Za podcasty nově na Twitter: Sociální síť se stává podcastovou aplikací

Twitter si zahrává s podcasty. Nový prostor nabízí spojení podcastů a živého audiovysílání na jednom místě.

Je to oficiální. Twitter se mění v (částečně) podcastovou platformu. Aplikace v těchto dnech spouští testovací verzi Twitter Spaces, který zahrnuje podcasty a umožní vám poslouchat různé celé pořady prostřednictvím playlistů, které jsou vytvořeny speciálně podle toho, co vás zajímá a jaké je vaše zaměření.

Stations na Twitter Spaces

Na předělané Twitterové podstránce Spaces se otevírají Stations („stanice“), místo, kde se objeví playlisty založené dle jednotlivých témat, a které budou kombinovat epizody podcastů stažených z RSS s různými zvukovými „událostmi“ a nahrávkami, které se objevují v prostorách Twitteru. Princip je podobný jako u Pandora station (pozn. hudební streamovací aplikace, která není v naší zemi dostupná), Spaces se ale orientují na mluvené slovo. Určité odlišnosti je i od poslechů podcastů z platforem jako je Apple Podcasts nebo Spotify.

Obrázek: Za podcasty nově na Twitter: Sociální síť se stává podcastovou aplikací

Testování Stations bude probíhat u skupiny náhodně vybraných uživatelů z celého světa, zatím ale pouze v angličtině. Foto: Unsplash

Čím více uživatelů bude tuto platformu využívat, tím více budou audionahrávky a poslech Station přizpůsobeny na míru jednotlivým účtům. Twitter nezačíná s tvorbou playlistů od úplné nuly. Společnost se při sestavování playlistů spoléhá na to, co již ví o zájmů Twitteřanů z jejich účtů a bude také čerpat ze stránek, které uživatel sleduje a má o ně tak zájem. Evan Jones, senior product manager společnosti, který má na starosti oblast audio služeb, uvedl v rozhovoru pro magazín Hot Pot, že se v Twitteru snaží vytvořit systém, který bude podobný doporučování živými uživateli.

Objevování nových podcastů

Způsoby, jak najít nové podcasty k poslechu jsou vlastně notoricky známé a trochu monotónní. Nejčastěji jsou to seznamy TOP 100 (nebo 200) poslouchaných mluvených záznamů v daném období. Druhým velmi často užívaným a možná ještě efektivnějším šířením podcastů je doporučení, ať už na základě ústního sdělení nebo na základě sdílení na nějaké z jiných platforem, respektive sociálních sítí. Žádné platformě se zatím nepodařilo objevit nějaký jiný, spolehlivý způsob šíření nových podcastů, které by se vám mohly líbit.

Na první pohled se může zdát, že je velmi snadné, jak propagovat na některé sociální síti podcasty, které jsou vlastně součástí té samé platformy, kterou uživatelé používají i za jiným účelem a doporučovaní (mimo jiné) toho, co si poslechnout, se tam objevuje prakticky na denní bázi. Zatím tomu tak ale není. Testovací verze zatím nemá možnost vytváření výstřižků a poslech je možný pouze v podstránce Spaces, ne na timeline.

Jak již bylo řečeno, Spaces má možnost vytváření výstřižků, které by se mohly v určitém okamžiku využít ke sdílení podcastů. Tato funkce umožňuje vystřihnout z poslechu audio vysílání půlminutový úsek, který potom můžete sdílet s ostatními. Přesná podoba sdílení podcastů v rámci Twitteru je ještě stále ve vývoji.

Velký potenciál..?

Zahrnutí podcastů do součásti „osobnosti“ Twitteru by mohlo být pro mnohé uživatele atraktivní a praktické. Funkce Twitter Spaces, která byla vytvořena v roce 2020 na základě úspěchu aplikace Clubhouse v době koronavirové pandemie, sice není v České republice příliš rozšířená, ale své pevné místo mezi aplikacemi zaměřenými na audio ve světě již má. Jedná se o stránku, kde můžete sdílet a poslouchat živé audiokonverzace, ať jste kdekoliv.

Jones uvedl, že na základě údajů společnosti je téměř polovina (45 %) uživatelů Twitteru zároveň pravidelnými posluchači podcastů (vzhledem k tomu, že velké množství Twitteřanů využívá tuto aplikaci především kvůli zpravodajství, to je vcelku logické). Mezitím data, která odhalili techničtí slídilové na začátku tohoto roku, ukázala, že Twitter si s podcastovým světem začíná pohrávat.

Obrázek: Za podcasty nově na Twitter: Sociální síť se stává podcastovou aplikací

Podcasty se staly oblíbeným formátem. Foto: Unsplash

Ukázalo se, že částečně pravda to je. Jones uvedl, že testují různé nové návrhy a nápady, přičemž nakonec dospěli k tomu, že podcasty by měly být nedílnou součástí Spaces a tím i Twitteru.

Přesné datum oficiálního spuštění není známé. Vše, včetně finální podoby této platformy, se bude odvíjet podle toho, jak (ne)úspěšná bude testovací verze a ohlas na ni, ale snad se tohoto spojení jednou dočkáme i k běžnému používání a toto propojení psaných textů a zvukových povídání naplní svůj potenciál.

Zdroj: The Verge

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Vyznáte se v USB? Nová označení mají vše zjednodušit
Vyznáte se v USB? Nová označení mají vše zjednodušit
Obrázek: Amazon představil první čtečku Kindle se stylusem a budík mapující spánek
Amazon představil první čtečku Kindle se stylusem a budík mapující spánek
Obrázek: Hledáte výkonný notebook pro kreativní vyžití? Řada Studio je špičkou v oboru
Hledáte výkonný notebook pro kreativní vyžití? Řada Studio je špičkou v oboru
Obrázek: Jak na škody způsobené umělou inteligencí? EU upraví legislativu
Jak na škody způsobené umělou inteligencí? EU upraví legislativu
Obrázek: Co je to spyware a jak se proti němu bránit?
Co je to spyware a jak se proti němu bránit?
Obrázek: BeReal: Jak funguje sociální síť bez přetvářky?
BeReal: Jak funguje sociální síť bez přetvářky?
Obrázek: Přečtěte si příchozí zprávu, aniž by to kdokoliv věděl
Přečtěte si příchozí zprávu, aniž by to kdokoliv věděl
Obrázek: Jak zmizet z internetu beze stopy?
Jak zmizet z internetu beze stopy?