Unikátní záběry z továrny: Škoda v Česku začala vyrábět bateriové systémy pro elektromobily

Automobilka Škoda Auto začala v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět bateriové systémy MEB. Z České republiky chce udělat evropské centrum elektromobility. 

Koncern Volkswagen staví své elektromobily především na platformě MEB (Modular Electrification Toolkit), který najdeme i ve vozech, jako jsou Škoda ENYAQ, Volkswagen ID či Audi e-tron. Právě pro ně bude česká továrna v Mladé Boleslavi vyrábět přes 250 000 bateriových systémů ročně. Jde o první závod, kde se baterie mimo Německo montují.

Výroba je bezpečná, většina práce je na robotech

Výroba je z velké části automatizovaná, a to i díky investici zhruba 130 milionů EUR do moderní výrobní linky. Pouhých 250 zaměstnanců tak ročně vyrobí pro Volkswagen přes 250 000 bateriových systémů, přičemž do konce roku 2023 dojde k dalšímu rozšíření výroby a kapacita tak naroste na více než 380 000 systémů ročně.

Christian Bleiel, vedoucí Výroby komponentů ve ŠKODA AUTO, doplňuje: „Naše nová montážní linka bateriových systémů pro platformu MEB nastavuje měřítka v efektivitě, automatizaci, přesnosti, čistotě a digitalizaci. Ve spolupráci se společností Volkswagen Group Components, našimi partnery a dodavateli, činíme prostřednictvím zahájení výroby bateriových systémů zásadní krok v transformaci v rámci přechodu od spalovacích motorů směrem k elektromobilitě. Další pak učiníme na konci roku 2023, kdy rozběhneme druhou fázi rozšíření výroby a budeme schopni vyrábět ročně celkem více než 380 000 bateriových systémů.

Obrázek: Unikátní záběry z továrny: Škoda v Česku začala vyrábět bateriové systémy pro elektromobily

Do roku 2030 se nabídka Škodovky rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu ENYAQ iV. Foto: Se souhlasem Škoda Auto

MEB aneb co se v Česku vyrábí?

Hlavní sídlo české automobilky je v Evropě mimo území Německa jediným místem, kde se budou vyrábět bateriové systémy pro platformu MEB:

  • Nejmenší verze s osmi moduly má kapacitu 55 kWh.
  • Střední varianta s devíti moduly pak přes 62 kWh.
  • Největší baterie s 12 moduly uchová 82 kWh.

Kromě modulů, které mají vždy 24 článků, patří k součástem bateriového systému pro platformu MEB také skříň baterie s integrovaným chladicím systémem, řídicí systém baterie a potřebná elektrická propojení. ŠKODA AUTO vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty: Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech SUPERB iV, OCTAVIA iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Škoda ukázala video, na němž lze spatřit nejen robotizaci a automatizovanou výrobu, ale také plně automatizovaný sklad baterií o rozloze 3 500 m2, kam se vejde na 3 200 bateriových systémů (32 vagónů denně), což odpovídá 2 dnům výroby. Baterie ze závodu v Mladé Boleslavi následně míří přímo na montáž či partnerům z Volkswagen Group.§

Zdroj: Škoda Auto

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kingston Dual Portable SSD je disk, který nepotřebuje kabely
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Obrázek: Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu