Projekt Neon Samsungu: „Umělá bytost“ je jen glorifikovaný chatbot

Naprosto běžná konverzační umělá inteligence ve spojení s digitální avatarem skutečně nedělá umělého člověka.

Dalo se to čekat, pochybnosti jsme několikrát vyjádřili i v našem nedávném článku. A ty se nakonec ukázaly jakožto zcela oprávněné: Projekt Neon není nic víc než chatbot, který má k dispozici digitálního avatara a využívá umělou inteligenci.

Měl by být schopen do omezené míry „vykazovat emoce“ (což se zdá vysoce nepravděpodobné, spíše půjde o vhodné reakce na emoce člověka, který s chatbotem bude mluvit) a měl by se na první pohled chovat k nerozeznání od živé osoby – což už je zajímavější a realističtější cíl.

 

Chatbot s digitálním avatarem

Neon navíc nemá ambice sloužit jako standardní chatbot, tj. vyhledávat informace, sdělit počasí, přehrát hudbu a podobně. Mají to být „nezávislá virtuální stvoření schopná ukazovat emoce a učit se ze zkušeností“.

I to bude pravděpodobně přehánění ze strany Samsungu: Vše napovídá tomu, že půjde o běžné chatboty schopné se pomocí algoritmů strojového učení do omezené míry učit dle předchozích interakcí a povídat si s uživateli.

Samsung si představuje, že Neon bude sloužit třeba jako učitel, finanční poradce, hoteliér, mluvčí nebo třeba televizní moderátor (což už zkoušeli v Číně). Budou mít propůjčený hlas a vzhled reálných lidí, nebudou však jejich kopiemi, mají mít vlastní „povahu“.

Prozatím se zdá, že Samsung jen mocně přehání. Digitální rozhraní k chatbotovi je sice hezký nápad, ale sliby o emocích jsou zkrátka přehnané – tak daleko ještě technologie není a vývoj potrvá přinejlepším roky – a rozhodně se nejedná o žádné umělé lidi.

Přesto, na CES se Neon docela uplatnil a mezi návštěvníky je zájem – jako marketingová akce se tak Neon Samsungu podařil. Firma to potřebuje, za minulý rok utrpěla pokles zisku v řádu desítek procent.

Zdroj: Cnet

Obrázek: Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Obrázek: Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Obrázek: Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Obrázek: Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Obrázek: Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Obrázek: Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Obrázek: Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W
Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W