Jaký výkon bude mít PlayStation 5? Sony slíbilo v únoru představit oficiální hardwarové specifikace ohledně nové PS 5. Toto časové okénko již uplynulo a od Sony žádné zprávy nepřišly. Důvodů bude víc, ale ten hlavní bude konkurenční boj s konzolí Xbox od Microsoftu. Nicméně vývojáři si servítky ohledně utajování neberou a fanouškům vyzradily některé z informací o chystaném Sony PlayStation 5.
V oficiálním rozhovoru pro PlayStation magazín se šéf studia LKA, stojícího za herními tituly jako Martha is Dead či The Town of Light, Luca Dalcò, rozpovídal o výkonu chystané konzole PlayStation 5. Přiznal že již ve studiu mají k dispozici devkit PS5 (vývojářskou verzi konzole) a jsou opravdu nadšení. Luca mluvil hodně o texelech. To jsou vlastně základní jednotky dané textury. Zatímco tedy u obrazu hlídáme hustotu pixelů, u textur se díváme na kvalitní zobrazení texelů. V případě nízké hustoty texelů se vám tak ve hře může stát, že textura (a tak celý objekt) je rozmazaná, nebo je objekt nepřirozeně roztažený.
„Specifikace PS5 jsou neuvěřitelně vzrušující – zejména pro nás důležitý grafický výkon a ray-tracing architektura. Naše studio během čtyř let ušlo dlouhou cestu a hra Martha Is Dead cílí na fotorealismus. Jsme nadšeni, když vidíme jak nás next-gen hardware podporuje v tom, abychom hráčům předali svou vizi,“ říká Dalco v rozhovoru.
Skvělý výkon a textury s vysokým rozlišením přidají hrám reálný nádech
„Hodně jsme pracovali, abychom používali textury s co nejvyšším rozlišením jak u PS4, tak u PS5, které umožní používat neskutečnou hustotu texelů až 4096 pixelů na metr– což znamená, že vykreslení bude plně detailní i při velkém rozlišení. Jedná se o důležitý pokrok, na který už dlouho čekáme.“
- Architekt nového PlayStationu 5 promluvil: Těšit se můžeme na 8K, SSD i perfektní grafiku. Jaká bude hardwarová konfigurace PS5?
Luca Dalcò také mluví o tom, že ray-tracing je jednou z technologií, které patří budoucnost. Dodává, že i nezávislým studiím tak umožní Sony postoupit na další úroveň realismu bez nutnosti obřích týmů.
Až 18x rychlejší start i loading her díky SSD
Skvělé ohlasy od vývojářů získalo i SSD úložiště. Aby také ne, SSD je i u počítače jedním z nejlepších způsobů, jak zrychlit počítač. Načítání je podle zkušeností vývojářů výrazně rychlejší a při stejné zátěži je PS5 až 18krát rychlejší, než předchozí PS4.
Ukázka z chystaného psychologického hororu Martha Is Dead, který bude dostupný pro PS5.
Zdroj: T3
Velmi zavádějící titulek.
PlayStation 5 bude mít výkon bude 10 Teraflops zatím co nový XBox X Series bude mít 12,2 Teraflops!!!
PlayStation 5 bude mít výkon 10 Teraflops zatím co nový XBox X Series bude mít 12,2 Teraflops!!!!!
Playstation 5 bude mít výkon 10 Teraflops zatím co nový XBox Series X bude mít výkon až 12,2 Teraflops! To je už oficiální a konečný verdikt!!!!!
14 Teraflops je u Playstation 5 zcela nemožný a absurdní výsledek, protože oficiální prohlášení je že Playstation 5 má jenom 10,2 Teraflops zatím co nový XBox Series X má výkon až 12,2 Teraflops, takže s Playstation 5 si můžete vytřít prdel!!!!!!!!