Převzetí českého e-shopu Mall.cz polským online gigantem Allegro samo o sobě není ničím neobvyklým a obecně se dá považovat za běžnou součást obchodních operací. Co je však v tomto případě mimořádné, je to, jakým způsobem se Allegro rozhodlo s Mall.cz zacházet. Z Mall.cz, kdysi předního e-shopu, se stává spíše jakási schránka sloužící k propagaci Allegro.cz.
Mall.cz byl založen v roce 2000 a postupně se stal jedním z předních e-shopů v České republice. Po akvizici Allegrem však značka Mall začíná být opomíjena a místo toho se stává pouze účelovým nástrojem pro získání tržního podílu pro Allegro.cz. Abychom citovali přímo oficiální tiskové zastoupení značky: „Allegro.cz je postaveno na modelu tržiště, což znamená, že obchodníci nabízejí své produkty na platformě Allegro a prodávají je přímo kupujícím. Značky jako Mall nebo CZC se stanou obchodníky na Allegro.cz.“
Na webu Mall.cz vyskakují odkazy na Allegro.cz prakticky na každém kroku. Uživatel je upozorněn, že Allegro je levnější, větší a zkrátka dobře i lepší. Přesvědčit se můžete sami. Bannery a upozornění jsou všude, i na produktových kartách. Uživatel je nabádán, aby transakci provedl raději na Allegro.cz a pohled na Mall.cz již působí spíše smutným dojmem.
Allegro se snaží vybudovat svou pozici českém trhu a Mall.cz byl v tomto směru vstupenkou na český trh. Uvidíme, jak se marketplace uchytí a zda bude schopný na českém trhu uspět. Allegro.cz zatím navýšilo provize z affiliate programu, začalo více investovat do reklam a zdá se, že se věci pomalu dávají do pohybu. Zda to bude na větší úspěch stačit si však netroufneme odhadovat.
Zdroj: Komentář redaktora
Jestli to neni spise tim, ze vsichni vyvojari z mallu utikaji nebo utecou hned po premiich, protoze polaci na ne serou, vyhazuji jednoho manazera za druhym, takze z puvodnich struktur nic neni…
Faktorů tam bude určitě více. Je bohužel hodně vidět, že PL na původních strukturách a značce nezáleží…