Předplatné Oneplay jako past na zákazníky? Podpora je přetížená a přechod byl na hraně zákona

O2 sloučilo svou internetovou televizi s platformou Voyo a spustilo novou službu Oneplay. Místo možnosti volby však operátor automaticky převedl všechny stávající zákazníky O2 TV na nové tarify. Jak referují někteří zákazníci, často dražší než původní. Zatímco jedněm přibyl obsah a cena se nezměnila, druzí se ocitli s účtem vyšším o stovky korun měsíčně.

Operátor O2 na jaře 2025 sloučil svou internetovou televizi O2 TV se streamovací platformou Voyo. Vznikla tak nová služba Oneplay, což znamenalo také zcela novou nabídku televizních tarifů. Místo dosavadních balíčků O2 TV Bronzová, Stříbrná a Zlatá nabízí Oneplay čtyři plány: Komfort, Extra Zábava, Extra Sport a Maximum.

Obrázek: Předplatné Oneplay jako past na zákazníky? Podpora je přetížená a přechod byl na hraně zákona

Služba Oneplay má za sebou z pohledu uživatelské spokojenosti spíše nepovedený start. Foto: Se souhlasem Oneplay

Nové tarify kombinují televizní kanály s videoknihovnou Voyo a liší se cenou i zaměřením obsahu:

  • Oneplay Komfort (199 Kč) – základ s 55 kanály a Voyo
  • Extra Zábava (399 Kč) – cílí na filmové a rodinné publikum se 100 kanály
  • Extra Sport (599 Kč) – přidává sportovní obsah (90 kanálů)
  • Oneplay Maximum (799 Kč) – zahrnuje kompletní nabídku 142 kanálů

Pro stávající zákazníky O2 s mobilním tarifem platí u některých plánů sleva 50–100 Kč (např. Maximum za 699 Kč). Součástí všech balíčků Oneplay je videotéka Voyo, ovšem některé prémiové kanály jako HBO Max z nové nabídky vypadly.

Automatický převod tarifů bez volby uživatele

O2 oznámilo, že všechny stávající uživatele O2 TV a Voyo postupně automaticky převede do nové služby Oneplay. Zákazníci byli informováni e‑mailem nebo dopisem nejméně 30 dní před změnou, přičemž do stanoveného data migrace mohli nadále využívat původní O2 TV. Nový tarif jim O2 přiřadil automaticky – údajně na základě toho, jaký obsah dosud sledovali.

V praxi to znamenalo, že například klienti, kteří měli balíček O2 TV Stříbrná (s univerzální nabídkou sportu i zábavy), mohli být převedeni buď na tematický plán Extra Sport či Extra Zábava, nebo dokonce na nejdražší Oneplay Maximum. Podle ceníků O2 primárně migrovalo předplatitele Stříbrné na tarif Extra Sport (599 Kč měsíčně, tedy o 50 Kč víc než původních 549 Kč).

Nicméně někteří zákazníci uvádějí, že byli bez svého výslovného souhlasu přeřazeni rovnou na Oneplay Maximum za 799 Kč. To představuje výrazné navýšení měsíční ceny – o 250 Kč více oproti původní Stříbrné – ačkoliv v novém balíčku získali i videotéku Voyo a některé kanály navíc. Způsob provedení migrace vyvolal u řady uživatelů překvapení a nevoli, zvláště když nebyla dána možnost volby jiného (levnějšího) tarifu předem.

Obrázek: Předplatné Oneplay jako past na zákazníky? Podpora je přetížená a přechod byl na hraně zákona

Oneplay kvůli zdražení nepotěšila každého. Najdou se však i spokojení zákazníci. Foto: Se souhlasem Oneplay

Změny cen a obsahu: komu se služby prodražily?

Tarifní rošáda měla na různé skupiny zákazníků odlišný dopad. O tom, že řada uživatelů skutečně není spokojená, svědčí i nárůst vyhledávání pojmů jako „Oneplay podpora“.

Zákazníci bývalého tarifu O2 TV Bronzová (399 Kč) získali v Oneplay balíčku Extra Zábava při stejné ceně více kanálů (+25) a obsah Voyo, takže pro mnohé jde o vylepšení nabídky.

Předplatitelé nejvyšší O2 TV Zlatá (899 Kč) byli převedeni na Oneplay Maximum (799 Kč), který je o 100 Kč levnější – ovšem má o pár programů méně (142 vs. 149 kanálů).

Uživatelé středního tarifu O2 TV Stříbrná (549 Kč) v řadě případů pocítili zdražení. Oneplay Extra Sport za 599 Kč má o 29 kanálů méně než původní Stříbrná (90 vs. 119), pouze rozšiřuje nabídku o Voyo a nové sportovní kanály. Pro sportovní fanoušky tak změna znamená vyšší cenu za méně lineárních programů (ač s bonusem v podobě videotéky).

Někteří zákazníci, kteří chtěli zachovat obdobný rozsah sportovních i filmových kanálů jako ve Stříbrné, museli přejít až na Oneplay Maximum – čímž se jejich měsíční účet zvýšil o stovky korun.

U specializovaných balíčků došlo také ke zdražení: například někdejší čistě sportovní balík O2 TV Sport Max (549 Kč) nahrazuje Oneplay Extra Sport za 599 Kč, případně je třeba zvolit Maximum pro plný rozsah sportu.

Celkově O2 změny prezentovalo jako obohacení služby o Voyo a nové funkce, avšak část uživatelů vnímá spíše zdražení nebo omezení původní nabídky (např. úbytek některých kanálů či nutnost platit příplatek za sledování na více zařízeních mimo nejvyšší tarif).

Máte komplikace při změně tarifu? Pomůže až pobočka

Kontroverze nevyvolala jen samotná úprava cen, ale také omezené možnosti reagovat na změnu ze strany zákazníka. Řada uživatelů upozornila, že přejít na levnější tarif Oneplay nebylo jednoduché. Online samoobsluha Moje O2 zpočátku neumožňovala snížit tarif nebo snadno službu zrušit – v některých případech nabízela jen potvrzení nového plánu či přechod na vyšší varianty.

Například jeden zákazník na sociální síti uvedl, že po automatickém převedení z O2 TV Stříbrná na Oneplay Maximum se pokoušel změnit si tarif na levnější Oneplay Extra Sport, ale vůbec mu to v Moje O2 nejde udělat. Podobné zkušenosti popsali i diskutující na specializovaných fórech a sociálních sítích: nastavit speciální levnější nabídku Oneplay k pevného internetu (která měla zachovat zvýhodnění v balíčku O2 Spolu) údajně nebylo možné bez kontaktování operátora, protože samoobslužná změna takového tarifu nebyla přístupná.

Mnozí zákazníci tak byli nuceni obrátit se na zákaznickou linku nebo navštívit pobočku O2, pokud chtěli využít jiný než automaticky přidělený (často dražší) plán. Je tak na místě otázka, zda O2 nezvýhodnilo přechod na vyšší placené tarify na úkor možnosti snadno zvolit levnější alternativu.

Negativní ohlasy zákazníků a zkušenosti z praxe

Na internetu se brzy objevila vlna nespokojených reakcí. Uživatelé si stěžovali na nevyžádané změny a obtíže s jejich řešením. Někteří popisují, že při migraci jim byly bez dovolení aktivovány nové doplňkové služby – například znovu zapnut balíček „Rodinné sledování“ (umožňující více zařízení), který měli u původní O2 TV odhlášený.

Pěkná kulišárna. Nic se pro vás nemění, jenom je to dražší, fakt díky,“ píše ironicky jeden ze zákazníků o ujištění, že se pro něj „nic nemění“, ačkoliv po převodu platí více.

Další popisují marné pokusy dovolat se na zákaznickou linku – čekali desítky minut, a když se konečně spojili s operátorem, bylo jim řečeno, že zrušení Oneplay není možné provést hned. Na pobočkách se někteří dozvěděli, že výpověď lze zadat až od prvního dne účinnosti změny, tedy poté, co už začne nové (dražší) předplatné běžet.

Tyto zkušenosti vedly k frustraci mnohých z nich a pocitu, že operátor hází zákazníkům klacky pod nohy ve chvíli, kdy chtějí službu upravit nebo zrušit. Oborový komentátor Jan Homola dokonce popsal tuto strategii slovy „znechutit zákazníka tak, že to vzdá a zdražení jednoduše akceptuje.“

Ačkoli O2 argumentuje, že změny jsou přínosem (více obsahu díky Voyo) a že většina klientů přechod zvládla, zmíněné případy ukazují, že nemalá část zákazníků se cítí postupem operátora poškozena.

Stanovisko O2?

Společnost O2 se bránila s tím, že zákazníky o chystané změně informovala včas. Zároveň je prý poučila o právu nesouhlasit s novými podmínkami. Podle tiskové mluvčí Veroniky Zachariášové O2 „nechtělo a nikdy nechtělo žádného ze zákazníků připravit o právo vypovědět smlouvu do oznámeného data změny, pokud s novými podmínkami nesouhlasí“.

Operátor připouští, že došlo k výraznému náporu na zákaznická centra – změna se týká statisíců klientů a množství dotazů a žádostí přetížilo infolinky i některé pobočky. To podle O2 vedlo k prodlevám a k situacím, kdy některé požadavky nebyly vyřízeny okamžitě a zákazníci byli odkázáni na pozdější termín (někdy až po provedení změny).

Firma se za tyto komplikace omlouvá a tvrdí, že šlo o provozní potíže, nikoli záměr. Uvádí, že okamžitě navýšila kapacity zákaznické péče a interně instruovala zaměstnance, aby požadavky na změnu či zrušení vyřizovali bezodkladně.

Zároveň operátor upravil systém Moje O2, aby si klienti mohli snadněji sami snížit Oneplay tarif nebo zrušit TV službu v kombinaci s internetem, aniž by riskovali účtování vyšší ceny, pokud svůj požadavek podali ještě před datem změny. Podle O2 tedy nikdo nemá platit nic navíc, i když se administrativně vyřízení nestihlo včas.

Operátor také deklaroval úzkou spolupráci s regulačním úřadem a řešení všech stížností individuálně. Ve svých vyjádřeních se O2 ohrazuje proti nařčením z nekalých praktik – krok sloučení s Voyo prezentuje jako vylepšení služby a tvrzení, že by zákazník měl mít „právo odmítnout změnu“ (a ponechat si původní podmínky), označuje za nepřesné a právně nesprávné.

Co dělat, když se vám postup O2 nelíbí?

Celá situace vzbudila pozornost spotřebitelských organizací i regulátorů. Z pohledu českého práva je poskytovatel při jednostranné změně smlouvy (např. zdražení či změně obsahu služby) povinen zákazníka minimálně 30 dní předem jasně informovat o všech změnách a upozornit ho na právo bez sankcí ukončit smlouvu, pokud s novými podmínkami nesouhlasí.

O2 tuto povinnost formálně splnilo – informaci o převodu na Oneplay rozeslalo v textové podobě v předstihu a na možnost výpovědi upozornilo. Problém však podle spotřebitelského sdružení dTest nastal v tom, jakým způsobem mohli zákazníci svého práva využít.

Spotřebitelům nebyl poskytnut transparentní a jednoduchý mechanismus pro odmítnutí změny,“ říká ředitelka dTestu Eduarda Hekšová.

Nemožnost jednoduše reagovat e-mailem a obtížná dostupnost operátorů na infolince podle dTestu efektivně bránily zákazníkům v uplatnění jejich nároku. Organizace dTest zaznamenala stížnosti mnoha lidí, kterým nebylo umožněno ukončit smlouvu před účinností změny, přestože to zákon umožňuje.

Na pobočkách i lince se spotřebitelé setkávali s odpovědí, že výpověď lze podat až po převedení na Oneplay. Takové jednání může naplňovat znaky nekalé obchodní praktiky, varuje dTest.

Sdružení doporučilo nespokojeným klientům obracet se s podněty na Český telekomunikační úřad (ČTÚ), který dohlíží na dodržování zákona v oblasti elektronických komunikací. ČTÚ již eviduje první stížnosti a O2 uvedlo, že s úřadem spolupracuje a řeší podání bez odkladu.

Zda operátor svým postupem skutečně porušil zákon, případně jaké opatření z toho vzejdou, ukáží až následující měsíce a případné šetření regulátora. Pachuť některých uživatelů však pravděpodobně jen tak nezmizí.

Zdroj: dTest, Lupa.cz, LinkedIn, E15.cz

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Česká firma vyřešila problém Androidů. Levná nálepka přidá telefonům funkci, kterou má pouze iPhone
Česká firma vyřešila problém Androidů. Levná nálepka přidá telefonům funkci, kterou má pouze iPhone
Obrázek: Věřit už nemůžete ničemu. Tahle videa se zvukem vygenerovala nová AI
Věřit už nemůžete ničemu. Tahle videa se zvukem vygenerovala nová AI
Obrázek: Vědci vytvořili roboty, kteří „vyjdou“ přímo z 3D tiskárny. Pohání je vzduch
Vědci vytvořili roboty, kteří „vyjdou“ přímo z 3D tiskárny. Pohání je vzduch
Obrázek: Samsung představil televize pro rok 2025. Láká na obří 8K model, AI a ceny od 8 990 Kč
Samsung představil televize pro rok 2025. Láká na obří 8K model, AI a ceny od 8 990 Kč
Obrázek: Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Jaké aplikace nesmí chybět v novém chytrém telefonu? Nejlepší aplikace pro Android zdarma
Obrázek: Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat
Jak poznat, že vám někdo naboural WhatsApp? Varovné signály, které byste neměli ignorovat
Obrázek: Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Obrázek: Češi, neklikejte na WhatsApp odkazy: Zákeřný typ podvodu se vydává za žádost o půjčku od kamaráda
Češi, neklikejte na WhatsApp odkazy: Zákeřný typ podvodu se vydává za žádost o půjčku od kamaráda