Ani u jednoho z výrobců není jasné, jak moc přesné jejich odhady jsou; pokud se ovšem nemýlí, znamená to dvě věci.
První, že se ohebné telefony prodávají špatně, což se všeobecně očekávalo – ale že čísla ještě nejsou tak hrozná na to, aby se v oblasti dále neexperimentovalo. Nová a radikální technologii se málokdy prodává skvěle ve svých prvních iteracích.
Druhá, že oba výrobci chystají i další ohebné telefony. Pokud o číslech mluví (což dělá Samsung prakticky neustále a Huawei se také nedrží zpátky), znamená to, že o nich mluvit chtějí.
Tak kolik?
Huawei Mate X a Samsung Galaxy Fold už od počátku provází řada problémů, hlavně s odolností a výdrží, a je velmi znát, že jde primárně o experimentální zařízení pro takové nadšence, co si mohou dovolit vyhodit slušnou částku peněz přímo z okna.
Samsung je ohledně prodejů velmi nejasný. Nejprve jeden z manažerů tvrdil, že se prodalo milion kusů – což se ukázalo jako naprostý nesmysl – a následně na letošním veletrhu CES číslo upravil na 400 000 až 500 000. Což je podstatný rozdíl – pokud se prodalo 500 000 do konce roku, pak Samsung splnil své prodejní cíle. Pokud ne, selhal; a to dělá v dalším výhledu znatelný rozdíl, na předpoklady dávají analytici i firmy.
Galaxy Fold vyšel v září 2019, Mate X pak v listopadu. Samsung měl proto na prodej čtyři měsíce, Huawei jen dva.
Ohebné telefony vydaly i další firmy, jiné je chystají na tento rok – především Microsoft (Duo) a Motorola (Razr), jejichž prototypy budou skutečně zajímavé.
Samsung a Huawei byly ovšem první, proto jsou na obě společnosti upřeny oči širší veřejnosti.
Letošní CES se zaměřilo hlavně na ohybatelné laptopy – nebojte, zatím není o co stát – a tento trend zřejmě jen tak neskončí. Ohebné displeje tu už zůstanou, i když jaká nakonec bude jejich použitelná a častá podoba, to lze těžko předvídat. Nositelný náramek téměř celý ve formě displeje, to si jsem časem schopný představit…
Zdroj: AndroidCentral