Společnost Xiaomi, celosvětově známá především díky chytrým telefonům, představila svůj první elektromobil s označením SU7. Jde o prémiový sedan, který čínská automobilka BAIC Group vyvinula ve spolupráci s Xiaomi. Není proto překvapením, že došlo i na implementaci operačního systému HyperOS od Xiaomi, který chce výrobce časem používat ve všech svých zařízeních.
Vůz kombinuje elegantní design inspirovaný vozidly Tesla či Porsche s high-tech vychytávkami, které známe z mobilních telefonů a dalších zařízení Xiaomi. V tomto směru tak bude mít nejblíže právě automobilce Tesla a jejímu Modelu 3.

Xiaomi SU7 se podobá vozidlům Tesla či Porsche. Foto: Se souhlasem MIIT
SU7 dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,78 sekundy
SU7 měří na délku 4997 mm, na šířku 1963 mm a na výšku 1455 mm. Rozvor náprav činí 3000 mm Pro srovnání, nová Tesla Model 3 Highland má na délku 4720 mm, na šířku 1850 mm a 1441 mm na výšku. Díky aerodynamickému tvaru karoserie dosahuje vůz excelentního součinitele odporu vzduchu 0,195. Základní verze má pohon zadní nápravy s elektromotorem o výkonu 220 kW. Top model dostal pohon všech kol se systémovým výkonem 495 kW díky kombinaci motorů vpředu i vzadu. SU7 dosahuje rychlosti 265 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhé 2,78 sekundy.

Fotografie ukazuje různé varianty přítlačného křídla. Foto: Se souhlasem MIIT
Dojezd až 800 km? Realita bude kolem 500 km
Srdcem vozu jsou baterie od předních dodavatelů BYD a CATL. Zákazníci budou moci volit mezi kapacitami 73,6 kWh nebo 101 kWh. Dojezd podle čínské normy CLTC dosahuje u slabší baterie okolo 630 km, verze s 101 kWh má udávaný dojezd až 800 km. V evropském cyklu lze očekávat hodnoty mezi 450 a 700 km.

Foto: Se souhlasem MIIT
Xiaomi SU7 se chlubí nabíjecí technologií HyperCharge podporující nabíjecí výkon až 480 kW. To umožňuje vozidlu na rychlonabíječce získat energii pro 200 km jízdy již po 5 minutách nabíjení.
Velký 16,1″ displej a HyperOS
Dominantou interiéru je 16,1″ dotykový displej infotainmentu s rozlišením 3K. Systém běží na platformě HyperOS od Xiaomi, která zajišťuje maximální propojení s dalšími zařízeními v ekosystému Xiaomi. Nechybí funkce bezdrátového nabíjení mobilních telefonů a řada chytrých funkcí.

Foto: Se souhlasem MIIT
Pro pokročilou asistovanou jízdu či automatizované řízení zahrnuje výbava lidar od společnosti Luminar. Ten vytváří přesné 3D mapy okolí vozu v reálném čase, kombinované s daty z dalších senzorů pro detekci objektů. Systém nese označení Xiaomi Pilot.
Omezený objem výroby a ambiciózní cíle
SU7 se začne v Číně prodávat v únoru 2024, roční výrobní kapacita činí zatím 200 000 kusů. Xiaomi dlouhodobě plánuje expanzi i na další světové trhy, cílem je do 15-20 let proniknout mezi 5 největších automobilek. Zda a kdy se vůz oficiálně prodá také v Evropě zůstává otázkou. Stejně jako cenové relace jednotlivých variant SU7 pro čínský trh. Xiaomi každopádně vstupuje do segmentu elektromobility s velkými ambicemi. A díky své popularitě u zákazníků má rozhodně na čem stavět.

Na výběr bude varianta s a bez radaru. Foto: Se souhlasem MIIT
Společně s premiérou svého prvního elektromobilu SU7 spustilo Xiaomi také web své divize Xiaomi Automobile Technology Co. Stránky www.xiaomiev.com se v tuto chvíli zaměřují výhradně na prezentaci modelu SU7 a jeho technické detaily.
Podle dostupných informací vozidlo Xiaomi SU7 navrhli bývalí designéři BMW a Mercedes-Benz, kteří jsou zodpovědní za koncept Mercedes EQXX nebo BMW iX.

Foto: Se souhlasem Xiaomi
Zdroj: CarNewsChina