Obtěžující reklamy, kterým mnohdy nezabrání ani Adblock, jsou dnes již stabilní součástí YouTube.
Nyní se síť rozhodla vložit reklamy i do videí, které nejsou součástí partnerského programu firmy. Menší tvůrci jen s pár videi budou mít ve své tvorbě reklamy; veškeré zisky ale připadnou YouTubu. Společnost kvůli tomu upravila své podmínky užívání.
Aby se autor videí mohl stát součástí partnerského programu YouTube – a část peněz z reklam tak získávat – musí žít v zemi, kde YouTube podniká, mít dohromady 4 000 shlédnutých hodin od diváků za poslední rok a přes 1 000 předplatitelů.
YouTube měl dříve reklamy pouze na kanálech, které jsou součástí partnerského programu, nebo jím byly – s několika málo výjimkami. Tato politika ale končí a reklamy nyní budou na sociální síti zřejmě mnohem častější.
Monetizace prostřednictvím reklam bude i nadále probíhat pouze u videí, které splňují podmínky služby. Žádné reklamy tedy divák neuvidí na videích, která jsou vulgární, násilná, mají sexuální obsah, věnují se drogám či střelným zbraním nebo vyvolávají nenávist.
Změny se týkají zatím jen USA, do zbytku světa proniknou ke konci příštího roku.
Zdroj: Engadget