Společnost Xiaomi, celosvětově známá především díky chytrým telefonům, představila svůj první elektromobil s označením SU7. Jde o prémiový sedan, který čínská automobilka BAIC Group vyvinula ve spolupráci s Xiaomi. Není proto překvapením, že došlo i na implementaci operačního systému HyperOS od Xiaomi, který chce výrobce časem používat ve všech svých zařízeních.
Vůz kombinuje elegantní design inspirovaný vozidly Tesla či Porsche s high-tech vychytávkami, které známe z mobilních telefonů a dalších zařízení Xiaomi. V tomto směru tak bude mít nejblíže právě automobilce Tesla a jejímu Modelu 3.
SU7 dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,78 sekundy
SU7 měří na délku 4997 mm, na šířku 1963 mm a na výšku 1455 mm. Rozvor náprav činí 3000 mm Pro srovnání, nová Tesla Model 3 Highland má na délku 4720 mm, na šířku 1850 mm a 1441 mm na výšku. Díky aerodynamickému tvaru karoserie dosahuje vůz excelentního součinitele odporu vzduchu 0,195. Základní verze má pohon zadní nápravy s elektromotorem o výkonu 220 kW. Top model dostal pohon všech kol se systémovým výkonem 495 kW díky kombinaci motorů vpředu i vzadu. SU7 dosahuje rychlosti 265 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhé 2,78 sekundy.
Dojezd až 800 km? Realita bude kolem 500 km
Srdcem vozu jsou baterie od předních dodavatelů BYD a CATL. Zákazníci budou moci volit mezi kapacitami 73,6 kWh nebo 101 kWh. Dojezd podle čínské normy CLTC dosahuje u slabší baterie okolo 630 km, verze s 101 kWh má udávaný dojezd až 800 km. V evropském cyklu lze očekávat hodnoty mezi 450 a 700 km.
Xiaomi SU7 se chlubí nabíjecí technologií HyperCharge podporující nabíjecí výkon až 480 kW. To umožňuje vozidlu na rychlonabíječce získat energii pro 200 km jízdy již po 5 minutách nabíjení.
Velký 16,1″ displej a HyperOS
Dominantou interiéru je 16,1″ dotykový displej infotainmentu s rozlišením 3K. Systém běží na platformě HyperOS od Xiaomi, která zajišťuje maximální propojení s dalšími zařízeními v ekosystému Xiaomi. Nechybí funkce bezdrátového nabíjení mobilních telefonů a řada chytrých funkcí.
Pro pokročilou asistovanou jízdu či automatizované řízení zahrnuje výbava lidar od společnosti Luminar. Ten vytváří přesné 3D mapy okolí vozu v reálném čase, kombinované s daty z dalších senzorů pro detekci objektů. Systém nese označení Xiaomi Pilot.
Omezený objem výroby a ambiciózní cíle
SU7 se začne v Číně prodávat v únoru 2024, roční výrobní kapacita činí zatím 200 000 kusů. Xiaomi dlouhodobě plánuje expanzi i na další světové trhy, cílem je do 15-20 let proniknout mezi 5 největších automobilek. Zda a kdy se vůz oficiálně prodá také v Evropě zůstává otázkou. Stejně jako cenové relace jednotlivých variant SU7 pro čínský trh. Xiaomi každopádně vstupuje do segmentu elektromobility s velkými ambicemi. A díky své popularitě u zákazníků má rozhodně na čem stavět.
Společně s premiérou svého prvního elektromobilu SU7 spustilo Xiaomi také web své divize Xiaomi Automobile Technology Co. Stránky www.xiaomiev.com se v tuto chvíli zaměřují výhradně na prezentaci modelu SU7 a jeho technické detaily.
Podle dostupných informací vozidlo Xiaomi SU7 navrhli bývalí designéři BMW a Mercedes-Benz, kteří jsou zodpovědní za koncept Mercedes EQXX nebo BMW iX.
Zdroj: CarNewsChina
Když bude za 350 až 500 tisíc Kč pak OK. Obávám se však, že to je naivní představa, protože Evropské automobilky nejsou schopny za tito cenu nabídnout ani auta se spalovacími motory a tak EU alibisticky uvalí na dovoz taková cla, že budou tato auta pro běžného občana nedostupná!! Evropa… Číst více »