Hra, která se v roce 2016 dostala do povědomí široké veřejnosti, je stále populární. Ačkoliv Pokémon Go už není každodenní zprávou v médiích, pro vývojáře Niantic zůstává velice ziskovým.
Brzy po vydání hra vydělala přes miliardu dolarů a ukázala směr, kterým by se mohla upírat mobilní rozšířená realita. Nešlo sice o první počin podobného druhu, ale stal se tím nejslavnějším.
Mimochodem, samotná rozšířená realita na přenosných zařízeních má ještě starší počátky: ty se datují už od roku 2000, kdy vyšla hra jménem ARQuake. To však byl ještě poněkud odlišný druh rozšířené reality, chytré telefony prakticky neexistovaly a hráč tak musel na zádech nést batoh s laptopem. „Přenosné zařízení“ je zde však nutné brát s určitým nahledem.
Moderní aplikace rozšířené reality, jak je známe dnes, se začínají objevovat kolem roku 2008 na chytrých telefonech.
Jak vypadal ARQuake můžete vidět na videu níže, spolu s fotografií počítače, který bylo nutné nosit na zádech a který vážil mnoho kilogramů.
https://www.youtube.com/watch?v=yNYfkxqiB6g
Napodobí Niantic úspěch s novou hrou? Harry Potter může zabodovat
Ale zpět k Pokémon Go. Přestože jde už o dva roky starou hru – což je na mobilní aplikaci poměrně hodně – jde stále o jednu z nejvýdělečnějších her. Niantic pro ni také i nadále vydává aktualizace, firma přidala například počasí či možnost obchodování. Kromě tvrdého jádra věrných uživatelů navíc aplikaci překvapivě přibývají uživatelé a nyní jich má nejvíce od svého vydání.
Pokémon Go zůstává oblíbený jak na App Storu Applu, tak na Play Storu Androidu, po téměř celou dobu existence je hra v top 100 nejstahovanějších. Na začátku července šlo o 3. nejvýdělečnější hru na iOS a 2. nejvýdělečnější na Androidu. Celkové tržby aplikace v červenci dosáhly částky 1,8 miliard dolarů.
Přestože v době největší popularity Pokémon Go předvídali mnozí rychlý konec oblíbenosti hry, zdá se, že vývojář tlak ustál a nejen, že si dokázal hráče udržet, ale ještě přilákal nové.
Úspěch Pokémon Go se Niantic pokusí napodobit s další hrou, která nese slavné jméno. Půjde o další hru s rozšířenou realitou zvanou Harry Potter: Wizards Unite.
Je otázkou, proč Pokémon Go nabyl takové popularity v tak krátkém čase – jak se vůbec během několika málo dní proměnil z nové hry na celosvětový trend. Roli v tom kromě známé značky a zajímavého nápadu hrát i zkušenosti vývojáře, získané z předchozí hry stejného druhu Ingress. Ta popularity Pokémon Go nikdy nedosáhla ani zdaleka.
Zdroj: VentureBeat