Sony mlčí, vývojáři v zákulisí mluví o skvělém výkonu PS5. Prý je až 18x rychlejší

Jaký výkon bude mít PlayStation 5? Sony slíbilo v únoru představit oficiální hardwarové specifikace ohledně nové PS 5. Toto časové okénko již uplynulo a od Sony žádné zprávy nepřišly. Důvodů bude víc, ale ten hlavní bude konkurenční boj s konzolí Xbox od Microsoftu. Nicméně vývojáři si servítky ohledně utajování neberou a fanouškům vyzradily některé z informací o chystaném Sony PlayStation 5.

V oficiálním rozhovoru pro PlayStation magazín se šéf studia LKA, stojícího za herními tituly jako Martha is Dead či The Town of Light, Luca Dalcò, rozpovídal o výkonu chystané konzole PlayStation 5. Přiznal že již ve studiu mají k dispozici devkit PS5 (vývojářskou verzi konzole) a jsou opravdu nadšení. Luca mluvil hodně o texelech. To jsou vlastně základní jednotky dané textury. Zatímco tedy u obrazu hlídáme hustotu pixelů, u textur se díváme na kvalitní zobrazení texelů.  V případě nízké hustoty texelů se vám tak ve hře může stát, že textura (a tak celý objekt) je rozmazaná, nebo je objekt nepřirozeně roztažený.

Specifikace PS5 jsou neuvěřitelně vzrušující – zejména pro nás důležitý grafický výkon a ray-tracing architektura. Naše studio během čtyř let ušlo dlouhou cestu a hra Martha Is Dead cílí na fotorealismus. Jsme nadšeni, když vidíme jak nás next-gen hardware podporuje v tom, abychom hráčům předali svou vizi,“ říká Dalco v rozhovoru.

Skvělý výkon a textury s vysokým rozlišením přidají hrám reálný nádech

Hodně jsme pracovali, abychom používali textury s co nejvyšším rozlišením jak u PS4, tak u PS5, které umožní používat neskutečnou hustotu texelů až 4096 pixelů na metr– což znamená, že vykreslení bude plně detailní i při velkém rozlišení. Jedná se o důležitý pokrok, na který už dlouho čekáme.

  • Architekt nového PlayStationu 5 promluvil: Těšit se můžeme na 8K, SSD i perfektní grafiku. Jaká bude hardwarová konfigurace PS5?

Luca Dalcò také mluví o tom, že ray-tracing je jednou z technologií, které patří budoucnost. Dodává, že i nezávislým studiím tak umožní Sony postoupit na další úroveň realismu bez nutnosti obřích týmů.

Až 18x rychlejší start i loading her díky SSD

Skvělé ohlasy od vývojářů získalo i SSD úložiště. Aby také ne, SSD je i u počítače jedním z nejlepších způsobů, jak zrychlit počítač. Načítání je podle zkušeností vývojářů výrazně rychlejší a při stejné zátěži je PS5 až 18krát rychlejší, než předchozí PS4.

Ukázka z chystaného psychologického hororu Martha Is Dead, který bude dostupný pro PS5.

Zdroj: T3

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kingston Dual Portable SSD je disk, který nepotřebuje kabely
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Obrázek: Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu