Prvním ze dvou cílů společnosti je získání a udržení alespoň 2,5 milionu zákazníků do roku 2024. Druhým krokem bude o rok později kompletně zrušit vydávání klasických plastových karet (Twisto vydává debetní karty fungující na podobném principu jako u konkurenční služby Revolut).
Zaměření na mobilní platby je logické, podobným směrem se vydala třeba Čína; mobilní bankovnictví ani platby skrze NFC však zdaleka nepatří mezi nejbezpečnější ani nejspolehlivější technologie, ač se prozatím vyhýbají větším problémům; ani white-hat hackerům se nedaří nacházet významnější nedostatky. NFC je však natolik pohodlné a jednoduché, že zákazníci jsou obvykle ochotni učinit určité kompromisy.
Největší výhodou je jeho fungování na velmi krátkou vzdálenost (potenciální útočník musí stát opravdu blízko) a pomalá rychlost převodu, což nicméně podvody nevylučuje. Možnost vypnout NFC, když ho nepoužíváte, bezpečnost nadále zvyšuje, stejně jako šifrování odesílaných dat.
A novinky? Ze čtvrteční tiskové konference vyplynulo, že firma plánuje od 1. března (tedy dneška) zavést Google Play platby pro stávající zákazníky a od dubna pro nové, spolu s nimi také přijdou nové virtuální platební karty, opět po vzoru britského Revolutu.
Platby i přes Google Play a Marqeta
Twisto však přeceňuje potenciál mobilních plateb. Uživatelé Apple Pay nebo Google Pay obecně skutečně platí mobilem neustále a kdykoliv to jde (firma u Apple Pay uživatelů uvádí 93 % z nich, což je realistické číslo), jenže ani ve velkých městech, jak Twisto tvrdí, to zdaleka není samozřejmost. Kdokoliv žijící v Praze potvrdí, že skutečně není možné platit kartou všude, nehledě na to, že na některých vysoce zabezpečených místech to právě kvůli bezpečnosti nepůjde pravděpodobně ani v blízké budoucnosti. Představa, že „za pět let bude infrastruktura připravená všude ve světě,“ je poněkud přehnaná.
Bezpečnější než debetní karta? Možná, i když i o tom lze pochybovat vlivem inherentní nebezpečnosti smartphonu, jehož ztráta nebo krádež není ničím výjimečným.
V těchto měsících také Twisto přechází k novému vydavateli svých plastových karet, a tím je americká Marqeta, jeden z unicornů. V Polsku již zákazníci mají karty právě od tohoto poskytovatele.
Twisto se také zabývá splátkovými produkty, což je v zemi, kde je zadlužení bohužel velmi běžné, vcelku smysluplný produkt. Vše funguje přes mobil při nákupech nad částku 3 tisíc korun.
Twisto účet má v současnosti přes 140 tisíc lidí.