Naprosto běžná konverzační umělá inteligence ve spojení s digitální avatarem skutečně nedělá umělého člověka.
Dalo se to čekat, pochybnosti jsme několikrát vyjádřili i v našem nedávném článku. A ty se nakonec ukázaly jakožto zcela oprávněné: Projekt Neon není nic víc než chatbot, který má k dispozici digitálního avatara a využívá umělou inteligenci.
Měl by být schopen do omezené míry „vykazovat emoce“ (což se zdá vysoce nepravděpodobné, spíše půjde o vhodné reakce na emoce člověka, který s chatbotem bude mluvit) a měl by se na první pohled chovat k nerozeznání od živé osoby – což už je zajímavější a realističtější cíl.
Flying to CES tomorrow, and the code is finally working 🙂 Ready to demo CORE R3. It can now autonomously create new expressions, new movements, new dialog (even in Hindi), completely different from the original captured data. pic.twitter.com/EPAJJrLyjd
— Mistry (@pranavmistry) January 5, 2020
Chatbot s digitálním avatarem
Neon navíc nemá ambice sloužit jako standardní chatbot, tj. vyhledávat informace, sdělit počasí, přehrát hudbu a podobně. Mají to být „nezávislá virtuální stvoření schopná ukazovat emoce a učit se ze zkušeností“.
I to bude pravděpodobně přehánění ze strany Samsungu: Vše napovídá tomu, že půjde o běžné chatboty schopné se pomocí algoritmů strojového učení do omezené míry učit dle předchozích interakcí a povídat si s uživateli.
Samsung si představuje, že Neon bude sloužit třeba jako učitel, finanční poradce, hoteliér, mluvčí nebo třeba televizní moderátor (což už zkoušeli v Číně). Budou mít propůjčený hlas a vzhled reálných lidí, nebudou však jejich kopiemi, mají mít vlastní „povahu“.
Prozatím se zdá, že Samsung jen mocně přehání. Digitální rozhraní k chatbotovi je sice hezký nápad, ale sliby o emocích jsou zkrátka přehnané – tak daleko ještě technologie není a vývoj potrvá přinejlepším roky – a rozhodně se nejedná o žádné umělé lidi.
Přesto, na CES se Neon docela uplatnil a mezi návštěvníky je zájem – jako marketingová akce se tak Neon Samsungu podařil. Firma to potřebuje, za minulý rok utrpěla pokles zisku v řádu desítek procent.
Zdroj: Cnet