Více reklam jako nový trend? Po YouTube se přidává i Apple

Tvůrci velkých služeb se snaží ze svého byznysu vytěžit maximum. Vedle YouTube a jeho testu až 10 reklam před videem se nyní přidává Apple se svým obchodem s aplikacemi App Store. Co reklamy přinesou?

Rostoucí počet reklam a důraz na maximalizaci zisků. Tak dnes vypadá nejedna platforma v čele s YouTube či Facebookem. Největší sociální síť se dostala do fáze, kdy její využívání pro značky bez rozpočtu na podporu příspěvků prakticky nedává smysl – příspěvky se organicky zobrazují jen cca 5 % fanoušků.

Byl to však YouTube, kdo byl v posledních týdnech terčem kritiky ohledně svého modelu zobrazování vícero krátkých reklam před videem. Někteří uživatelé viděli i 11 reklam, které nebylo možné přeskočit.

Tyto reklamy byly součástí globálního experimentu, který při sledování delších videí uživatelům zobrazoval více krátkých reklam v jednom bloku. Cílem podle zástupce YouTube bylo zlepšit uživatelský zážitek omezením reklamních přestávek. Experiment již skončil.

Chcete, aby vaše aplikace byla vidět? Zaplaťte si, radí Apple vývojářům

Apple v nejnovějším e-mailu vývojářům oznámil, že od úterý 25. října se ve všech zemích kromě Číny začnou na hlavní stránce „Dnes“ v App Storu a v sekci „Také by se vám mohlo líbit“ ve spodní části seznamu aplikací objevovat reklamy související s aplikacemi. Oproti pokusům YouTube však půjde o poměrně nenápadnou změnu, která může mít pro uživatele i přínosy.

Obrázek: Více reklam jako nový trend? Po YouTube se přidává i Apple

Všechny reklamy v App Store mají modré pozadí a ikonu „Ad“. Foto: Se souhlasem Apple

S reklamou na kartě Dnes se vaše aplikace může zobrazit na první stránce App Store na viditelném místě – bude patřit k prvnímu obsahu, který uživatelé uvidí na začátku návštěvy App Store,“ píše se na stránce o umístění reklamy v App Store na webu společnosti Apple.

Je to poprvé, kdy budou moci vývojáři spouštět reklamy na kartě Dnes, kde se dosud zobrazoval pouze obsah vybraný redakcí obchodu App Store bez placeného umístění. A díky sekci „Také by se vám mohlo líbit“ budou nyní vývojáři moci propagovat své aplikace na stránkách konkurenčních či příbuzných aplikací.

Čím více reklam, tím větší… příjmy

Reklamy v App Store byly dříve omezeny na výsledky vyhledávání na základě klíčových slov a na sekci „Doporučené“ na kartě Vyhledávání. S reklamami na kartě Dnes a v sekci „Také by se vám mohlo líbit“ bude nyní App Store nabízet celkem čtyři možnosti reklamy.

V srpnu agentura Bloomberg uvedla, že společnost Apple chce v budoucnu téměř ztrojnásobit své současné příjmy z reklamy na nejméně 10 miliard dolarů ročně. Gurman uvedl, že kromě obchodu App Store plánuje Apple příští rok spustit reklamy na výsledky vyhledávání v aplikaci Apple Maps, zatímco tradiční reklamní bannery se již zobrazují v aplikacích Apple News a Stocks.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Ovládají hackeři váš telefon? Víme, jak to zjistit
Ovládají hackeři váš telefon? Víme, jak to zjistit
Obrázek: IQOS ILUMA: Jak funguje indukční systém pro nahřívání tabáku, který nemusíte čistit?
IQOS ILUMA: Jak funguje indukční systém pro nahřívání tabáku, který nemusíte čistit?
Obrázek: Mini LED monitor Philips s Thunderbolt 4: Vizuální ohňostroj pro grafické profesionály
Mini LED monitor Philips s Thunderbolt 4: Vizuální ohňostroj pro grafické profesionály
Obrázek: Kouzelná krabička má ušetřit 50 % elektřiny. Jde o podvod, efekt je přesně opačný
Kouzelná krabička má ušetřit 50 % elektřiny. Jde o podvod, efekt je přesně opačný
Obrázek: 5 věcí, které byste neměli dělat s robotickým vysavačem
5 věcí, které byste neměli dělat s robotickým vysavačem
Obrázek: Jak prodat na internetu staré knihy? Online výkup knih je překvapivě pohodlný
Jak prodat na internetu staré knihy? Online výkup knih je překvapivě pohodlný
Obrázek: Nástroj na úpravu PDF je dočasně zdarma, jak získat PDF Eraser PRO?
Nástroj na úpravu PDF je dočasně zdarma, jak získat PDF Eraser PRO?
Obrázek: Black Friday v plném proudu: Jak si ověřit, že je sleva skutečná?
Black Friday v plném proudu: Jak si ověřit, že je sleva skutečná?