Online marketing nikdy nespí a každý rok nás zásobuje spoustu nových trendů, které částečně slouží jako hnací motor pro firmy i online marketéry snažící se dobýt online svět. Jaké trendy stojí v rámci SEO, PPC a sociálních sítí letos za povšimnutí?
SEO
Hlasové vyhledávání
Věděli jste, že každý 5. Američan vyhledává skrze hlasové vyhledávání? V Česku se s tzv. voice search zatím spíše oťukáváme, nicméně to vypadá, že i to se brzy změní. Firmy by se proto na optimalizaci svých webů pro vyhledávání hlasem měly připravit ještě dříve, než tento trend vystřelí nahoru raketovou rychlostí. Zejména pak u vícejazyčných webů může proces optimalizace trvat poněkud déle.
Optimalizujte pro featured snippety
Pozice nula neboli odpověď v podání featured snippetu zůstane i letos středobodem zájmu. Jedná se o jednoznačnou odpověď v rámečku (recepty, videa, odrážkové seznamy), která se po zadání dotazu do vyhledávače zobrazí na nulté pozici ještě před samotnými výsledky vyhledávání. Featured snippety přitahují pozornost a mohou zvýšit návštěvnost stránky až o 10 %, proto se vyplatí na ně optimalizovat.
Sociální sítě
Instagram Stories
S jedním bilionem aktivních uživatelů se Instagram řadí mezi nejpopulárnější sociální sítě. Obzvláště zlaté časy zažívají Instagram Stories, kde se to v poslední době hemží spoustou nových herních (gamifikačních) prvků jako například qify, emoji sliders, question stickers nebo anketami. Trend a inovace těchto prvků přinese i v roce 2019 spoustu benefitů, zejména pak zvýšení engagementu nebo navázání bližšího vztahu s uživateli. Velmi dobře si Stories rozumí i s reklamou, proto očekávejme, že se letos stanou také jedním z nejoblíbenějších prostorů pro reklamu.
(Micro) Influencer marketing
Influencer marketingu letos přeje hlavně menším influencerům s pár tisíci sledujícími, kteří mnohem snáze zasáhnou užší cílovou skupinou a přináší tak firmám prokazatelně lepší výsledky. V rámci zvýšení efektivity kampaní se firmy začnou přiklánět spíše k dlouhodobějším spolupracím nebo rovnou k ambasadorství.
PPC
Více prostoru v reklamách
Google pochopil, že aby inzerenti v rámci PPC reklamy měli šanci zaujmout, potřebují více prostoru. Zhruba od poloviny roku 2018 tak umožnil inzerentům používat v inzerátech 3 nadpisy a jeden další navíc, který rozšířil na 90 znaků.
Rozvolňování přesné shody
Google si taktéž na základě svých znalostech o uživatelích (například pohlaví, věk, zájmy) troufá zobrazovat relevantní reklamy, které se třeba s vyhledávacím dotazem nebo klíčovým slovem úplně neshodují. O tom, zda rozvolňování přesné shody přinese kýžené ovoce, rozhodne především čas.
Komerční sdělení
Parádní článek, díky. Možná pro rok 2020 budou ještě další novinky a trendy. Mě se na seo líbí, že nemusím řešit reklamy bůh ví kde a přesto je to účinnější než polepené lavičky v parku nebo reklama v rádiu atd. Osobně mám zkušenost seoprofy a vždycky naprostá pohoda.