Poprvé v historii se Xiaomi probojovalo na druhou pozici v počtu prodaných mobilních telefonů; data jsou platná pro druhý kvartál letošního roku, nikoli meziročně.
Podle informací analytické společnosti Canalys překonalo Xiaomi Apple a je momentálně v prodejích pouze za globálním lídrem Samsungem.
Růst prodejů je u značky vysoký, kolem 83 %, zatímco Samsung se pohybuje kolem 15 % a Apple meziročně dokonce stagnoval. Pětici nejúspěšnějších prodejců doplňují značky Oppo a Vivo. V tabulce nápadně chybí Huawei, v tuto dobu minulý rok na krátkou chvíli největší prodejce; celní válka, omezení podpory Googlu a restrikce ze strany USA firmu výrazně oslabily, byť v Číně je stále velmi silná.
Prodeje zase rostou
Xiaomi se daří hlavně v zahraničí, v jistém smyslu zaplnil mezeru, kterou po sobě Huawei zanechalo. Značce se daří v Jižní Americe, v Africe i v západní Evropě. Odpovídá tomu i relativně nízká cena telefonů a soustředění se na masový trh; Apple sází naopak na drahá zařízení, Samsung kombinuje obě cesty. Xiaomi postupně na trh proniká vlastnímu vlajkovými loděmi, ale zde ještě není ani zdaleka tak úspěšný, a konkurenci má silnou.
Statistiky zveřejněné Canalysem nejsou vypovídající samy o sobě, spíše ukazují trendy, které u mobilů panují. Levné smartphony stále lákají, a daří se jim i v prostředí evropském.
Oppo a Vivo nejsou značky v Evropě příliš rozšířené, sází spíše na rozvojové, masivní trhy typu Indie. Xiaomi v Evropě úspěšně operuje již několik let a Samsung s Applem jsou stálicí globálního smartphonového trhu.
Data z druhého kvartálu ukazují na obnovu prodejů po zpomalení vlivem globální pandemie; statistiky jsou tím jednoznačně poznamenány, byť na analýzu důsledků si budeme muset ještě nějakou dobu počkat.
Zdroj: Canalys