Automobilka Tesla získává silné partnery. Se svou sítí rychlých nabíjecích stanic Supercharger je automobilka s vlastním vývojem nabíjecí infrastruktury ze všech nejdál. V USA postupně do své sítě nabíjecích stanic vpouští i další značky. Nově se přidává Rivian a připojit se plánují také Stellantis, Hyundai a KIA.
Tesla buduje svou síť nabíjecích stanic už od září roku 2012. Do dnešního dne po celém světě vybudovala více než 45 000 rychlonabíječek ve více než 5 000 lokalitách. Díky řadě inovací, které Tesla postupem času udělala, se může chlubit nejhustější sítí nabíjecích stanic na světě.
Velkou výhodu má pro Teslu v USA také vlastní nabíjecí standard a konektor North American Charging Standard (NACS). Ten je menší, lehčí a výkonnější. Automobilka NACS začala nově nabízet i svým konkurentům, kteří ho tak budou moci instalovat do nových vozidel.
Ford, GM a spousta dalších
Koncem května Ford oznámil, že uzavřel dohodu se společností Tesla, na jejímž základě získají vozy Ford přístup k síti Supercharger společnosti Tesla v USA a Kanadě. Začátkem června se připojila také společnost GM.
A dnes je na řadě Rivian. Startup dnes prozradil, že od roku 2025 bude do vozidel R1, stejně jako do těch, která teprve přijdou na trh a budou využívat platformu R2, implementovat nabíjecí porty North American Charging Standard (NACS).
Přístup k 12 000 Superchargerům v USA
Stávající modely Rivian R1S a R1T navíc získají přístup k více než 12 000 Superchargerům Tesla v Severní Americe „již na jaře 2024“. Pro již vyrobené vozy nabídne výrobce adaptér.
Vypadá to tedy, že prakticky všichni severoameričtí výrobci elektromobilů pomalu přijímají NACS, známý také jako nabíjecí konektor Tesla.
Někteří majitelé vozidel Tesla již vyjádřili své obavy ohledně vytížení nabíjení sítě a čekání na volné místo. Jaká bude realita ukáže až čas. A proč by Tesla své Superchargery nabízela i konkurenci? Důvod je prostý – sáhne si tak na zajímavé dotace.
Zdroj: Rivian