Francouzská pokuta 220 milionů euro opět dopadla na hlavu amerického giganta. Tentokrát změní některá svá pravidla pro reklamní praktiky.
Podle francouzského antimonopolního úřadu zneužíval Google dominantní pozici v oblasti online reklamy; stížnost z roku 2019 firmy News Corp. Francie uznala za pravdivou. Dle francouzských úřadů Google příliš favorizoval své vlastní reklamy v souvisejících službách, což neférově poškozovalo konkurenci.
Bylo nebylo: jedna reklama, dvě platformy…
Není časté, aby si úřady troufly posoudit monopolizaci trhu s reklamami. Ten není zrovna přehledný, jednak vlivem toho, že dominantní vyhledávač je právě Google, a také faktem komplexních algoritmů, které u online reklam pracují.
V příspěvku na blogu Google vysvětluje plánované změny reklam. Inzerentům hodlá zlepšit podmínky, zvýšit flexibilitu a neovlivňovat jednání inzerentů o ceně s jinými reklamními platformami.
Není to ani zdaleka první pokuta pro amerického obra, dostává jich hodně, nejčastěji právě v Evropě. Evropa v pozici k velkým americkým IT firmám notně přitvrdila, a množí se různé žaloby, obvinění z monopolního chování a podobně.
Výběr některých pokut Googlu: