Tesla jde proti proudu. Z elektromobilů odstraní ultrazvukové senzory

Výrobci automobilů ve snaze přivést na svět skutečně autonomní řízení využívají nejrůznější kombinace senzorů. Tesla Motors se však chce spolehnout pouze na kamery a sbohem u nových vozidel dává i hojně používanému ultrazvuku. Kamery prý ultrazvuk spolehlivě nahradí.

Společnost Tesla oznámila, že postupně ukončuje používání ultrazvukových senzorů, které se v jejích elektromobilech používají k detekci překážek na krátkou vzdálenost. Zatímco ostatní výrobci automobilů používají kromě kamer také LiDARy, radary a další senzory, společnost Elona Muska je rozhodnuta používat ve svém asistenčním systému Tesla Vision pouze kamery.

Během několika příštích měsíců odstraní ultrazvukové senzory z nových vozů Model 3 a Model Y, do roku 2023 je pak vyřadí z modelů Model S a Model X. Podle společnosti Tesla se nyní používají hlavně pro parkování a varování před kolizí na krátkou vzdálenost.

Obrázek: Tesla jde proti proudu. Z elektromobilů odstraní ultrazvukové senzory

Sledování okolí je podle společnosti Tesla dostačující. Foto: Se souhlasem Tesla

Riskantní sázka na kamery? Ultrazvuk zatím nenahradí

V rámci změn budou u nových vozidel, která nejsou vybavena ultrazvukem, omezeny nebo deaktivovány některé funkce, včetně parkovacího asistenta, který upozorňuje na okolní objekty při rychlosti nižší než 5 km/h, a dále funkce Autopark, Summon a Smart Summon. Tyto funkce budou obnoveny prostřednictvím aktualizací „v blízké budoucnosti“, jakmile budou fungovat stejně dobře i s kamerovým systémem.

Jaké funkce budou dočasně omezeny?

  • Parkovací asistent: upozorňuje na okolní objekty, když vozidlo jede rychlostí nižší než 5 km/h.
  • Autopark: automaticky manévruje do paralelních nebo kolmých parkovacích míst.
  • Summon: manuální pohyb vozidla vpřed nebo vzad prostřednictvím aplikace Tesla.
  • Smart Summon: přivolá vozidlo na místo, které si zvolíte, prostřednictvím aplikace Tesla.

V loňském roce začala Tesla postupně vyřazovat radarové senzory ve prospěch systému Autopilot využívajícího pouze vizuální orientaci a na Twitteru tehdy uvedla, že „vidění má mnohem větší přesnost než radar“. Musk již dříve zaměstnancům řekl, že pokud lidé mohou řídit auta pouze díky zraku, měly by to stroje zvládnout také.

Obrázek: Tesla jde proti proudu. Z elektromobilů odstraní ultrazvukové senzory

Radar má řadu výhod. Je však dražší a podle Tesly lze kamerami nahradit. Bezpečnost automobilu bez radaru a ultrazvukových senzorů má být podle testů stejná. Foto: Se souhlasem Tesla

Odstranění senzorů řada odborníků a uživatelů kritizuje. Radarový systém má řadu výhod např. za špatných světelných podmínek. Kamerový systém v některých ohledech dokonalý není a trpí problémy, jako je tzv. fantomové brždění apod. Tesla Motors však věří, že kamery jsou jediná správná cesta.

Zdroj: Tesla Motors

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
1,02 petabitu za sekundu: Japonský rekord odpovídá stažení 30 Netflixů za sekundu
Vědci objevili nový materiál, který porušuje fyzikální zákony
Fokker Dr.I slaví 108 let: Legendární trojplošník Rudého barona ovládl vzdušné souboje první světové války
Obrázek: Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Užitečný prompt #1: Dejte tohle zadání ChatGPT a donutí vás se nad sebou zamyslet
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu