Slevové portály typu Slevomat v České republice zaznamenaly vlivem pandemie značný propad prodejů. Dříve populární zboží se na nějakou dobu stalo prakticky neprodejným. Nyní přichází další rána v podobě vstupu největšího e-shopu v ČR na trh se zážitky. Na Alze si tak nově koupíme i poukazy na wellness a masáže, na gurmánské zážitky či třeba tandemový seskok.
Alza se postupně rozpíná do dalších odvětví. Od elektroniky se postupně rozrostla o sport, drogerii či třeba o produkty pro domácí mazlíčky. Největší český e-shop prostřednictvím partnerského prodeje začal vůbec poprvé nabízet i zážitky. Další segmenty mají podle vyjádření firmy postupně přibývat.
Prodej formou tzv. dropshipmentu na Alze během koronakrize vyrostl o stovky procent. V uplynulých týdnech Alza hlásí stovky nových dodavatelů a tisíce nových produktů. Na Alze tak vedle voucherů přibyly např. i kytary. Sekce dárkové poukazy může konkurovat např. Slevomatu, Skrz.cz a dalším portálům nabízejícím poukazy na nejrůznějšá zážitky.
Podobně jako na Slevomatu si mohou zákazníci zakoupit vouchery na všechno možné. Na stránce si lze všimnout voucherů do restaurací, nechybí jízda sporťákem, seskok padákem apod. Co zde oproti Slevomatu zatím chybí, jsou nejrůznější pobyty.
Zážitky jsou jen začátek
„Zážitky jsou jedním z příkladů spolupráce v rámci dropshipmentu, tedy partnerského prodeje, kdy vše kolem objednávky zajistí Alza a na partnerovi je pouze expedice a dodání zboží zákazníkům. Na této kategorii spolupracujeme s firmou Allegria, která je v Česku zavedeným zprostředkovatelem zážitků všeho druhu,“ vysvětluje obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena.
Alza se chlubí mj. tím, že partnerský prodej v průběhu koronakrize výrazně narostl a zájem předčil očekávání. Prozatím poukazy zákazník dostane ve fyzické podobě poštou, na digitální verzi si ještě nějakou chvíli budeme muset počkat. Podle Alzy se výrazně zkrátil zalistovací proces, který nově trvá pouze 3-4 dny. Největší český e-shop chce rozšířit své portfolio o spoustu dalších segmentů, což nepochybně neudělá radost konkurenci a malých e-shopům.