Tesla do 10 měsíců zkrachuje, říká Elon Musk

A je to tu znovu. Celé podnikání Tesly se občas zdá jako nekonečný útěk před stále hrozícím krachem, což nyní opětovně potvrdil i excentrický zakladatel firmy, miliardář Elon Musk.

Agentura Reuters získala vnitropodnikový e-mail, který Musk rozeslal zaměstnanců firmy. V něm hovoří o tom, že pokud se firmě nepodaří „tvrdé“ snížení nákladů, do 10 měsíců jí dojdou peníze.

Více o Tesle:

Musk spolu se svým novým CFO prohlédnou všechny náklady zaměstnanců: „jakékoliv, kdekoliv, včetně platů, výjezdů, renty, všech plateb, které jdou z našeho bankovního účtu“, píše se v e-mailu.

Obrázek: Tesla do 10 měsíců zkrachuje, říká Elon Musk

Peníze chybí, auta chybí, zaměstnanci mizí

Tesla měla za první čtvrtletí letošního roku obrat ve výši 2,2 miliard dolarů. Jenže ztráta přesto činila celých 702 milionů, a i po vydání velmi očekávaného levného Modelu 3 hrozí Tesle krach.

Od investorů se Muskovi podařilo během minulých měsíců získat dalších 2,7 miliard dolarů, jenže, jak Musk podotkl, při současném tempu spalování peněz (to se ani jinak nazvat nedá) vydrží tato rezerva na pouhých 10 měsíců.

„Je to tvrdé, ale jde o jedinou možnost, jak se Tesla může stát finančně soběstačná a uspět v jejím cíli pomoci světu stát se environmentálně udržitelným,“ napsal dále Musk ve čtvrtečním e-mailu. Nejde samozřejmě o první velké změny v Tesle, ani to není poprvé, kdy firmě hrozí absolutní krach bez rapidních změn.

Ostatně, velmi podobný e-mail o odepisování nákladů odeslal Musk už v minulém roce. Očividně bez valného úspěchu.

Obrázek: Tesla do 10 měsíců zkrachuje, říká Elon Musk

Je pravda, že v prodejích vozidel se Tesle daří: Model 3 je nejúspěšnějším elektromobilem roku 2018, kdy se také Tesle podařilo poprvé v historii být alespoň na jediný kvartál výdělečnou.

Mezi neustálými změnami v managementu, vyhazováním zaměstnanců a „restrukturalizacemi“ však tento úspěch poněkud zapadl: hlavním cílem každé firmy je pro investory její výdělečnost, a to se dlouhodobě Tesle plnit nedaří ani zdaleka.

V poslední době také firma neustále mění ceny svých vozů, obzvláště u modelů S a X: to také nepomáhá finálním prodejům.

Hodně štěstí Tesle – bude ho i nadále potřebovat.

Zdroj: Reuters

avatar
31 Vlákna diskuze
104 Vláken s odpovědí
3 Sledujících
 
Komentář s nejvíce reakcemi
Nejrušnější vlákno komentářů
87 Autoři komentářů
marekLiborALFjoudaLadislav eNV-200 Autoři posledních komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr Hejna
Čtenář
Petr Hejna

A je to tady. Ani supermistr na dojení dotací není schopen vyrábět e-auta za rozumné peníze. To, že unikl tento interní dokument, to rozhodně na stabilitě firmě nepřidá, takže to může být i dřív. Počkejme na další vývoj a hlavně by si z té situace měly vzít ponaučení všechny firmy, které do e-byznysu právě nasedají.

Milan
Čtenář
Milan

Dobrý den, hlavně že EU socialistická a napůl komunistická zakazuje nafťáky. Moje Clio cca 4 litry a nafty a jezdím bzzda plyn.Elektroauta vytěží celou elektřinu z planety a pak co uděláme s baterkama.

Adam
Čtenář
Adam

Copak to berete? Odkdy se elektřina těží? Já měl za to, že se vyrábí, hold se přistaví dalších pár elektráren…

Vít
Čtenář
Vít

Pokud se jedná o naprostou většinu elektřiny, tak se vyrábí v elektrárnách na jejichž pohon potřebujeme palivo a většinu toho paliva bereme v zemi. Takže elektřina se vyrábí, ale abyste mohl vyrábět potřebujete v dnešní době těžit

Pavel
Čtenář
Pavel

Vytěžit všechen uran chvíli potrvá.

Pavel
Čtenář
Pavel

To je sice hezké, ale například v Německu chtějí zrušit všechny jaderné elektrárny.

Lukáš
Čtenář
Lukáš

Plán mají, to ano, ale již dnes moc dobře ví, že je nesplnitelný.

Chronik
Čtenář
Chronik

Zrušení té nejčisčí metody výroby elektrického proudu? To snad nemyslíte vážně.

Vendy
Čtenář
Vendy

Jaderná energie je bohužel tou „nejšpinavější“, výroba elektřiny z jádra je nejméně efektivní ze všech způsobů a z pohledu přírodních zdrojů nejvíce zatěžuje životní prostředí 🙁 To samé bohužel platí při započítání veškerých vstupů i pro elektromobily.

RomanL
Čtenář
RomanL

S JE je to přesně naopak, a vy lžete, jako když Rudé právo tiskne.

Cesro
Čtenář
Cesro

Šmankote co berete?? Kolik oxidů uhlíku, prachu, oxidů dusíku a oxidu siřičitého vyrobí taková jaderná elektrárna? Těžba a zpracování uranu podle Vás zatěžuje planetu více než těžba a zpracování fosilních paliv? stačí se jen podívat na počty dolů a musí Vám dojít absurdita věci.. Jediný problém je uchovávání vyhořelého paliva, Časem se však jistě i pro tento potenciální zdroj energie najde využití..

ALF
Čtenář
ALF

raději říkejme elektrické energie…

marek
Čtenář
marek

se bude v tepellných elektrárnách topit obilím. Nebo olejem z řepky.

Radim
Čtenář
Radim

Hold vzdejte chytrým lidem. Holt se nepřistavi, neboť na výrobu baterie nebudou nerostné suroviny. Elektrika není cesta.

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

A na to jsi přišel sám ty chytráku nebo ti napověděl agent Bureš co ničí zdraví lidí tou odpornou smradlavou a agresivní řepkou ? Holt vzdám tobě až navštívíš pár zemí v evropě, až uvidíš jak se jinde chovají a co dělají pro životní prostředí, až navštívíš pár univerzit a získáž přehled o tom co jsou to OZE a o jejím využití, o tom jak to vychází ekonomicky a o tom co je pravda na likvidaci panelů a baterií… Zatím tě řadím do škatulky neználků co slepičí bláboly ropnejch magnátů, kteří utrácí hodně peněz za války, utlačování lidí, negramotnost a… Číst vice »

Martin
Čtenář
Martin

Proč musí být fanoušci ev tak hrubí a afektovaní?

kolemjdoucí
Čtenář
kolemjdoucí

Protože to jsou fanatici.

Pepa
Čtenář
Pepa

Vzdává se HOLD, to napsal dobře.

Omrsk
Čtenář
Omrsk

ještě že máme tu češtinu :-*

Vratislav
Čtenář
Vratislav

Baterie se skoro stejně dobře jako z Lithia dají vyrábět i z Natria – tedy sodíku. To je to co máte v kuchyňské soli a jsou toho plné oceány. Navíc Na je výrazně levnější než Li. Takže nedostatek baterií rozhodně nehrozí. Pokud se ptáte proč že se vyrábějí baterie z Lithia tak je to momentálně proto, že jsou technologicky vyvinutější – V době kdy se vyvíjely Lithiové baterie tak sodíkové byl neznámý pojem. Chce to tedy jen čas.

ALF
Čtenář
ALF

Koukám mají dost bídný výkon i kapacitu… nemyslím si že to jen tak dotáhnou… Víc věřím Li-S ty už se předvedly s kapacitou 350Wh/kg. Problém není ani lithium jako další potřebné a vzácnější prvky např. Cobalt (Tesla používá Li-ion ale konkrétně jde o LiCoO2 a snaží právě snížit množství Cobaltu).

Lithium je velmi reaktivní kov jen obtížně se bude nahrazovat. Bude to chtít ještě dlouhý vývoj. Nezapomínejme že jsme slyšeli hromadu slibů různých start-upů ale reálný produkt stále nikde, což ukazuje jak obtížný úkol vylepšení popř. překonání Li-ion je.

Tom
Čtenář
Tom

ale samozřejmě, že elektřina je cesta. A řekl bych, že jediná možná. Chybou je zvolený zdroj.

Jirka
Čtenář
Jirka

jo a to si jako myslíte že výroba elektřiny je ekologická, tak to si o tom něco přečtete ať tady ze sebe neděláte blbce. Jen tak v kostce: když to vezmete od výroby elektřiny, kterou elmobil zpotřebuje až po škodlivost baterií a jejich likvidaci, tak provoz i nafťáka z 80- tých let po celou dobu jeho životnosti neškodí ovzduší ani naší planetě ani z desetiny.

Michal
Čtenář
Michal

Zrovna nabíjím na MVE. Zajímavá je zejména jistota o likvidaci. Mám auto z roku 2003 s původníma baterkama….

Michal
Čtenář
Michal

A jestli někomu připadá, že k výrobě nafty není potřeba elektrika, ať jde k Chocholouškovi. Když tací jirkové ze sebe dělají blbce, ať je další alespoň nenásledují.

RomanL
Čtenář
RomanL

A z čeho se podle vás vyrábí ta elekřina?

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Blbce ze sebe tady ale děláš hlavně Ty neboť víš kulový a potíš tady svoje nesmyslný moudra !
Do tvýho nafťáka jsi od 80tých let nalil mimo nafty 150 lt oleje jehož velká část ti vykapala pod auto a vsákla se do půdy, něco spálil starej opotřebenej motor bez katalyzátoru. Zbytek skončil kde ? Jak byl ekologicky zlikvidován ???
Můj elektromobil nepotřebuje žádný olej, brzdí elektřinou a nečudí jedy lidem rovnou do plic jako ten tvůj 30 roků starej rakovinomet.

Kamil
Čtenář
Kamil

Jiste, mate pravdu, ale pokud se podivate z ceho se vyrabi elektrina v CR, tak zhruba 70 procent je z tepelnych elektraren. Tak ze jezdite na uhli! Na druhou stranu lokalni znecisteni ktere vytvori vase auto je temer 0.

esopeso
Čtenář
esopeso

jsi blb

Robin
Čtenář
Robin

Láďa je agresívní, protože je věřící. A pokud takovému někdo sáhne na jeho ekovíru, tak se čílí. Tím více, čím víc má ta víra nestabilní základy. 😀

Milan
Čtenář
Milan

Jak jsme na tom s účinností elektromobilů? Elektromobily spotřebují cca 25 kWh na 100 km. Můj Megane dokáže jet 100 km za 4.3l. V 1 l nafty je zakleto cca 50 MJ. Megane tedy spotřebuje 215 MJ což je cca 60 kWh/100 km. Účinnost motoru 1.5 dCi je tedy v porovnání s elektromobilem 25/60 = 0.42. Účinnost uhelných elektráren je max. 0.42. To tedy znamená, že elektromobily v ČR, kde se převážně vyrábí elektřina z uhlí, nejsou žádným ekologickým přínosem pro planetu co se týče exhalací CO2 ve srovnání s úspornými naftovými motory.

Karel
Čtenář
Karel

Problém je, že se dnes chce silou přeskočit celé jedno vývojové stadium. Tyhle elektrohračky měly mít masové nasazení, až bude lidstvo schopno vyrobit dostatek čisté elektrické energie. Představa před skoro půlstoletím byla, že to bude pomocí fůzních reaktorů. Dnes je jasné, že fůzní reaktory jsou v nedohlednu. Dostupné „čisté“ zdroje jsou nestabilní a je jich vůči požadované spotřebě zoufale málo. Jaderky nikdo nechce, krom toho celé uranové hospodářství je absolutně neekologické. Vodních zdrojů dost nemáme a nikdo nechce další devastaci krajiny zaplavením přírodních klenotů jako např. údolí Berounky atd. . A špinavá energie z uhelek se k tomu vůbec nehodí.… Číst vice »

zero co pojde
Čtenář
zero co pojde

No tak Karlíku,
střední jsi dělal před tím půlstoletím ? Trošku jsi zaspal, ale to nic, dá se to dohnat.

Petr
Čtenář
Petr

Vubec nikdo nebere v potas kolik el. Energie si vyžaduje těžba ropy. 1. Vrtání 2. Pumpy které vysávaji ropu zhloubky. 3. Přeprava ropy ať už ropovodem nebo lodí zase jsou u toho obrovské čerpadla spotřebující elekrinu. 4. Rafinerky samotná výroba jednotlivých produktů benzin nafta atd. Zase spotřeba elektřiny. 5. V neposlední řadě samotné čerpací stanice zase tam jsou pumpy hnané elektrikou. Může v konečném důsledku někdo tady spočítat které auto má větší spotřebu elektrické energie jestli elektro auto nebo auto ze spalovacím motorem. Dle mého názoru a výčtu který jsem zde napsal má větší spotřebu elektrické energie a tudíž neekologické… Číst vice »

Mickey Mouse
Čtenář
Mickey Mouse

Ale ne, pořád lžete. Tyto externí spotřeby už mnohokrát vědci i úřady započítaly. Výsledkem je skutečně zjištění, že elektromobil má při současném mixu výroby el.energie za celou dobu svého života (uvažuje se 10let) horší ekologickou stopu než automobil se spalovacím motorem. A to i při započtení zátěže těžby a zpracování ropy a při započtení zátěže recyklace po vyřazení vozu.

Alójs
Čtenář
Alójs

Chlape ty seš tak hloupej…… chudáčci tvoje děti, neposmívají se jim ? Ale sory, nic proti dětem. Já jsem taky trumpeta, ale na tebe fakt nemám.

ALF
Čtenář
ALF

„The Department of Energy estimates that refiners used 47 TWh of electricity in 2001 to produce refined products from 5.3 billion barrels of oil. Assuming that you get 42 gallons of refined products from each barrel of oil, this works out to about 0.2 kilowatt hours of electricity used for each gallon of gasoline produced.“

1 gallon = cca 3,78 litru

Petrborac
Čtenář
Petrborac

Ty si koukam stoural radeji si dej prst do toho zadniho otvoru chytroline

Inoz
Čtenář
Inoz

Vaše Clio, vaše Clio, to je jediný nafťák co jezdí po městech? Když jedu za nafťákem a rozjíždí se na křižovatce, musím vypínat ventilaci kvůli smradu, co z toho leze. Pro začátek co nejdřív zákaz vjezdu naftových aut starších šesti let.

MUDr.Stočes
Čtenář
MUDr.Stočes

Vlastním model X a jsem přesvědčený,že tyto auta rozhodně neudělaji díru do světa.Důvodů je mnoho,jako například cena,velmi malá životnost baterie a ještě mnoho dalších.Možná jiné to bude u evropských výrobců.
Nemečtí výrobci jsou daleko zdatnější jak po technické stránce,tak i ekonomicky.

Michal
Čtenář
Michal

Zejména s E-tronem. To je tak zdatná ekonomická šupa, že to nikdo nekupuje…. O ostatních klumprtech s dojezdem 100km netřeba ani mluvit. Škoda, že základní obecné rozhledy jsou u jistých lidí omezeny, to je pak lepší být zdravý, a nemuset se s nima potkat.

tom
Čtenář
tom

Tož kuva doktóre, fakt ? Sem četl, že Tesla vyrábí model 3 5 tisíc kusů týdně a to jen protože hispánci a ostatní američtí dělníci se prací za jeden plat nepřetrhnou. Až jejich práci převezmou roboti co nehulí a nefetujou, budou vyrábět 10 tisíc kusů týdně. Kolik elektroaut týdně vyrobí ti němci, k čemu jim je jejich zdatnost ? A ˇˇCíňan ? Ten si neláme hlavu s ničím, baterie smolí v garáži, předpisy mu nic neříkají, homologace je pro něj sprostý slovo, záruky žádný a marketing=čím víc proužků tím víc adidas a prodává a prodává a prodává a němec čučí… Číst vice »

Zidran
Čtenář
Zidran

Brzda -plyn s Cliem )))))))))))))))) To je dobrej vtip )))))))))))))) To auto je chcíplý jak játra bezdomovce a ty napíšeš že jezdíš brzda – plyn ))))))))))))))

Pavel
Čtenář
Pavel

Jo , ale z tech dieselovych zplodin pak mame vsichni raka. To uz je prokazany, ze je to karcinogen. Baterky se mohou likvidovat tam, kde to nemusim cuchat, treba na automaticke lince.

ALF
Čtenář
ALF

jedna věc jsou emise z výfuku a druhá imise tj. to co se reálně dostane do organismu. Jsou to zásadně odlišná čísla. Jenže mnoho lobistů obvykle kalkuluje s emisemi.

Navíc nelze jednoznačně říci že ten a ten člověk onemocněl následkem emisí dieselových aut, protože faktorů je celá škála. Ze stejného důvodu tedy nelze ani spočítat kolik lidí emise zabíjí jak se tím mnozí ohánějí. To čím mávají jsou čísla vycucaná z prstu a čistá fantasmagorie

Mira
Čtenář
Mira

Supermistra na dojení dotací máme jen v ČR. EM je v dojení těžkej žabař.

Jarek
Čtenář
Jarek

Jsem fanoušek Tesly, ale musím říct že ta už papírově zkrachovala dávno. Drží ji jen víra investorů kteří věří, že když do ní vrazí další miliardy, tak jednou dostanou zpátky vše co už tam proinvestovali

Pavel
Čtenář
Pavel

že by paraela s bitcoinem

Adam
Čtenář
Adam

Tesla jako taková zkrachovat nemusí, jen už zkrátka nebude vyrábět kompletní elektromobily. Může se transformovat do role dodavatele technologií, baterií pro ostatní automobilky…

Pavel
Čtenář
Pavel

baterie vyrábí Panasonic

jan
Čtenář
jan

Ovšem Gigafactory je Muskova i když technologii dodal Panasonic.

xxx
Čtenář
xxx

UZ aby zkracovala .Snad se ostatnim rozsviti ze Elektroauto je totalne slepa ulicka ..draha hracka co nema sanci bez masivni podpory za statni nebo soukrome penize ..drahy az predrazeny kram bez nehoz se v pohode dalsich 50 let obejdeme .uplne by stacilo kdyby ostatni kontinenty -ne jen Evropa !! prakticky jako jedinni siroko daleko podlehli zachrane planety .vsude jinde:? hazi bobek a vubec se netrapi ..

Inoz
Čtenář
Inoz

Ale trápí, trápí, nevidítete snad, jak se pořád mluví o tom, jak jsou zamořená smogem velkoměsta tam, kde se kašle na ochranu životního prostředí? A to co přináší? Problémy s dýcháním, zhoubné nemoci ze zamořeného prostředí, atd. to je málo?

Milan Keršláger
Čtenář
Milan Keršláger

Akorát že jakákoliv „snaha“ těch „ekologů“ vede jen k další devastaci životního prostředí (auta s vyšší spotřebou u zákazu dieselu, těžba nerostů kvůli bateriím nebo fotovoltaice atd).

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

A jaký je rozdíl mezi těžbou ropy a nerostů pro fotovoltaiku a baterie ? Když se převrátí náklaďák křemíku, uhlíku, zinku nebo kobaltu tak se to nakladačem zase naloží zpět, mour se zamete a ekologická katastrofa se nekoná. Co se však stane když praskne tanker ropy a ropa vyteče do moře, když rafinerii zachvátí požár apd. ? Všichni jsme mnohokrát vyděli záběry ptáků co chcípají v černým hnusu, otrávený tuny ryb atd. Můžeme říct že je to jen pár blbejch ptáků nebo ryb, ale smrt je to hnusná dlouhotrvající a bolestivá a nám lidem by se to taky nelíbilo takhle… Číst vice »

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Jen drobné srovnání. V Mnichově si na hlavní třídě otevřu okno a celý den můžu v bytě větrat a nemám večer na nábytku vrstvu prachu. V Monaku si ve světlých kalhotech sednu na ulici na obrubník a nemusím je vyhodit. Můžu tohle v Praze , Brně ?

RomanL
Čtenář
RomanL

Uplně klidně. 😛

Pepa Pražák
Čtenář
Pepa Pražák

Co je to Brno?

Laďák
Čtenář
Laďák

Ty nevíš ?
Kdysi dávno Královna Eliška zabloudila na kopec Spielberg a jak se tak dívá směrem k vysočině, vidí mlhu-močály a nevlídno. Zachvěje se a říká Brr pak se otočí a kouká na jih k Pálavě a vidí vinice, ůrodná pole, jezero zalité sluncem a říká nóó
A tak vzniklo Brno pod kopcem Špilberk.

Karel
Čtenář
Karel

Je to spíš úklidem.

jouda
Čtenář
jouda

Ahaha. Slepá ulička je spalovací motor.

Jan
Čtenář
Jan

Já jen doufám, že se nedožiju toho, že si budu MUSET koupit tu elektrohrůzu !

Jerry
Čtenář
Jerry

Ale asi na to nebudete mít žádný vliv 🙂

Emik
Čtenář
Emik

To buď v klidu,tebe srazí autobus a už brzo

Joska
Čtenář
Joska

Já se naopak bojím že se nedožiju rozšíření elektroaut natolik aby cena spadla tak nízko abych si mohl také elektromobil koupit. Čmoudi už víc nenabidnou!!!
Amici jezdi nakupovat v Hamrech nakup co váží 20kg to je ekologie:-) Když na to má? Blbost !!! Když jde o ropu,tak jsou války, když vykací x-hektaru lesů je to jejich věc nic se neděje .Je to smutný číst články co haní Teslu.

Jjjjj
Čtenář
Jjjjj

Ne ty se toho určitě nedožije z dávek si na slušný auto nikdy nenasetris.

Mirko
Čtenář
Mirko

Můžeš chodit pešom

Bohuslav.
Čtenář
Bohuslav.

Vize to špatná nebyla, ale vyrábět elektroauta v době kdy ještě není vyřešena vysokokapacitní baterie, která se ještě k tomu nechá rychle nabít, je zcestné. O Tesle jsem si myslel vždycky, že nakonec zkrachuje a podle mě to mělo být už dávno, ale Musk oblboval investory a ti z hrůzy, že ztratěj své investice, do toho děravého kbelíku lijou neustále nové a nové. Tak se sice podaří ještě nějakej čas podnik udržet, ale bamkrot se nakonec dostaví a spousta investorů pak bude Muska žalovat, ve snaze získat své prachy zpět. Kdyby se jen část těch prachů dala do vývoje kvalitních… Číst vice »

Pavel
Čtenář
Pavel

Elektromobil neni špatná cesta ale ne baterie ale spalovací motor jako generátor

RomanL
Čtenář
RomanL

Jo, třeba na přívěsném vozíku. Už se to vyrábí. 😀

Valinalo
Čtenář
Valinalo

Všechny automobilky plánují elektroauta. Myslet si, že smrdící nafťáky a benzíňáky jsou OK, je pošetilost. Solární energie a elektroauta jsou budoucnost. Až to začnou velkým vyrábět v Asii, kde náklady jsou řádově nižší, kecy o slepé uličce budou okamžitě zapomenuty. Prostě náklady na výrobu jsou v USA příliš vysoké, pak jim to cenově nevychází. Špatně taky mají nastavený výrobní plán – chtějí vyrábět super auta s mnoha elektronickými sračkami. Když začnou vyrábět elektroauto jen se standardním vybavením náklady se podstatně sníží a cena klesne, spalovací motory už nikdo nebude chtít.

PetrT
Čtenář
PetrT

Bylo by dobre si zjistit kolik tech solarnich panelu je potreba na dobiti jedne jedine tesly v prijatelnem case, tedy v radu hodin. Neni to hezky pohled mit misto zahrady stovky metru solaru…
A jestli si myslis ze auto s holou vybavou je vyrobne extra levnejsi tak to neni. Zaklad je stejny a nejake elektronicke funkce navic stoji minimum, spousta automobilek dokonce jen tyto funkce u levnejsich modelu deaktivuje, ale vyrobne levnejsi je nechat je fyzicky v tom aute. Jen o nich nevis. Hardware u Tesly neni zadny extra luxus, interier je dost hruza takze uz neni kde ubrat.

Michal
Čtenář
Michal

Pro pomale nabijeni (cca 10kW) staci strecha bezneho domu, dum o zakladne 10*12 m, i mizerny polymorfni cinsky panely cca 1,6 m2 cca 200-240W při mirne zatazene obloze 180W. Technologicke sdileni AI napric spolenostmi EM nema zatim nikdo jiny.

PetrT
Čtenář
PetrT

I kdyz opomenu ze strecha nejde prakticky nikdy osadit cela, tak i tak je to cca 9h nabijeni a to za idealnich podminek. Vetsina lidi bude chtit stejne nabijet v noci, reseni je domovni baterie treba od Tesly, ale to ponekud prodrazuje system.
Reagoval jsem na to ze auto bez tzv. elektronickych zbytecnosti bude levnejsi. Nebude. Proto se Tesle take moc nechce prodavat levne modely, vyrobni cena je stejna.
Proti elektromobilum obecne nic nemam, ale jeden cas jsem pouzival i3 a vim jaky je to opruz stale kontrolovat dojezd. A to ted mam dobijecku asi 100m od bytu – neziji v CR.

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Jo, ale řepku a solární panely na polích místo obilí máme jen my v česku ! A dokud se budeme dusit pylem a smradem z řepky bude se křišťálovje čistej premiér dusit smíchem jací jsme pitomci a bude říkat, že elektromobile jsou nesmysl !

Standa
Čtenář
Standa

Žádná země nemá takovou elektrosoustavu aby se v dané zemi dalo přejít na elektroauta, další problém jsou zdroje energie, v současnosti máme mírný přebytek výkonu, ale při cca 30ti procentní podílu elektroaut, dojde ke kolapsu elektrosoustavy. Rozšíření elektroaut musí jít ruku v ruce v budování elektrosoustavy a nových výrobních bloků.

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Stando, buď té dobroty a neškol nás. O daném problému nevíš vůbec nic a tvoje slova jsou jen plácání do větru. Nicméně se pokusím ti rozšířit povědomí. K ŽÁDNÉMU KOLAPSU ELEKTROSOUSTAVY NEDOJDE. Například ve Francii kde mají zásuvky pro pomalé dobíjení v kandelábrech a na ulici jich je třeba 100. V Paříži jsou ulice hodně dlouhé a současně je zapojeno třeba 30 elektromobilů a blackout se nekoná. Proč ? Protože na trafostanici je stupidní krabička, která těm zásuvkám říká kolik energie si smí maximálně vzít a ty zásuvky mezi sebou taky komunikují a energii rozdělí mezi dobíjející se auta tak… Číst vice »

Jaroslav Hejnal
Čtenář
Jaroslav Hejnal

Zakažte už konečně vjezd Dieselům do měst, ten smrad a prach všude je děsnej, holt jsme východ a na tohle každej kašle, hlavně že je z toho rakovina a život zkrácenej minimálně o 15let, ale hlavně že ušetřím párset korun za smradlavej diesel.

Rax
Čtenář
Rax

Rakovina je predevsim z jidla ty mudrci…

Jirka_1
Čtenář
Jirka_1

Nemáš tak docela pravdu, statisticky je v místech s velkým provozem dieselů výrazný nárůst rakoviny (aut. nádraží atd.). Problém není v dieselu, ale jeho pravidelnému a správnému servisování včetně čiětění trysek a hlavně špatně provedeném přečipování.

Dariusz
Čtenář
Dariusz

A ještě mi vy páni a dámy řeknete , že rakovina ja závisla na dieslových a benzinových motorech ,které už dnes jsou ekologocká . Tak to by ve středověku a ve starověku neexistovala rakovinové buňky ?! Co to tady píšete za blbosti ! Rakovina je stará jako všechny živé organismy na této planetě ! Jenže tím jak se zvědá počet lidí na teto planetě ,zvedl se počet přépadu rakovinových nádoru ! Tesla , jsou Luxusní auta ! A ty mají pro svou malou výrobní a spotřebitelskou kapacitu výstavní charakter ! A elektoromobilita není ,v žádném případě levnou záležitosti i když… Číst vice »

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Jezdíš někdy do Německa či do Francie ? Ne ? Tak já tě tam vezmu. Zajedem spolu na nákup třeba do obchodu ALDI. Na každé prodejně mají narozdíl od jinejch na střeše fotovoltaickou elektrárnu, která vyrobí dostatek energie pro celý obchodňák a ještě pro nabíjení elektromobilů zákazníků. Před prodejnou máš často velký infopanel s hromadou displejů, na kterých vidíš kolik vyrábí slunce, kolik el. žere chlazení, topení, osvětlení, nabíječka elektromobilů… a přepočet kolik uhlí se v elektrárně nemuselo spálit a o kolik tun méně škodlivin vyfičelo komínem elektrárny do vzduchu. Ano máš pravdu v zimě slunce nesvítí, ale taky kámo… Číst vice »

renda
Čtenář
renda

žereš snad plícema ???

Jaromír
Čtenář
Jaromír

Ony ani ty polyaromatické uhlovodíky, které se dávají do benzínu nejsou nic, co by bylo zdravé, jsou stejně karcinogenní, benzíny bez filtru pevných částic mají víc sazí, než nafta s filtrem. Cokoli, co potřebuje dodávat energii zvnějšku je neekologické. Jen elektrika smrdí jinde… Pokud chcete apelovat na ekologii a smrad choďte pěšky.

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Ano Jaroslave, máš naprostou pravdu ! Mnoho lidí nechce slyšet, že jejich motor potřebuje GO, že hulí a smrdí. Spousta lidí má srandu z toho, že dolévají litr oleje každých 100km, že vykuchávají zanesené DPF filtry, málokdo je ochoten uznat, že pak jsou DPF fitrem už jen plíce lidí co tento vzduch musí dýchat.

Mila Slánský
Čtenář
Mila Slánský

Elektřina jako pohon osobních aut-to není přirozený vývoj ,to je POLITIKA,,schovaná za ekoteror. Jistě že potřebujeme čisté ovzduši. Ale na emisích ve vzduchu se os. auta podílejí jen 4% !. Ani to se nevyřeší striktním zákazem diesselů. Je zajímavé,že tvrdá mediální masáž neumožňuje vůbec jinou alternativu-na př. plyn,vodík,nebo další vývoj benz.motorů!!!…Je to jen špinavá politika,narušení zaběhlé,prosperující výroby.Přehnaně tvrdé emisní normy,a bleskové zavedení e-mobility je nesmyslná,direktivní,amatérská cesta k čistotě ovzduší.. Souvisí s tím i přerod ropného průmyslu na výstavbu elektráren,a pokud dojde ke zdražení elektřiny,klesne zase kupní síla potenciálních zákazníků pro e-auta. A co eko-likvidace starých baterií???….Vše nepromyšlené…Nekompetentní osoby ve vedení… Číst vice »

Martin
Čtenář
Martin

Naprosto souhlasím, každý elektromobil má někde výfuk. Je to jen přesun problémů s emisemi na jiné místo. O naprosto nepripravene infrastruktuře rozvodu elektřiny nemluvě. Potíže jsou i s pouhou obnovou a rekonstrukcemi stávajících magistralnich tras, zrychlené stavění a budování nových je v dnešní době asi poněkud scifi.

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Martine, kolik lidí dnes jezdí s vykuchaným DPF filtrem ? Kolik lidí dolívá motorový olej protože auto žere olej ? Generálka motoru je drahá, dolít jednou měsíčně litr oleje do motoru vyjde na 100Kč. Je jich hodně !!! Dovolí si tohle někdo v elektrárně ? V čr máme už 30 roků emise odsířené a instalované odlučovače pevných částic, vícenásobné spalování atd. každopádně čmoudy z elektráren jsou čistější než výfukové plyny z aut, elektrárenské komíny jsou stovky metrů vysoké a exhalace se rozptýlí vysoko v ovzduší zatímco auto před tebou na křižévatce ti ty svoje jedy fouká rovnou do kabiny tvého… Číst vice »

Ladislav eNV-200
Čtenář
Ladislav eNV-200

Proč mluvíš do něčeho čemu ani za mák nerozumíš ? Jaké bleskové zavedení e-mobility ? Víš, že Volkswagen vyrábí jen 0,0012 % elektromobilů oproti klasickým spalovacím autům ? Co plácáš o likvidaci baterií !! Víš o tom, že vysloužilé baterie z elektromobilů jsou ceněným a nedostatkovým zbožím ? Když někdo rozseká elektromobil na kaši tak věř, že baterie je to první co se z vraku prodá a ještě hodně dlouho to bude žádané zboží, nebo si snad myslíš že Aukro i Bazoš jsou plný těchto baterií ? Že v ekodvorech mají tuny starých baterií a nikdo neví co s nimi… Číst vice »

Fik
Čtenář
Fik

Už aby to bylo.

Tomas Wild
Čtenář
Tomas Wild

Problém elektromobility je opravdu v tom, kde vzít tu elektřinu a z čeho vyrobit baterky. O tom už bylo napsáno mnoho a vesměs k ničemu. Varování nepomohou, tvrdý náraz v realitě pak ano. Navíc řešit emise aut je v globálním měřítku jako řešit v potápějícím se Titanicu kapající kohoutek na WC na 5.palubě. Podívejte se jen, kolik každý den létá letadel a kolik CO2 emitují. Podstatným faktorem je rovněž masivní odlesňování. Takže opravdu se jedná o komplexní problém, jehož minoritní součástí jsou i auta.

Jaroslav
Čtenář
Jaroslav

Pracuji 25 let v autoprůmyslu v ČR, patřil jsem více méně k konzervativně se pohlížejícím na jakoukoli změnu ohledně tradičních spalovacích motorů. Dnes mám v garáži Teslu X, prostě jsem tomu podlehl a nemůžu si ji ( zatím vynachválit). Ve srovnání s jinými vozy je to diametrální rozdíl. Jízdu si lze užít, necítím být nucen navštěvovat servisy na předepsané servisní prohlídky za účelem výměny oleje, a další u těchto vozidel nezbytností, tankování za 2-3tis prostě není! ( Není pochyb že právě toto třeba nechce někdo slyšet) Zrychlení a trakce auta je neskutečná o neustále se zdokonalujícím softwaru, navigací atd ani… Číst vice »

Jirka_1
Čtenář
Jirka_1

Nevím, kam jezdíš a jak často, ale dokud nedokáže dát elektromobil na plný akumulátor 800 km, tak u mě nemá šanci. A v zimě jak? To je s dojezdem velký problém.
Elektromobil s akumulátorem je slepá cesta.

Michal
Čtenář
Michal

Já třebas nejezdím nikam 800km. V zimě bývám u moře. U auta z roku 2003 mám stále původní baterie.
Co tam máš dál.

auto
Čtenář
auto

skvělej nápad, at nikdo nejezdí 800 km a celou zimu u moře, samotnýho by mě to nikdy nenapadlo, takhle můžem zachránit planetu, klobouk dolu

Vladimír
Čtenář
Vladimír

Vstoupit do diskuze…

Vladimír
Čtenář
Vladimír

Vstoupit do diskuze… Obávám se, že se vám o auto stará někdo jiný , jako pracovník servisu jsem se nikdy nesetkal při výměně se starší baterií než 7 let, takže teď tu o Karkulce.

LLukáš
Čtenář
LLukáš

Za baterii se můžu přimluvit.. Sám jsem v autě měl baterii 12 let a funguje dál u nového majitele.

Libor
Čtenář
Libor

Vy už jste měnil baterie u elektromobilu, nebo jen olověné u spalovačů ? Víte, že je v nich trochu rozdíl ?

Michal
Čtenář
Michal

Pravda.

Martin
Čtenář
Martin

I na teslu x mate predepsane servisni prohlidky. Vy o tom nevite?

Jaroslav
Čtenář
Jaroslav

Ano , výměna brzdové kapaliny je opravdu předepsaná a ostatní – tak jak mixér ETA

strig
Čtenář
strig

Nezbývá než doufat. A podobně s totálně nelogicky nepochopitelnou blbostí jako jsou biopaliva.

Tomáš
Čtenář
Tomáš

Musk se spoléhá na předpotopní baterie, tak zkrachuje. Elektroauto stejně jako běžné auto musí mít nádrž na palivo. Jen to nebude benzín, ale vodík, elektrolyt do redoxních bateríí atd.

david
Čtenář
david

no včechno je to díky chybnému směřování, kdyby se alespoň polovina podpory bateriáků věnovala vodíku , na který mohou fungovat i spalovací motory udělalo by se pro ekologii nesrovnatelně více

Jirka_1
Čtenář
Jirka_1

Čekal jsem kolaps Tesly daleko dříve, ale jakásí nadpozemská schopnost Muska přesvědčit investory, aby dále házeli peníze do kamen tomu zatím bránila. Uvidíme dál – je vidět, že schopnost ekonomicky vyrábět auta Muskovi chybí. Vize tady nestačí.

Jirka_1
Čtenář
Jirka_1

Ještě k tomu – nějak nechápu, proč dávají lidé za nedokonalý elektromobil dva miliony. Ty peníze se jim jen tak nemohou vrátit v nižších nákladech na elektřinu. Ani tzv. zbytečný servis to nezachrání. A všechny ty kecy o emisích aut jaksi po zákazu dieselů v některých německých městech ukázaly, že jde o chiméru – protože se emise NOx nesnížily a někde došlo k jejich zvýšení.

Fousič
Čtenář
Fousič

Mám 45let praxe v oblast měření znčištění ovzduší…Náhrada uhlí zemní plynem je cesta z bláta do louže.
Nejvic se na zamořování ovzduší oxidy dusíku nepodílejí auta ale plynové kotle v teplárnách a obytných domech.

Michal
Čtenář
Michal

Ročně mne stála nafta 160 tis, servis 50 tis. Teď s EV do pěti let, mám polovinu zpátky. To, že něco jirkové nechápou, může také značit, že peníze nemají. Ale to zas nechápou ostatní, proč o tom tlachají….

Martin
Čtenář
Martin

Servis 50tis? Čím jste to jezdil? Mě stál servis u mercedesu za 6 let 0kč.

auto
Čtenář
auto

160 tis za naftu?
v zimě u moře, ev máš z roku 2003, původní baterky, ve zbytku roku odhaduju dle nafty, tak 200 až 300 km denně, nepředpokládám, že jsi v autě denně, tak to mně pak vychází víc jak 300 km…
řek bych, že tady někdo trochu kecá

Emanuel
Čtenář
Emanuel

Lepším řešením jsou automobily s palivovmi elektrickými články a bateriemi. Například rozkladem metanolu na vodu a oxid uhličitý. Takto je možno vyrábět elektrickou energii s 95% účinností a přídavné baterie slouží jen k ukládání elektrické energie vzniklé při brzdění a jizdy ze svahů. Metanol se dá vyrábět například poměrně levně ze zemního plynu. V Číně se takováto auta již údajně vyrábějí.

Baloun62
Čtenář
Baloun62

Vy zjevně vůbec netušíte, o čem mluvíte. 1) Nejedná se o rozklad metanolu, ale o jeho spalování, při kterém se energie neuvolní ve formě tepla, ale ve formě elektřiny. 2) Což je princip palivového článku. Ale palivový článek je baterie, čili není třeba žádných „přídavných baterií“. Palivový článek si tu energii uloží sám. 3) Metanol rozhodně nelze levně vyrábět ze zemního plynu. Daleko levnější je výroba kvašením organické hmoty (třeba brambor) v kvasících tancích. Ostatně na metanol máme v ČR experta, nějakého Břízu, toho času v lochu. Ten by Vám vysvětlil, že metanol je nejjednodušší alkohol. 4) V Číně se… Číst vice »

Jůůů
Čtenář
Jůůů

Že by pbyl palivový článek schopen ukládat elektrickou energii je pro mne novinka. A že by byl baterie také. Asi se musím dovzdělat. Povídejte, přehánějte.. prosííím.

RomanL
Čtenář
RomanL

On ji „neukládá“, to je pouze špatný výraz, on ji OBSAHUJE.

Hele
Čtenář
Hele

A při tom ulkádání elektrické energie vyrobí palivový článek to palivo, tedy metanol, nebo vodík, že?

Jan B
Čtenář
Jan B

A co takhle začít dělat auta na naftu nebo benzín? 🙂

Jan B
Čtenář
Jan B

PS: pro spalovače Země, zjistěte si něco o znovuotevření vrtů, které se zaplnili za dobu,kdy byli zavřené. Jádro je reaktor, jako slunce, akorát menší. Všechno tvoří, my svou činností ničíme jen své životní prostředí, až to tu nebude pro nás, odejdeme, planeta Země však zůstane, nemyslím si, že lidstvo je připraveno využívat energii planety, jako např. soustavy pyramid a dalších staveb, energii, která je všude okolo nás, termojaderná fúze mi připadá jako dobrá vize pro dnešní dobu.

Petr
Čtenář
Petr

Momentálně dnešní výroba elektřiny není cesta natož uskladnění a ekologická výroba článků a její naprostá nepromyšlená recyklace starých článků a nekoncepční sjednocení systému nabíjení je katastrofální !!! Možná tak za padesát let ! Jen blbec si dnes pořídí předražený elektromobil !

Michal
Čtenář
Michal

Lidé se EV pořizují, jsou s nimi spokojeni, a blbci pindají po diskusích o něčem, o čem nemají ani páru, a navíc na to nemají…Vypadá to, že spíš poslední peníze vydali za internetové připojení…

Ladin
Čtenář
Ladin

Tak Peťo já jsem tedy ouplnej blbec ! První elektromobil jsem si koupil v roce 2015 stál 1+DPH a po necelých 4letech za pár dnů kupuju další elektromobil….. Ten první mi vydělal na další. Asi netušíš že ev čtyři roky nabíjím z panelů co mám na baráku na střeše, e.on moji elektřinu nechtěl ani zadarmo (díky bohu) a tak jsem pořídil elektromobil. Za elektřinu do auta jsem dal za 4 roky cca 2 tisíce korun a najel jsem téměř 200.000 Km z toho 50.000 Km v zahraničí. Když jsem Ev koupil, můj nejlepší kamarád mi řekl, že to auto nikam… Číst vice »

lomihnát
Čtenář
lomihnát

To se dalo předem spočítat na prstech jedné ruky. A pokud započítáme to, že dotace toho programu e-aut se musely získat zdaněním zisků vytvořených provozováním jiných, ziskových podniků, které nejsou až tak ekologické, tak potom zákonitě ani tenhle program není tak úplně zelený, jak se nám všichni snaží namluvit. Komické je to hlavně v případě tvrzení, že e-auta jezdí na „čistou“ elektřinu z větrných a solárních elektráren, na kterou všichni ostatní spotřebitelé připlácejí. Rád bych viděl, jak je to v tom elektrickým vedení odděleno, jestli „špinavá uhelná“ eletrika dole, atomová vlevo, zelená nahoře a plynová vpravo a každejch sto molekul… Číst vice »

Hele
Čtenář
Hele

To už přece vyřešli nějací koumáci co při protestech proti Temelínu začali prodávat Rakušákům ty roztrojky z doutnavkou, nebo LEDkou která „umí“ poznat elektřinu z jaderné elektrárny a nepustí ji do spotřebiče, ne? 😀

Lájoš
Čtenář
Lájoš

Kámo, já tomu moc nerozumím, ale elektřina z mých panelů co mám na střeše mi teče přímo do baterie mýho el auta. Panely meju 2x ročně, jsou furt čistý, dráty jsou taky čistý tak i ta elektřina musí bejt čistá, barvu nevím- není vidět a vím to, sám jsem si ty panely několik víkendů montoval. Elektřinu nikomu neprodávám, on ji odemne taky nikdo nikdy nechtěl a to ani zadarmo, ale to bude tím, že nejsem kancléř Minář a nemám na poli místo obilí milióny hnusnejch panelů. Dotaci jsem nikde od nikoho žádnou nedostal a ani nikoho takovýho neznám a na… Číst vice »

Jan Macku
Čtenář
Jan Macku

Ono kdyby se postupovalo k vývoji elektromobilu nějakým extenzivnějším způsobem, tento byl prováděn s daleko vyšší mírou racionality, ušetřily by se obrovské prostředky daňových poplatníků nejen na vývoj, ale i prodej a provoz těchto vozidel. Trvalo by to i podstatně déle, ale vytvořilo by se něco smysluplnějšího s větší nadějí na trvalé použití. Pokud Tesla zkrachuje, nezastaví to úplně vývoj elektromobility, získané zkušenosti budou využity jinde, doufejme, že účelněji. Vyrábět elektromobily pro Norsko nedává moc smysl, jiné je to pro Floridu, nebo jiné oblasti země s intenzivním slunečním svitem.

Jiří Zkrachuje
Čtenář
Jiří Zkrachuje

Nechápu na co se to ověřuje když je tady captcha!!!!

Lukáš
Čtenář
Lukáš

Situace Tesly je obdobná jako u mnohé konkurence v automotive, ve stejné situaci je mnoho daleko silnějších hráčů na trhu, dále pak jejich dodavatelů. Tesla se ničím neliší. O to spíš je citlivější na výkyvy, když není dlouhodobě stabilizovaná a má v podstatě jediný specifický produkt.

Ondřej Kellnhofer
Čtenář
Ondřej Kellnhofer

Tomu nevěří snad ani co tento článek píše :)) Tesla nejsou auta ale vize energie.

Petr62
Čtenář
Petr62

Problém elektrovozidel je ,že jsou ekologické většinou na konci životnosti. Všichni co tak horujou pro elektrovozidla nepočítají s celkovou ekologickou zátěží ,již při výrobě, protože ji přesunuli někam do Číny a pod. Baterky jsou zatím velké ekologické svinstvo . A jen tak mimochodem dobíjení doma ze zásuvky 220V / 16A trvá 24-27 hodin ,pokud použijete 400V/16A , tak jste sice asi na 12 hodinách ale v zimě při topení elektikou ,není vůbec dimenzovaná rozvodná síť pro masové rozšíření v domácnostech. Rozvážkové auto po městě ano ,jinak nesmysl.

Pitomec
Čtenář
Pitomec

Hele Peťo, ty jsi ale Blb jakýho bych asi dlouho hledal ! V makovici máš nablito a rozdáváš tady moudra teda spíš vědomně lžeš. Víš jsou lháři co maj zisk z ropy, ti musí lhát aby měli to černý svinstvo komu prodávat, protože co by byl šejk s hafem ropy o kterou mu nikdo nestojí ? Ani zadnici by si s ní nevytřel… Já elektromobil mám, nabíjím ho přes den ze sluníčka z panelů co mám doma na střeše a přes noc ze zásuvky 220 V za 4 hodiny, na topení to má tepelný čerpadlo, klimatizaci inverter, ale o tom… Číst vice »

Jaguaros
Čtenář
Jaguaros

Když to tak roky sleduji tak mi to připadá že hodlají ostatní světoví výrobci Eona Muska koncentrovaně zlikvidovat. Kdo se jako visionář takovým způsobem pokusí zlynčovat světový automobilový průmysl ten si to odskáče. Není v politickém zájmu výrobců aby dodávala elektroauta v takovém technologickém stavu, oni by rádi inovovali pomalu, step by step, a měli tak roky zajištěné produkce. Eon Musk chce všechny hnát před sebou jako splašenou zvěř. To mu ale nevyjde, oni ho nechají i s investory vykrvácet a budou pak v klidu vychutnávat jeho konec. Ale jedno jim už dodal, super idee, technologickou cestu a vizi. Jednotlivec… Číst vice »

zetpekle
Čtenář
zetpekle

Je mi to líto, elektromobita ještě není dost zralá, tak jako výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů….

Nula
Čtenář
Nula

Tak koukám že tady je to samej inženýr na jadernou elektriku a naftu. 🙂

Zajda
Čtenář
Zajda

Vizionář, ale ekonomicý kaskadér a tak trochu diletant,..

Koloss
Čtenář
Koloss

Aspoň by si mohl autor zjistit, že ty ziskové kvartály v roce 2018 byly dva a ne jeden.

Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: NASA posílá do vesmíru atomové hodiny, zahájí éru samořiditelných kosmických lodí?
NASA posílá do vesmíru atomové hodiny, zahájí éru samořiditelných kosmických lodí?
Obrázek: Známe jméno kryptoměny Facebooku: Libra vyjde v roce 2020
Známe jméno kryptoměny Facebooku: Libra vyjde v roce 2020
Obrázek: Miniaturní japonský notebook se vejde do dlaně, výkonem překoná běžný počítač
Miniaturní japonský notebook se vejde do dlaně, výkonem překoná běžný počítač
Obrázek: Dron umí uhnout letícímu míči i ptákům. Novou úroveň obratnosti představili vědci z Curyšské univerzity
Dron umí uhnout letícímu míči i ptákům. Novou úroveň obratnosti představili vědci z Curyšské univerzity

Drony byly obratné vždycky, ale s rychlostí „reflexů“ už moc ne. Pokud jej chcete z oblohy sestřelit, dobře hozený míč má velkou...

Zavřít