Tesla do 10 měsíců zkrachuje, říká Elon Musk

A je to tu znovu. Celé podnikání Tesly se občas zdá jako nekonečný útěk před stále hrozícím krachem, což nyní opětovně potvrdil i excentrický zakladatel firmy, miliardář Elon Musk.

Agentura Reuters získala vnitropodnikový e-mail, který Musk rozeslal zaměstnanců firmy. V něm hovoří o tom, že pokud se firmě nepodaří „tvrdé“ snížení nákladů, do 10 měsíců jí dojdou peníze.

Více o Tesle:

Musk spolu se svým novým CFO prohlédnou všechny náklady zaměstnanců: „jakékoliv, kdekoliv, včetně platů, výjezdů, renty, všech plateb, které jdou z našeho bankovního účtu“, píše se v e-mailu.

Obrázek: Tesla do 10 měsíců zkrachuje, říká Elon Musk

Peníze chybí, auta chybí, zaměstnanci mizí

Tesla měla za první čtvrtletí letošního roku obrat ve výši 2,2 miliard dolarů. Jenže ztráta přesto činila celých 702 milionů, a i po vydání velmi očekávaného levného Modelu 3 hrozí Tesle krach.

Od investorů se Muskovi podařilo během minulých měsíců získat dalších 2,7 miliard dolarů, jenže, jak Musk podotkl, při současném tempu spalování peněz (to se ani jinak nazvat nedá) vydrží tato rezerva na pouhých 10 měsíců.

„Je to tvrdé, ale jde o jedinou možnost, jak se Tesla může stát finančně soběstačná a uspět v jejím cíli pomoci světu stát se environmentálně udržitelným,“ napsal dále Musk ve čtvrtečním e-mailu. Nejde samozřejmě o první velké změny v Tesle, ani to není poprvé, kdy firmě hrozí absolutní krach bez rapidních změn.

Ostatně, velmi podobný e-mail o odepisování nákladů odeslal Musk už v minulém roce. Očividně bez valného úspěchu.

Obrázek: Tesla do 10 měsíců zkrachuje, říká Elon Musk

Je pravda, že v prodejích vozidel se Tesle daří: Model 3 je nejúspěšnějším elektromobilem roku 2018, kdy se také Tesle podařilo poprvé v historii být alespoň na jediný kvartál výdělečnou.

Mezi neustálými změnami v managementu, vyhazováním zaměstnanců a „restrukturalizacemi“ však tento úspěch poněkud zapadl: hlavním cílem každé firmy je pro investory její výdělečnost, a to se dlouhodobě Tesle plnit nedaří ani zdaleka.

V poslední době také firma neustále mění ceny svých vozů, obzvláště u modelů S a X: to také nepomáhá finálním prodejům.

Hodně štěstí Tesle – bude ho i nadále potřebovat.

Zdroj: Reuters

137 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Hejna

A je to tady. Ani supermistr na dojení dotací není schopen vyrábět e-auta za rozumné peníze. To, že unikl tento interní dokument, to rozhodně na stabilitě firmě nepřidá, takže to může být i dřív. Počkejme na další vývoj a hlavně by si z té situace měly vzít ponaučení všechny firmy,… Číst více »

Milan

Dobrý den, hlavně že EU socialistická a napůl komunistická zakazuje nafťáky. Moje Clio cca 4 litry a nafty a jezdím bzzda plyn.Elektroauta vytěží celou elektřinu z planety a pak co uděláme s baterkama.

Adam

Copak to berete? Odkdy se elektřina těží? Já měl za to, že se vyrábí, hold se přistaví dalších pár elektráren…

Vít

Pokud se jedná o naprostou většinu elektřiny, tak se vyrábí v elektrárnách na jejichž pohon potřebujeme palivo a většinu toho paliva bereme v zemi. Takže elektřina se vyrábí, ale abyste mohl vyrábět potřebujete v dnešní době těžit

Pavel

Vytěžit všechen uran chvíli potrvá.

Pavel

To je sice hezké, ale například v Německu chtějí zrušit všechny jaderné elektrárny.

Lukáš

Plán mají, to ano, ale již dnes moc dobře ví, že je nesplnitelný.

Chronik

Zrušení té nejčisčí metody výroby elektrického proudu? To snad nemyslíte vážně.

Vendy

Jaderná energie je bohužel tou „nejšpinavější“, výroba elektřiny z jádra je nejméně efektivní ze všech způsobů a z pohledu přírodních zdrojů nejvíce zatěžuje životní prostředí 🙁 To samé bohužel platí při započítání veškerých vstupů i pro elektromobily.

RomanL

S JE je to přesně naopak, a vy lžete, jako když Rudé právo tiskne.

Cesro

Šmankote co berete?? Kolik oxidů uhlíku, prachu, oxidů dusíku a oxidu siřičitého vyrobí taková jaderná elektrárna? Těžba a zpracování uranu podle Vás zatěžuje planetu více než těžba a zpracování fosilních paliv? stačí se jen podívat na počty dolů a musí Vám dojít absurdita věci.. Jediný problém je uchovávání vyhořelého paliva,… Číst více »

ALF

raději říkejme elektrické energie…

marek

se bude v tepellných elektrárnách topit obilím. Nebo olejem z řepky.

Radim

Hold vzdejte chytrým lidem. Holt se nepřistavi, neboť na výrobu baterie nebudou nerostné suroviny. Elektrika není cesta.

Ladislav eNV-200

A na to jsi přišel sám ty chytráku nebo ti napověděl agent Bureš co ničí zdraví lidí tou odpornou smradlavou a agresivní řepkou ? Holt vzdám tobě až navštívíš pár zemí v evropě, až uvidíš jak se jinde chovají a co dělají pro životní prostředí, až navštívíš pár univerzit a… Číst více »

Martin

Proč musí být fanoušci ev tak hrubí a afektovaní?

kolemjdoucí

Protože to jsou fanatici.

Pepa

Vzdává se HOLD, to napsal dobře.

Omrsk

ještě že máme tu češtinu :-*

Vratislav

Baterie se skoro stejně dobře jako z Lithia dají vyrábět i z Natria – tedy sodíku. To je to co máte v kuchyňské soli a jsou toho plné oceány. Navíc Na je výrazně levnější než Li. Takže nedostatek baterií rozhodně nehrozí. Pokud se ptáte proč že se vyrábějí baterie z… Číst více »

ALF

Koukám mají dost bídný výkon i kapacitu… nemyslím si že to jen tak dotáhnou… Víc věřím Li-S ty už se předvedly s kapacitou 350Wh/kg. Problém není ani lithium jako další potřebné a vzácnější prvky např. Cobalt (Tesla používá Li-ion ale konkrétně jde o LiCoO2 a snaží právě snížit množství Cobaltu).… Číst více »

Tom

ale samozřejmě, že elektřina je cesta. A řekl bych, že jediná možná. Chybou je zvolený zdroj.

Jirka

jo a to si jako myslíte že výroba elektřiny je ekologická, tak to si o tom něco přečtete ať tady ze sebe neděláte blbce. Jen tak v kostce: když to vezmete od výroby elektřiny, kterou elmobil zpotřebuje až po škodlivost baterií a jejich likvidaci, tak provoz i nafťáka z 80-… Číst více »

Michal

Zrovna nabíjím na MVE. Zajímavá je zejména jistota o likvidaci. Mám auto z roku 2003 s původníma baterkama….

Michal

A jestli někomu připadá, že k výrobě nafty není potřeba elektrika, ať jde k Chocholouškovi. Když tací jirkové ze sebe dělají blbce, ať je další alespoň nenásledují.

RomanL

A z čeho se podle vás vyrábí ta elekřina?

Ladislav eNV-200

Blbce ze sebe tady ale děláš hlavně Ty neboť víš kulový a potíš tady svoje nesmyslný moudra ! Do tvýho nafťáka jsi od 80tých let nalil mimo nafty 150 lt oleje jehož velká část ti vykapala pod auto a vsákla se do půdy, něco spálil starej opotřebenej motor bez katalyzátoru.… Číst více »

Kamil

Jiste, mate pravdu, ale pokud se podivate z ceho se vyrabi elektrina v CR, tak zhruba 70 procent je z tepelnych elektraren. Tak ze jezdite na uhli! Na druhou stranu lokalni znecisteni ktere vytvori vase auto je temer 0.

esopeso

jsi blb

Robin

Láďa je agresívní, protože je věřící. A pokud takovému někdo sáhne na jeho ekovíru, tak se čílí. Tím více, čím víc má ta víra nestabilní základy. 😀

Milan

Jak jsme na tom s účinností elektromobilů? Elektromobily spotřebují cca 25 kWh na 100 km. Můj Megane dokáže jet 100 km za 4.3l. V 1 l nafty je zakleto cca 50 MJ. Megane tedy spotřebuje 215 MJ což je cca 60 kWh/100 km. Účinnost motoru 1.5 dCi je tedy v… Číst více »

Karel

Problém je, že se dnes chce silou přeskočit celé jedno vývojové stadium. Tyhle elektrohračky měly mít masové nasazení, až bude lidstvo schopno vyrobit dostatek čisté elektrické energie. Představa před skoro půlstoletím byla, že to bude pomocí fůzních reaktorů. Dnes je jasné, že fůzní reaktory jsou v nedohlednu. Dostupné „čisté“ zdroje… Číst více »

zero co pojde

No tak Karlíku,
střední jsi dělal před tím půlstoletím ? Trošku jsi zaspal, ale to nic, dá se to dohnat.

Petr

Vubec nikdo nebere v potas kolik el. Energie si vyžaduje těžba ropy. 1. Vrtání 2. Pumpy které vysávaji ropu zhloubky. 3. Přeprava ropy ať už ropovodem nebo lodí zase jsou u toho obrovské čerpadla spotřebující elekrinu. 4. Rafinerky samotná výroba jednotlivých produktů benzin nafta atd. Zase spotřeba elektřiny. 5. V… Číst více »

Mickey Mouse

Ale ne, pořád lžete. Tyto externí spotřeby už mnohokrát vědci i úřady započítaly. Výsledkem je skutečně zjištění, že elektromobil má při současném mixu výroby el.energie za celou dobu svého života (uvažuje se 10let) horší ekologickou stopu než automobil se spalovacím motorem. A to i při započtení zátěže těžby a zpracování… Číst více »

Alójs

Chlape ty seš tak hloupej…… chudáčci tvoje děti, neposmívají se jim ? Ale sory, nic proti dětem. Já jsem taky trumpeta, ale na tebe fakt nemám.

ALF

„The Department of Energy estimates that refiners used 47 TWh of electricity in 2001 to produce refined products from 5.3 billion barrels of oil. Assuming that you get 42 gallons of refined products from each barrel of oil, this works out to about 0.2 kilowatt hours of electricity used for… Číst více »

Petrborac

Ty si koukam stoural radeji si dej prst do toho zadniho otvoru chytroline

Inoz

Vaše Clio, vaše Clio, to je jediný nafťák co jezdí po městech? Když jedu za nafťákem a rozjíždí se na křižovatce, musím vypínat ventilaci kvůli smradu, co z toho leze. Pro začátek co nejdřív zákaz vjezdu naftových aut starších šesti let.

MUDr.Stočes

Vlastním model X a jsem přesvědčený,že tyto auta rozhodně neudělaji díru do světa.Důvodů je mnoho,jako například cena,velmi malá životnost baterie a ještě mnoho dalších.Možná jiné to bude u evropských výrobců.
Nemečtí výrobci jsou daleko zdatnější jak po technické stránce,tak i ekonomicky.

Michal

Zejména s E-tronem. To je tak zdatná ekonomická šupa, že to nikdo nekupuje…. O ostatních klumprtech s dojezdem 100km netřeba ani mluvit. Škoda, že základní obecné rozhledy jsou u jistých lidí omezeny, to je pak lepší být zdravý, a nemuset se s nima potkat.

tom

Tož kuva doktóre, fakt ? Sem četl, že Tesla vyrábí model 3 5 tisíc kusů týdně a to jen protože hispánci a ostatní američtí dělníci se prací za jeden plat nepřetrhnou. Až jejich práci převezmou roboti co nehulí a nefetujou, budou vyrábět 10 tisíc kusů týdně. Kolik elektroaut týdně vyrobí… Číst více »

Kari

No,podle me vlastnis prd a ne model X jinak bys nemohl napsat takovy blabol. Zivotnost baterie u Tesly je asi 500 000Km a nova stoji 7-8000$. Tesla je tak 10 let pred konkurenci a to i nemeckou.

Zidran

Brzda -plyn s Cliem )))))))))))))))) To je dobrej vtip )))))))))))))) To auto je chcíplý jak játra bezdomovce a ty napíšeš že jezdíš brzda – plyn ))))))))))))))

Pavel

Jo , ale z tech dieselovych zplodin pak mame vsichni raka. To uz je prokazany, ze je to karcinogen. Baterky se mohou likvidovat tam, kde to nemusim cuchat, treba na automaticke lince.

ALF

jedna věc jsou emise z výfuku a druhá imise tj. to co se reálně dostane do organismu. Jsou to zásadně odlišná čísla. Jenže mnoho lobistů obvykle kalkuluje s emisemi. Navíc nelze jednoznačně říci že ten a ten člověk onemocněl následkem emisí dieselových aut, protože faktorů je celá škála. Ze stejného… Číst více »

Mira

Supermistra na dojení dotací máme jen v ČR. EM je v dojení těžkej žabař.

Jarek

Jsem fanoušek Tesly, ale musím říct že ta už papírově zkrachovala dávno. Drží ji jen víra investorů kteří věří, že když do ní vrazí další miliardy, tak jednou dostanou zpátky vše co už tam proinvestovali

Pavel

že by paraela s bitcoinem

Adam

Tesla jako taková zkrachovat nemusí, jen už zkrátka nebude vyrábět kompletní elektromobily. Může se transformovat do role dodavatele technologií, baterií pro ostatní automobilky…

Pavel

baterie vyrábí Panasonic

jan

Ovšem Gigafactory je Muskova i když technologii dodal Panasonic.

xxx

UZ aby zkracovala .Snad se ostatnim rozsviti ze Elektroauto je totalne slepa ulicka ..draha hracka co nema sanci bez masivni podpory za statni nebo soukrome penize ..drahy az predrazeny kram bez nehoz se v pohode dalsich 50 let obejdeme .uplne by stacilo kdyby ostatni kontinenty -ne jen Evropa !! prakticky… Číst více »

Inoz

Ale trápí, trápí, nevidítete snad, jak se pořád mluví o tom, jak jsou zamořená smogem velkoměsta tam, kde se kašle na ochranu životního prostředí? A to co přináší? Problémy s dýcháním, zhoubné nemoci ze zamořeného prostředí, atd. to je málo?

Milan Keršláger

Akorát že jakákoliv „snaha“ těch „ekologů“ vede jen k další devastaci životního prostředí (auta s vyšší spotřebou u zákazu dieselu, těžba nerostů kvůli bateriím nebo fotovoltaice atd).

Ladislav eNV-200

A jaký je rozdíl mezi těžbou ropy a nerostů pro fotovoltaiku a baterie ? Když se převrátí náklaďák křemíku, uhlíku, zinku nebo kobaltu tak se to nakladačem zase naloží zpět, mour se zamete a ekologická katastrofa se nekoná. Co se však stane když praskne tanker ropy a ropa vyteče do… Číst více »

Ladislav eNV-200

Jen drobné srovnání. V Mnichově si na hlavní třídě otevřu okno a celý den můžu v bytě větrat a nemám večer na nábytku vrstvu prachu. V Monaku si ve světlých kalhotech sednu na ulici na obrubník a nemusím je vyhodit. Můžu tohle v Praze , Brně ?

RomanL

Uplně klidně. 😛

Pepa Pražák

Co je to Brno?

Laďák

Ty nevíš ? Kdysi dávno Královna Eliška zabloudila na kopec Spielberg a jak se tak dívá směrem k vysočině, vidí mlhu-močály a nevlídno. Zachvěje se a říká Brr pak se otočí a kouká na jih k Pálavě a vidí vinice, ůrodná pole, jezero zalité sluncem a říká nóó A tak… Číst více »

Karel

Je to spíš úklidem.

jouda

Ahaha. Slepá ulička je spalovací motor.

Jan

Já jen doufám, že se nedožiju toho, že si budu MUSET koupit tu elektrohrůzu !

Jerry

Ale asi na to nebudete mít žádný vliv 🙂

Emik

To buď v klidu,tebe srazí autobus a už brzo

Joska

Já se naopak bojím že se nedožiju rozšíření elektroaut natolik aby cena spadla tak nízko abych si mohl také elektromobil koupit. Čmoudi už víc nenabidnou!!! Amici jezdi nakupovat v Hamrech nakup co váží 20kg to je ekologie:-) Když na to má? Blbost !!! Když jde o ropu,tak jsou války, když… Číst více »

Jjjjj

Ne ty se toho určitě nedožije z dávek si na slušný auto nikdy nenasetris.

Mirko

Můžeš chodit pešom

Bohuslav.

Vize to špatná nebyla, ale vyrábět elektroauta v době kdy ještě není vyřešena vysokokapacitní baterie, která se ještě k tomu nechá rychle nabít, je zcestné. O Tesle jsem si myslel vždycky, že nakonec zkrachuje a podle mě to mělo být už dávno, ale Musk oblboval investory a ti z hrůzy,… Číst více »

Pavel

Elektromobil neni špatná cesta ale ne baterie ale spalovací motor jako generátor

RomanL

Jo, třeba na přívěsném vozíku. Už se to vyrábí. 😀

Valinalo

Všechny automobilky plánují elektroauta. Myslet si, že smrdící nafťáky a benzíňáky jsou OK, je pošetilost. Solární energie a elektroauta jsou budoucnost. Až to začnou velkým vyrábět v Asii, kde náklady jsou řádově nižší, kecy o slepé uličce budou okamžitě zapomenuty. Prostě náklady na výrobu jsou v USA příliš vysoké, pak… Číst více »

PetrT

Bylo by dobre si zjistit kolik tech solarnich panelu je potreba na dobiti jedne jedine tesly v prijatelnem case, tedy v radu hodin. Neni to hezky pohled mit misto zahrady stovky metru solaru… A jestli si myslis ze auto s holou vybavou je vyrobne extra levnejsi tak to neni. Zaklad… Číst více »

Michal

Pro pomale nabijeni (cca 10kW) staci strecha bezneho domu, dum o zakladne 10*12 m, i mizerny polymorfni cinsky panely cca 1,6 m2 cca 200-240W při mirne zatazene obloze 180W. Technologicke sdileni AI napric spolenostmi EM nema zatim nikdo jiny.

PetrT

I kdyz opomenu ze strecha nejde prakticky nikdy osadit cela, tak i tak je to cca 9h nabijeni a to za idealnich podminek. Vetsina lidi bude chtit stejne nabijet v noci, reseni je domovni baterie treba od Tesly, ale to ponekud prodrazuje system. Reagoval jsem na to ze auto bez… Číst více »

Ladislav eNV-200

Jo, ale řepku a solární panely na polích místo obilí máme jen my v česku ! A dokud se budeme dusit pylem a smradem z řepky bude se křišťálovje čistej premiér dusit smíchem jací jsme pitomci a bude říkat, že elektromobile jsou nesmysl !

Standa

Žádná země nemá takovou elektrosoustavu aby se v dané zemi dalo přejít na elektroauta, další problém jsou zdroje energie, v současnosti máme mírný přebytek výkonu, ale při cca 30ti procentní podílu elektroaut, dojde ke kolapsu elektrosoustavy. Rozšíření elektroaut musí jít ruku v ruce v budování elektrosoustavy a nových výrobních bloků.

Ladislav eNV-200

Stando, buď té dobroty a neškol nás. O daném problému nevíš vůbec nic a tvoje slova jsou jen plácání do větru. Nicméně se pokusím ti rozšířit povědomí. K ŽÁDNÉMU KOLAPSU ELEKTROSOUSTAVY NEDOJDE. Například ve Francii kde mají zásuvky pro pomalé dobíjení v kandelábrech a na ulici jich je třeba 100.… Číst více »

Jaroslav Hejnal

Zakažte už konečně vjezd Dieselům do měst, ten smrad a prach všude je děsnej, holt jsme východ a na tohle každej kašle, hlavně že je z toho rakovina a život zkrácenej minimálně o 15let, ale hlavně že ušetřím párset korun za smradlavej diesel.

Rax

Rakovina je predevsim z jidla ty mudrci…

Jirka_1

Nemáš tak docela pravdu, statisticky je v místech s velkým provozem dieselů výrazný nárůst rakoviny (aut. nádraží atd.). Problém není v dieselu, ale jeho pravidelnému a správnému servisování včetně čiětění trysek a hlavně špatně provedeném přečipování.

Dariusz

A ještě mi vy páni a dámy řeknete , že rakovina ja závisla na dieslových a benzinových motorech ,které už dnes jsou ekologocká . Tak to by ve středověku a ve starověku neexistovala rakovinové buňky ?! Co to tady píšete za blbosti ! Rakovina je stará jako všechny živé organismy… Číst více »

Ladislav eNV-200

Jezdíš někdy do Německa či do Francie ? Ne ? Tak já tě tam vezmu. Zajedem spolu na nákup třeba do obchodu ALDI. Na každé prodejně mají narozdíl od jinejch na střeše fotovoltaickou elektrárnu, která vyrobí dostatek energie pro celý obchodňák a ještě pro nabíjení elektromobilů zákazníků. Před prodejnou máš… Číst více »

renda

žereš snad plícema ???

Jaromír

Ony ani ty polyaromatické uhlovodíky, které se dávají do benzínu nejsou nic, co by bylo zdravé, jsou stejně karcinogenní, benzíny bez filtru pevných částic mají víc sazí, než nafta s filtrem. Cokoli, co potřebuje dodávat energii zvnějšku je neekologické. Jen elektrika smrdí jinde… Pokud chcete apelovat na ekologii a smrad… Číst více »

Ladislav eNV-200

Ano Jaroslave, máš naprostou pravdu ! Mnoho lidí nechce slyšet, že jejich motor potřebuje GO, že hulí a smrdí. Spousta lidí má srandu z toho, že dolévají litr oleje každých 100km, že vykuchávají zanesené DPF filtry, málokdo je ochoten uznat, že pak jsou DPF fitrem už jen plíce lidí co… Číst více »

Mila Slánský

Elektřina jako pohon osobních aut-to není přirozený vývoj ,to je POLITIKA,,schovaná za ekoteror. Jistě že potřebujeme čisté ovzduši. Ale na emisích ve vzduchu se os. auta podílejí jen 4% !. Ani to se nevyřeší striktním zákazem diesselů. Je zajímavé,že tvrdá mediální masáž neumožňuje vůbec jinou alternativu-na př. plyn,vodík,nebo další vývoj… Číst více »

Martin

Naprosto souhlasím, každý elektromobil má někde výfuk. Je to jen přesun problémů s emisemi na jiné místo. O naprosto nepripravene infrastruktuře rozvodu elektřiny nemluvě. Potíže jsou i s pouhou obnovou a rekonstrukcemi stávajících magistralnich tras, zrychlené stavění a budování nových je v dnešní době asi poněkud scifi.

Ladislav eNV-200

Martine, kolik lidí dnes jezdí s vykuchaným DPF filtrem ? Kolik lidí dolívá motorový olej protože auto žere olej ? Generálka motoru je drahá, dolít jednou měsíčně litr oleje do motoru vyjde na 100Kč. Je jich hodně !!! Dovolí si tohle někdo v elektrárně ? V čr máme už 30… Číst více »

Ladislav eNV-200

Proč mluvíš do něčeho čemu ani za mák nerozumíš ? Jaké bleskové zavedení e-mobility ? Víš, že Volkswagen vyrábí jen 0,0012 % elektromobilů oproti klasickým spalovacím autům ? Co plácáš o likvidaci baterií !! Víš o tom, že vysloužilé baterie z elektromobilů jsou ceněným a nedostatkovým zbožím ? Když někdo… Číst více »

Fik

Už aby to bylo.

Tomas Wild

Problém elektromobility je opravdu v tom, kde vzít tu elektřinu a z čeho vyrobit baterky. O tom už bylo napsáno mnoho a vesměs k ničemu. Varování nepomohou, tvrdý náraz v realitě pak ano. Navíc řešit emise aut je v globálním měřítku jako řešit v potápějícím se Titanicu kapající kohoutek na… Číst více »

Jaroslav

Pracuji 25 let v autoprůmyslu v ČR, patřil jsem více méně k konzervativně se pohlížejícím na jakoukoli změnu ohledně tradičních spalovacích motorů. Dnes mám v garáži Teslu X, prostě jsem tomu podlehl a nemůžu si ji ( zatím vynachválit). Ve srovnání s jinými vozy je to diametrální rozdíl. Jízdu si… Číst více »

Jirka_1

Nevím, kam jezdíš a jak často, ale dokud nedokáže dát elektromobil na plný akumulátor 800 km, tak u mě nemá šanci. A v zimě jak? To je s dojezdem velký problém.
Elektromobil s akumulátorem je slepá cesta.

Michal

Já třebas nejezdím nikam 800km. V zimě bývám u moře. U auta z roku 2003 mám stále původní baterie.
Co tam máš dál.

auto

skvělej nápad, at nikdo nejezdí 800 km a celou zimu u moře, samotnýho by mě to nikdy nenapadlo, takhle můžem zachránit planetu, klobouk dolu

Vladimír

Vstoupit do diskuze…

Vladimír

Vstoupit do diskuze… Obávám se, že se vám o auto stará někdo jiný , jako pracovník servisu jsem se nikdy nesetkal při výměně se starší baterií než 7 let, takže teď tu o Karkulce.

LLukáš

Za baterii se můžu přimluvit.. Sám jsem v autě měl baterii 12 let a funguje dál u nového majitele.

Libor

Vy už jste měnil baterie u elektromobilu, nebo jen olověné u spalovačů ? Víte, že je v nich trochu rozdíl ?

Kari

A ze Tesla ma na baterie jen zaruku 8 let ,divny ze :)))

Michal

Pravda.

Martin

I na teslu x mate predepsane servisni prohlidky. Vy o tom nevite?

Jaroslav

Ano , výměna brzdové kapaliny je opravdu předepsaná a ostatní – tak jak mixér ETA

strig

Nezbývá než doufat. A podobně s totálně nelogicky nepochopitelnou blbostí jako jsou biopaliva.

Tomáš

Musk se spoléhá na předpotopní baterie, tak zkrachuje. Elektroauto stejně jako běžné auto musí mít nádrž na palivo. Jen to nebude benzín, ale vodík, elektrolyt do redoxních bateríí atd.

david

no včechno je to díky chybnému směřování, kdyby se alespoň polovina podpory bateriáků věnovala vodíku , na který mohou fungovat i spalovací motory udělalo by se pro ekologii nesrovnatelně více

Obrázek: Xiaomi Redmi Note 13 Pro+: Jak fotit jako mistr s telefonem za 10 000 Kč?
Xiaomi Redmi Note 13 Pro+: Jak fotit jako mistr s telefonem za 10 000 Kč?
Obrázek: Jak funguje čínský sociální kredit? Úplně jinak, než jsme si na Západě mysleli
Jak funguje čínský sociální kredit? Úplně jinak, než jsme si na Západě mysleli
Obrázek: Konec manuální práce? Chytré AI kamery od Konica Minolta dostaly ruce
Konec manuální práce? Chytré AI kamery od Konica Minolta dostaly ruce
Obrázek: Rozvíjejte své dovednosti v éře AI: Inspirujte se na květnovém WebExpo 2024
Rozvíjejte své dovednosti v éře AI: Inspirujte se na květnovém WebExpo 2024
Obrázek: Jak koupit Bitcoin v ČR? Návod na bezpečný nákup kryptoměn v roce 2024
Jak koupit Bitcoin v ČR? Návod na bezpečný nákup kryptoměn v roce 2024
Obrázek: Jak rychle nabijete chytrý telefon? Nabíjení Redmi Note 13 Pro+ je rychlejší než vaše ranní káva
Jak rychle nabijete chytrý telefon? Nabíjení Redmi Note 13 Pro+ je rychlejší než vaše ranní káva
Obrázek: Občanka v mobilu od A do Z: Jak nainstalovat a zprovoznit eDoklady?
Občanka v mobilu od A do Z: Jak nainstalovat a zprovoznit eDoklady?
Obrázek: 5 způsobů, jak zjistit zapomenuté heslo K WiFi. Snadno v PC i na mobilu
5 způsobů, jak zjistit zapomenuté heslo K WiFi. Snadno v PC i na mobilu