Luxusní Porsche za miliony může začít hořet. Automobilka svolává elektromobily Taycan

Německá automobilka Porsche oznámila rozsáhlou svolávací akci svého elektrického modelu Taycan. Důvodem je možné riziko vzniku požáru způsobené zkratem v trakčních bateriích. Akce se v USA týká více než 27 tisíc vozů vyrobených mezi říjnem 2019 a únorem 2024. Po celém světě může jít o více jak 90 000 vozidel.

Není to poprvé, co prémiový výrobce řeší problémy s trakčními bateriemi svých elektromobilů. Současná závada může mít původ ve výrobním procesu společnosti LG Energy Solution v Polsku. Přesná příčina však zatím nebyla stanovena.

Automobilka rozdělila dotčené vozy do dvou kategorií. U první skupiny (interní kód ARB6) doporučuje majitelům preventivně omezit nabíjení na maximálně 80 % kapacity baterie. U druhé skupiny (ARB7) mohou majitelé pokračovat v běžném používání vozu bez omezení, jelikož Porsche má přístup k průběžnému monitoringu stavu jejich baterií.

Obrázek: Luxusní Porsche za miliony může začít hořet. Automobilka svolává elektromobily Taycan

Porsche Taycan je podle majitelů skvělý elektromobil. Když zrovna funguje. Foto: Se souhlasem WikiMedia Commons

Zajímavostí je, že podobný problém nyní řeší i sesterská značka Audi. Ta svolává přes 6 000 vozů e-tron GT a RS e-tron GT z let 2022 až 2024, které sdílejí technický základ s Taycanem.

Postup opravy bude následující: nejprve proběhne v autorizovaných servisech důkladná analýza bateriových modulů. Pokud nebudou zjištěny závady, technici nainstalují nový diagnostický software. V případě odhalení problému dojde k výměně vadných modulů. Do té doby bude vůz automaticky hlídat stav baterie a v případě zjištění nesrovnalostí zobrazí varování na displeji a omezí nabíjení.

Problém se týká i českých zákazníků

Někteří čeští majitelé Taycanů řeší problémy s vadnou trakční baterií také. Podle informací redakce však tento proces nejde zrovna hladce a někteří se potýkají s absurdními čekacími dobami, kdy jsou i několik měsíců bez přístupu k vozidlu. Malou útěchou jim může být, že náklady spojené s kontrolou a případnou opravou hradí automobilka. Pro tu to může být velmi nepříjemný a drahý problém. Některým zákazníkům v USA totiž automobilka dokonce nabídla zpětný odkup vozidla.

V internetových diskuzích se již můžeme setkat s pojmem TaycanGate, což odkazuje na aféru DieselGate. DieselGate byl skandál z roku 2015, kdy vyšlo najevo, že koncern Volkswagen Group (včetně značek jako Audi, Škoda či Porsche) instaloval do svých dieselových motorů speciální software, který během laboratorních testů emisí dokázal rozpoznat testovací podmínky a dočasně snížit množství vypouštěných škodlivin, zatímco v běžném provozu byly skutečné emise až 40krát vyšší než povolené limity.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge