Recenze hry Harry Potter Wizards Unite: Zahoďte hůlky, odteď se kouzlí smartphonem

Před pár dny jsme informovali o dostupnosti nové a dlouho očekávané hry Harry Potter Wizards Unite, přezdívané Harry Potter GO. Jedná se o další gamesu pracující s rozšířenou realitou a vzhledem k gigantické popularitě kouzelnického světa by se mělo jednat o hit tohoto léta.

Hra se od prvního okamžiku tváří velkolepě a téměř až konzolově. Video intro se snaží hráči vysvětlit souvislosti a atmosféru doby. Po smrti „toho jehož jméno nesmíme vyslovit“ se harryho svět opět nachází v chaosu. Před několika lety záhadně zmizelo 5 kouzelníků, z toho hned 4 z nich byli zaměstnanci ministerstva kouzel. Zhruba od té doby se všude po světě objevují neobvyklé jevy a velice reálně hrozí prozrazení kouzelnického společenství. Hráč má za úkol napravovat kouzelnický svět, postupně vracet věci do pořádku. Samozřejmě se přimotá i k záhadě zmizení pěti kouzelníků a postupně se pouští, jako jeden ze členů speciální ministerské jednotky SOS, do pátrání.

Velkolepá mapa světa Harryho Pottera jako základ

První co se hráči objeví na displeji, je velkolepá, kouzelnická mapa okolí. Ta vypadá opravdu krásně a skutečně Potterovsky. Občas proletí sova tam, jindy ministerské oběžníky sem, všude kolem jsou různé praporky, jiné formy domečků, předmětů a podivných ikon. Vše se snaží vysvětlit vaši ministerští nadřízení, ale upřímně, trvá to desítky minut, než se alespoň trochu na mapě zorientujete.

Ve hře je toho opravdu hodně, až příliš a je velice snadné propadnout chaosu. Zřejmě každý začne s tvorbou svého charakteru a svého ministerského průkazu. Můžete si vybrat materiály, ze kterých je složena vaše hůlka, včetně její délky. Tvorba vašeho profilového obrázku je také skutečně zábavná vložka. Postupem ve hře můžete postupně odemykat další a další oblečky, vousy, brýle, klobouky, dokonce i titul postavy apod.

Po tvorbě karty, ale začíná několik hodin zmatku, kdy se postupně snažíte přijít na to, co máte vlastně dělat. Hráč samozřejmě sbírá zkušenosti, nejčastěji tak, že kouzlí a „dává věci do pořádku“. Systém kouzlení je celkem příjemný. Ve stanoveném čase musíte nakreslit prstem na display daný obrazec. Aby měly čáry největší šanci na úspěch, musíte být co nejrychlejší a nejpřesnější. To je prvních několik hodin hraní opravdu těžké, ale nakonec to člověk tzv. dostane do ruky.

Osvobozováním postav, vracením předmětů a zapisováním obrázků hráč mimo jiné získává body do určitého typu kouzlení. Např. navrácením obrazu Belatrix do rodinného sídla Malfoiových dostanete body do temných umění. Záchranou hrabíka zase do péče o kouzelné tvory, vysvobozením ministerského úředníka z ledu roste vaše reputace na ministerstvu atd. Po zvládnutí několika prvních úrovní (tedy pokud vydržíte), si můžete zvolit jednu ze tří profesí. Tím se otevře talentový strom dobře známý hráčům počítačových MONORPG. Tím samozřejmě zlepšujete své schopnosti.

Jíst se musí i ve světě čar a kouzel

Kouzelnická mapa nabízí opravdu hodně věcí a je těžké přijít na to, k čemu jsou nejrůznější domečky. Ve hře Harry Potter Wizards Unite samozřejmě nejčastěji kouzlíte a na to potřebujete energii. K jejímu doplnění se musíte najíst v nejčastějších domečcích, protože když nemáte energii, nemůžete dělat téměř nic.

Druhým typem domečků jsou skleníky. Zde si můžete taktéž doplnit energii a občas dostanete i nějaké přísady, které sbíráte i naklikáváním na mapě. Ve skleníku můžete i zasadit a vypěstovat vlastní květiny. Musíte si ale počkat, než vyrostou a to trvá 24 hodin. Růst můžete podpořit utrácením energie, ale to je celkem nákladná činnost. Dalším druhem stavení je jakási pevnost. Zde můžete bojovat se smrtijedy, vlkodlaky, lapkami a všelijakou další havětí. Jedná se o  variaci na gymy ve hře Pokemon GO a zároveň variací na RAIDY, bojovat totiž můžete i za pomoci dalších hráčů.

Lektvary i sbírání předmětů

Za postup v boji dostáváte předměty, které potřebujete např. na vylepšení talentového stromu. Nakonec tu máme praporky všech barev, ale nelekejte se, ty mají pouze informativní účel. Sdělují totiž, jaké výzvy se v dané lokalitě nejčastěji objevují.

Všechny možné předměty používáte nejčastěji na míchání lektvarů. To také zabírá čas, ale ve hře se skutečně často dostanete do situace, kdy je vhodné mít nějakou tu lahvičku po ruce. Různé lektvary mají samozřejmě různé účinky a jiné recepty. Tedy potřebuje skutečně rozmanitou paletu přísad. Zorientovat se ve tvorbě nápojů je skutečně asi to nejsložitější z celé hry. Obvykle má totiž každý alespoň 5 přísad, které musíte mít.

Animace pobaví, svět vypadá jako z populárních filmů

Ve hře Harry Potter Wizards Unite téměř vše doprovází animace a ty jsou opravdu zábavné. Kdo by nechtěl potkat žonglujícího trolla, Obludné Obludárium bojující s plameny, nebo vysvobodit malého jednorožce? Vizuální stránka je laděná do filmové podoby světa autorky J.K. Rowling. Vzhledem k tomu, jakým způsobem kouzlíte, si chvilkami opravdu připadáte jako na kouzelníci. Musíte totiž švihnout a mávnout. Soubojový systém Harryho Pottera je také zvládnut skvěle. Na nepřítele totiž nestačí vyslat kouzlo, musíte ho nejdříve zaměřit, což není vždy úplná hračka a musíte se také samozřejmě bránit. Ovšem soubojový systém je, na rozdíl od kouzlení, hlavně o postřehu.

Pokud chcete navýšit kapacitu svého inventáře, nebo zvětšit svojí maximální energii, musíte utrácet in-game peníze. K těm člověk přichází opravdu těžko, ale můžete si je samozřejmě zaplatit normálními penězi, stejně jako nejrůznější předměty, oblečky apod.

Harry Potter Wizard’s Unite zabere spoustu času na pochopení, pak stojí za to

Celkově je Harry Potter Wizards Unite komplikovaná hra, která hned od počátku řadu hráčů odradí svojí složitostí a množstvím činností. Ovšem pokud přečkáte několik úvodních hodin, dočkáte se celkem podařené zábavy. Hra Vás vtáhne a za chvilku si vykračujete mezi mudly jako tajný agent ministerstva kouzel. Šviháte hůlkou jako zběsilý a snažíte se najít jednu poslední přísadu do lektvaru, který Vám pomůže za rohem porazit párek smrtijedů v epickém souboji na život a na smrt.

Je tu ale velké ALE. Je skutečně tato hra lepší, nebo alespoň stejně dobrá jako její konkurenti? Sbírání obrázků jako náhražka za dinosaury a pokémony rozhodně není dostačující. Zaměření se na vlastní postavu je velkým lákadlem a herně to také ujde, ale jak bude hra vypadat za pár měsíců? Skutečně bude stále zábavné vysvobozovat z ledu stále stejného studenta Bradavic? Pro skalní fanoušky Harryho určitě ano, stále se však jedná o hůř hratelné a zmatenější Pokémony s pár zajímavými nápady.

O osudu této hry tak rozhodne příštích pár měsíců a hlavně to, co nám během nich tvůrci nabídnou. Odměny za každodenní přihlášení a plnění denních úkolů, které máte vždycky, nabízí téměř všechny hry a opravdu to hráčům na nestačí. Harry Potter se bude muset rychle rozvíjet, nabízet nové výzvy a nejrůznější událost. Jinak se na něj pěkně rychle zapomene.

Zdroj: inSmart.cz

Název hry: Harry Potter Wizards Unite

[ Více ]