Výherci Oscarů vděčí za úspěch i grafickým kartám: Kde pomáhaly s vizuálními efekty?

Společnost NVIDIA již desítky let posouvá hranice počítačové grafiky a umožňuje studiím i jejich talentovaným umělcům po celém světě vytvářet oceňované vizuální efekty ve filmech. Letos byla nadílka oscarových nominací za vizuální efekty opravdu bohatá. 

Už čtrnáctý rok v řadě pomáhaly její technologie tvůrcům všech snímků nominovaných na Ceny Akademie (anglicky Academy Award) za vizuální efekty.

Píseční červi a 1 200 trikových záběrů

Duna režiséra Denise Villeneuva, vítězný snímek této kategorie, byla jedním z nejočekávanějších filmů uplynulého roku a zároveň ambiciózním pokusem znovu oživit dnes již klasické dílo spisovatele Franka Herberta. Působivé vizuální efekty, od létajících vesmírných lodí po obří písečné červy, vytvořilo oscarové studio DNEG. Podílelo se celkem na 28 sekvencích a téměř 1 200 trikových záběrech. Řada jeho autorů na filmu pracovala na dálku s pomocí virtuálních pracovních stanic poháněných technologií NVIDIA RTX.

Obrázek: Výherci Oscarů vděčí za úspěch i grafickým kartám: Kde pomáhaly s vizuálními efekty?

3D grafika a speciální efekty k filmům neodmyslitelně patří. Foto: Se souhlasem NVIDIA

DNEG bylo prvním studiem, které implementovalo virtuální GPU software NVIDIA v takto rozsáhlém měřítku. Nyní DNEG pokračuje ve své průkopnické tvorbě s platformou NVIDIA Omniverse Enterprise, nástrojem umožňujícím spolupráci na komplexních projektech na dálku ve virtuálním prostoru a také realistické simulace probíhající v reálném čase.

Každý film nebo seriál, na kterém pracujeme, se liší od těch předchozích. A technologie NVIDIA RTX s virtuálními GPU nám umožňují paměť i výkonnostní charakteristiky škálovat směrem nahoru nebo dolů podle potřeb našich umělců,“ řekl Daire Byrne, globální ředitel systémů ve společnosti DNEG.

Druhou nominaci pro studio DNEG představoval nejnovější díl Jamese Bonda: Není čas zemřít. Jedná se o první bondovku, která získala nominaci na Oscara za vizuální efekty od filmu Moonraker z roku 1979. K vytvoření akčních scén, výbuchů a rozsáhlých lokací filmu dodalo studio více než 500 VFX záběrů.

Paralelní univerza a virtuální světy

Digital Domain, trojnásobní držitelé Cen Akademie, získalo letos také dvě nominace na VFX Oscary za filmy Free Guy a Spider-Man: No Way Home.

Hráčům blízký snímek Free Guy, pojednávající o životě NPC v počítačové online hře, se pyšní téměř 350 trikovými záběry. Jde o pestrou škálu efektů od digitálních dvojníků po celá města vytvářená pomocí počítačové grafiky.

Free Guy je také jedním z prvních celovečerních filmů, ve kterém byl použit nástroj společnosti Digital Domain pro výměnu tváří nazvaný Charlatan. Dokáže pomocí umělé inteligence kombinovat tvář herce s ručně vytvořeným digitálním modelem. Výsledkem je tvorba mnohem realističtějších digitálních dvojníků.

Digital Domain také pomohla vytvořit vizuální podobu „Free City“, herního prostředí, ve kterém se film odehrává.

Pro film jeden z nejvýdělečnějších filmů historie, Spider-Man: Bez domova, vytvořila společnost Digital Domain 2,5 čtverečních mil digitálního města New York. Jde o jedno z největších prostředí, které kdy studio pomocí počítačové grafiky udělalo. Postava Doc Ocka, kterou si herec Alfred Molina poprvé zahrál před 18 lety ve filmu Spider-Man 2, zase využívala digitálního dvojníka.

Střet podivuhodných postav na velkém plátně

Pro poslední nominovaný snímek, Shang-Chi a Legenda o deseti prstencích, využila společnost Disney služeb kreativního studia Weta Digital.

Weta pracovala na 300 záběrech a VFX sekvencích, které zahrnovaly epickou bitvu s drakem, realistickou simulaci vody i samotné magické prsteny. Jednou z výzev pro Wetu bylo vytvořit impozantní sekvence s Velkým ochráncem, drakem bez křídel, a Obyvatelem temnoty, tvorem složeným ze 128 milionů polygonů. Studio k tomu využilo vlastní platformy pro realistické ztvárnění masivního měřítka i váhy každého tvora. Tým také vyvinul nový systém umělé inteligence, který pomáhal s rozhýbáním obličeje digitálního dvojníka Shang-Chiho otce a hlavního antagonisty Xu Wenwu.

NVIDIA není samozřejmě jedinou společností, jejíž technologie byly při tvorbě Oscarových filmů využity. Pro tvůrce digitálního obsahu však nabízí řadu neocenitelných technologií pro střih videa a práci s 3D grafikou. Shodou náhod pak všech 14 nominovaných za vizuální efekty využívá právě technologie amerického výrobce.

Zdroj: TZ NVIDIA

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Ruská divize Googlu zbankrotovala, přístup ke službám neodstřihne
Ruská divize Googlu zbankrotovala, přístup ke službám neodstřihne
Obrázek: Průzkum: Ransomware stále největší hrozbou, Češi platí výkupné častěji
Průzkum: Ransomware stále největší hrozbou, Češi platí výkupné častěji
Obrázek: Počítač poháněný fotosyntézou?
Počítač poháněný fotosyntézou?
Obrázek: Kurýři přijdou o práci: Uber Eats testuje autonomní roboty a auta bez řidičů
Kurýři přijdou o práci: Uber Eats testuje autonomní roboty a auta bez řidičů
Obrázek: Dost bylo vibrací a stresujících vyzvánění. Google zkouší stíny, pohyb i vítr
Dost bylo vibrací a stresujících vyzvánění. Google zkouší stíny, pohyb i vítr
Obrázek: Nový podvod útočí na české telefony s Androidem! Vydává se za zmeškanou hlasovou zprávu
Nový podvod útočí na české telefony s Androidem! Vydává se za zmeškanou hlasovou zprávu
Obrázek: 5 chyb, kterým se vyvarovat při nákupu chytrého telefonu
5 chyb, kterým se vyvarovat při nákupu chytrého telefonu
Obrázek: Prohlížeč v prohlížeči: Na promyšlený internetový útok naletí i zkušení IT experti
Prohlížeč v prohlížeči: Na promyšlený internetový útok naletí i zkušení IT experti