Trendy v online marketingu: Na co se zaměřit v roce 2019?

Online marketing nikdy nespí a každý rok nás zásobuje spoustu nových trendů, které částečně slouží jako hnací motor pro firmy i online marketéry snažící se dobýt online svět. Jaké trendy stojí v rámci SEO, PPC a sociálních sítí letos za povšimnutí?

SEO

Hlasové vyhledávání

Věděli jste, že každý 5. Američan vyhledává skrze hlasové vyhledávání? V Česku se s tzv. voice search zatím spíše oťukáváme, nicméně to vypadá, že i to se brzy změní. Firmy by se proto na optimalizaci svých webů pro vyhledávání hlasem měly připravit ještě dříve, než tento trend vystřelí nahoru raketovou rychlostí. Zejména pak u vícejazyčných webů může proces optimalizace trvat poněkud déle.

Optimalizujte pro featured snippety

Pozice nula neboli odpověď v podání featured snippetu zůstane i letos středobodem zájmu. Jedná se o jednoznačnou odpověď v rámečku (recepty, videa, odrážkové seznamy), která se po zadání dotazu do vyhledávače zobrazí na nulté pozici ještě před samotnými výsledky vyhledávání. Featured snippety přitahují pozornost a mohou zvýšit návštěvnost stránky až o 10 %, proto se vyplatí na ně optimalizovat.

Sociální sítě

Instagram Stories

S jedním bilionem aktivních uživatelů se Instagram řadí mezi nejpopulárnější sociální sítě. Obzvláště zlaté časy zažívají Instagram Stories, kde se to v poslední době hemží spoustou nových herních (gamifikačních) prvků jako například qify, emoji sliders, question stickers nebo anketami. Trend a inovace těchto prvků přinese i v roce 2019 spoustu benefitů, zejména pak zvýšení engagementu nebo navázání bližšího vztahu s uživateli. Velmi dobře si Stories rozumí i s reklamou, proto očekávejme, že se letos stanou také jedním z nejoblíbenějších prostorů pro reklamu.

(Micro) Influencer marketing

Influencer marketingu letos přeje hlavně menším influencerům s pár tisíci sledujícími, kteří mnohem snáze zasáhnou užší cílovou skupinou a přináší tak firmám prokazatelně lepší výsledky. V rámci zvýšení efektivity kampaní se firmy začnou přiklánět spíše k dlouhodobějším spolupracím nebo rovnou k ambasadorství.

Obrázek: Trendy v online marketingu: Na co se zaměřit v roce 2019?

PPC

Více prostoru v reklamách

Google pochopil, že aby inzerenti v rámci PPC reklamy měli šanci zaujmout, potřebují více prostoru. Zhruba od poloviny roku 2018 tak umožnil inzerentům používat v inzerátech 3 nadpisy a jeden další navíc, který rozšířil na 90 znaků.

Rozvolňování přesné shody

Google si taktéž na základě svých znalostech o uživatelích (například pohlaví, věk, zájmy) troufá zobrazovat relevantní reklamy, které se třeba s vyhledávacím dotazem nebo klíčovým slovem úplně neshodují. O tom, zda rozvolňování přesné shody přinese kýžené ovoce, rozhodne především čas.

Komerční sdělení

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tyto funkce Xiaomi 15 se vám na dovolené budou opravdu hodit
Amazon buduje konkurenci pro Starlink. Na oběžnou dráhu míří přes 3 200 satelitů
Obrázek: OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
OMV a PRE v Česku postaví 113 ultrarychlých dobíjecích stanic s výkonem 300-400 kW
Obrázek: Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Televizi velkou přes celou stěnu už koupíte za 17 000 korun: TV od Xiaomi lákají na velikost i lákavé slevy
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší