Nové pokračování videoherní série Zaklínač láká na nový Unreal Engine 5, se kterým si mají poradit i konzole PlayStation 5 či Xbox Series S. Podle CD Projektu Red, který za vývojem hry stojí, však může být spuštění na druhé zmiňované konzoli značně problematické.
V dlouho očekávaném titulu Zaklínač 4 nahradí Geralta na postu hlavní postavy jeho chráněnka Ciri, To však není jediná z velkých změn, které tuto herní sérii v nadcházejících letech čekají. Jedním z lákadel je totiž také využití frameworku Unreal Engine 5, který má hře propůjčit skutečně propracovaný grafický design. To s sebou pochopitelně nese poměrně značné hardwarové nároky, se kterými by mohly mít současné nevlajkové konzole problém.
Xbox Series S by mohl mít s novým Zaklínačem problémy
Vývojářské studio CD Projekt Red se během prezentace dema hry na začátku června letošního roku nechalo slyšet, že cílem je dosáhnout během hraní Zaklínače 4 obnovovací frekvence 60 snímků za sekundu (FPS) u všech konzolí současné generace, tedy včetně PlayStation 5 či Xbox Series S, a to včetně zapnutého ray-tracingu.
V nedávném rozhovoru pro deník Digital Foundry však do tohoto procesu vnesl pochyby sám viceprezident pro technologie společnosti CD Projekt Red Charles Tremblay. Ten se nechal slyšet, že v případě Xbox Series S může být dosažení stabilních 60 FPS „extrémně náročné“. Znamená to, že se tedy uživatelé základní verze herní konzole od Microsoftu plynulého hraní Zaklínače 4 nedočkají? Ne nezbytně.
Poučení ze selhání Cyberpunku 2077
CD Projekt Red se podle všeho poučil z nepříliš úspěšného vydání hry Cyberpunk 2077, který byl po vzoru veleúspěšného Zaklínače 3 vyvíjen primárně pro PC a následně optimalizován pro PlayStation 4 a Xbox One. Tato strategie se však ukázala jako velmi zcestná, jelikož uživatelé těchto konzolí hlásili obří technické problémy, které činily Cyberpunk 2077 zcela nehratelným.
This is Cyberpunk 2077 – PS4 version 1.00. Resolution is literally below 720p and the game takes 20 seconds to load in textures. Inexcusable. Unfathomable. Unplayable. pic.twitter.com/AZ2OPTnkdL
— Michael Does Life (@MichaelDoesLife) December 9, 2020
V případě Zaklínače 4 tak vývojáři volí opačný přístup, a hra je tak vyvíjena primárně právě na videoherní konzole. Vzhledem k prohlášení Charlese Trembleyho však nemusí být ani tato strategie optimální. Na druhou stranu je nutné si přiznat, že od vydání Xbox Series S letos uplyne již 5 let, a vydání nového Zaklínače se dočkáme nejdříve v roce 2027. Je tedy otázkou, zda-li má smysl po této konzoli u nových titulů stále požadovat špičkový výkon i při maximálních detailech, nebo již nazrál čas uchýlit se ke kompromisům. CD Projekt Red se však u své nejočekávanější hry představy 60 FPS na Series S zatím nevzdává a hráčům slibuje, že se tímto problémem hodlá v blízké budoucnosti intenzivně zabývat.
„Ambice jsou jasné. To je náš cíl a budeme se snažit, aby tato hra běžela na 60 FPS. Je ještě příliš brzy říkat, zda se nám to podaří, ale budeme se snažit ze všech sil, aby se to podařilo.“ Charles Tremblay, viceprezident pro technologie, CD Projekt Red.
Úvodní foto: Se souhlasem CD Projekt Red