Trendy v online marketingu: Na co se zaměřit v roce 2019?

Online marketing nikdy nespí a každý rok nás zásobuje spoustu nových trendů, které částečně slouží jako hnací motor pro firmy i online marketéry snažící se dobýt online svět. Jaké trendy stojí v rámci SEO, PPC a sociálních sítí letos za povšimnutí?

SEO

Hlasové vyhledávání

Věděli jste, že každý 5. Američan vyhledává skrze hlasové vyhledávání? V Česku se s tzv. voice search zatím spíše oťukáváme, nicméně to vypadá, že i to se brzy změní. Firmy by se proto na optimalizaci svých webů pro vyhledávání hlasem měly připravit ještě dříve, než tento trend vystřelí nahoru raketovou rychlostí. Zejména pak u vícejazyčných webů může proces optimalizace trvat poněkud déle.

Optimalizujte pro featured snippety

Pozice nula neboli odpověď v podání featured snippetu zůstane i letos středobodem zájmu. Jedná se o jednoznačnou odpověď v rámečku (recepty, videa, odrážkové seznamy), která se po zadání dotazu do vyhledávače zobrazí na nulté pozici ještě před samotnými výsledky vyhledávání. Featured snippety přitahují pozornost a mohou zvýšit návštěvnost stránky až o 10 %, proto se vyplatí na ně optimalizovat.

Sociální sítě

Instagram Stories

S jedním bilionem aktivních uživatelů se Instagram řadí mezi nejpopulárnější sociální sítě. Obzvláště zlaté časy zažívají Instagram Stories, kde se to v poslední době hemží spoustou nových herních (gamifikačních) prvků jako například qify, emoji sliders, question stickers nebo anketami. Trend a inovace těchto prvků přinese i v roce 2019 spoustu benefitů, zejména pak zvýšení engagementu nebo navázání bližšího vztahu s uživateli. Velmi dobře si Stories rozumí i s reklamou, proto očekávejme, že se letos stanou také jedním z nejoblíbenějších prostorů pro reklamu.

(Micro) Influencer marketing

Influencer marketingu letos přeje hlavně menším influencerům s pár tisíci sledujícími, kteří mnohem snáze zasáhnou užší cílovou skupinou a přináší tak firmám prokazatelně lepší výsledky. V rámci zvýšení efektivity kampaní se firmy začnou přiklánět spíše k dlouhodobějším spolupracím nebo rovnou k ambasadorství.

Obrázek: Trendy v online marketingu: Na co se zaměřit v roce 2019?

PPC

Více prostoru v reklamách

Google pochopil, že aby inzerenti v rámci PPC reklamy měli šanci zaujmout, potřebují více prostoru. Zhruba od poloviny roku 2018 tak umožnil inzerentům používat v inzerátech 3 nadpisy a jeden další navíc, který rozšířil na 90 znaků.

Rozvolňování přesné shody

Google si taktéž na základě svých znalostech o uživatelích (například pohlaví, věk, zájmy) troufá zobrazovat relevantní reklamy, které se třeba s vyhledávacím dotazem nebo klíčovým slovem úplně neshodují. O tom, zda rozvolňování přesné shody přinese kýžené ovoce, rozhodne především čas.

Komerční sdělení

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apple M5 oficiálně: Nejrychlejší jádra na světě a brutální skok v AI výpočtech
vivo představilo X300 Pro: Testujeme nového krále fotomobilů s 200Mpx snímačem
Pozor na levná šidítka: 5 funkcí, které by měl mít dobrý robotický vysavač
Dračí oheň v kapse: Realme udělalo Game of Thrones smartphone, který mění barvu podle tepla
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?