálně do roku 2023, nové headsety budou zřejmě již účet na Facebooku vyžadovat. Podnikové sféry se změna netýká, což je pro Oculus daleko větší a zajímavější klientela.

Vývojáři už asi budou ze změny méně nadšení, jenže i ti se časem budou muset přizpůsobit – pokud někdo vyvíjí na VR, potřebuje co největší množství uživatelů, a ty bez platformy Oculusu nezískají.

Zdroj: Verge

Obrázek: Vyznáte se v USB? Nová označení mají vše zjednodušit
Vyznáte se v USB? Nová označení mají vše zjednodušit
Obrázek: Amazon představil první čtečku Kindle se stylusem a budík mapující spánek
Amazon představil první čtečku Kindle se stylusem a budík mapující spánek
Obrázek: Hledáte výkonný notebook pro kreativní vyžití? Řada Studio je špičkou v oboru
Hledáte výkonný notebook pro kreativní vyžití? Řada Studio je špičkou v oboru
Obrázek: Jak na škody způsobené umělou inteligencí? EU upraví legislativu
Jak na škody způsobené umělou inteligencí? EU upraví legislativu
Obrázek: Co je to spyware a jak se proti němu bránit?
Co je to spyware a jak se proti němu bránit?
Obrázek: BeReal: Jak funguje sociální síť bez přetvářky?
BeReal: Jak funguje sociální síť bez přetvářky?
Obrázek: Přečtěte si příchozí zprávu, aniž by to kdokoliv věděl
Přečtěte si příchozí zprávu, aniž by to kdokoliv věděl
Obrázek: Jak zmizet z internetu beze stopy?
Jak zmizet z internetu beze stopy?