Tvůrci velkých služeb se snaží ze svého byznysu vytěžit maximum. Vedle YouTube a jeho testu až 10 reklam před videem se nyní přidává Apple se svým obchodem s aplikacemi App Store. Co reklamy přinesou?
Rostoucí počet reklam a důraz na maximalizaci zisků. Tak dnes vypadá nejedna platforma v čele s YouTube či Facebookem. Největší sociální síť se dostala do fáze, kdy její využívání pro značky bez rozpočtu na podporu příspěvků prakticky nedává smysl – příspěvky se organicky zobrazují jen cca 5 % fanoušků.
Byl to však YouTube, kdo byl v posledních týdnech terčem kritiky ohledně svého modelu zobrazování vícero krátkých reklam před videem. Někteří uživatelé viděli i 11 reklam, které nebylo možné přeskočit.
My buddy has had up to 11 unskippable… pic.twitter.com/xFoGQQHYgy
— Austin (@H720Gaming) September 13, 2022
Tyto reklamy byly součástí globálního experimentu, který při sledování delších videí uživatelům zobrazoval více krátkých reklam v jednom bloku. Cílem podle zástupce YouTube bylo zlepšit uživatelský zážitek omezením reklamních přestávek. Experiment již skončil.
Chcete, aby vaše aplikace byla vidět? Zaplaťte si, radí Apple vývojářům
Apple v nejnovějším e-mailu vývojářům oznámil, že od úterý 25. října se ve všech zemích kromě Číny začnou na hlavní stránce „Dnes“ v App Storu a v sekci „Také by se vám mohlo líbit“ ve spodní části seznamu aplikací objevovat reklamy související s aplikacemi. Oproti pokusům YouTube však půjde o poměrně nenápadnou změnu, která může mít pro uživatele i přínosy.
„S reklamou na kartě Dnes se vaše aplikace může zobrazit na první stránce App Store na viditelném místě – bude patřit k prvnímu obsahu, který uživatelé uvidí na začátku návštěvy App Store,“ píše se na stránce o umístění reklamy v App Store na webu společnosti Apple.
Je to poprvé, kdy budou moci vývojáři spouštět reklamy na kartě Dnes, kde se dosud zobrazoval pouze obsah vybraný redakcí obchodu App Store bez placeného umístění. A díky sekci „Také by se vám mohlo líbit“ budou nyní vývojáři moci propagovat své aplikace na stránkách konkurenčních či příbuzných aplikací.
Čím více reklam, tím větší… příjmy
Reklamy v App Store byly dříve omezeny na výsledky vyhledávání na základě klíčových slov a na sekci „Doporučené“ na kartě Vyhledávání. S reklamami na kartě Dnes a v sekci „Také by se vám mohlo líbit“ bude nyní App Store nabízet celkem čtyři možnosti reklamy.
V srpnu agentura Bloomberg uvedla, že společnost Apple chce v budoucnu téměř ztrojnásobit své současné příjmy z reklamy na nejméně 10 miliard dolarů ročně. Gurman uvedl, že kromě obchodu App Store plánuje Apple příští rok spustit reklamy na výsledky vyhledávání v aplikaci Apple Maps, zatímco tradiční reklamní bannery se již zobrazují v aplikacích Apple News a Stocks.