Klimatizace v dopravních prostředcích může nejen zpříjemnit cestu, ale i zachránit životy. Jak ale zjistit, který dopravní prostředek má klimatizaci a ve kterém se budete koupat ve vlastním potu? Díky povedené online mapě můžete v Praze sledovat, kde se právě pohybují tramvaje a dokonce si z nich vyfiltrovat klimatizované vozy.
Autobusy, vlaky či tramvaje plné lidí mohou v teplém počasí znepříjemnit cestu teplotami kolem 40 °C. Pokud není spoj klimatizovaný, může to v letním období především pro starší jedince, děti a další skupiny obyvatel znamenat riziko kolapsu, který může vést až k úmrtím. Řešením jsou klimatizace, které však zatím zdaleka nejsou ve všech spojích.
Sledovat dveře pražských tramvají a hledat nálepku s vločkou je jedna možnost, elegantnější způsob však nabízí online mapa s aktuálními daty o pohybu pražských tramvají. Díky ní lze sledovat pohyb všech tramvají, které se právě pohybují po hlavním městě.
Živou mapu pražských tramvají vyvíjí nadšenci
Na stránce http://tram.mobilnitabla.cz/ lze snadno sledovat, kde se v Praze pohybují tramvaje a dokonce je možné filtrovat vybrané spoje. Pokud vás tedy zajímá, kde právě jede tramvaj č. 3 a zda jede na čas, můžete si kliknutím na číslo tramvaje v rámci filtru linek vybrat pouze danou linku či několik vybraných linek.
Aby toho nebylo málo, lze vyfiltrovat i tramvaje, které mají klimatizační jednotku a spoje s bezbariérovým přístupem. Právě onen filtr tramvají s klimatizací je skvělým počinem. Lze si tak snadno naplánovat spoje tak, abyste na jednání nepřišli upocení, nebo neriskovali zdraví kvůli zastaralosti vozového parku pražské MHD.
Dopravní podnik hl. m. Prahy lidem zpříjemnit život nechce
Portál je tvořen nadšenci a komunitou a je smutnou realitou, že Dopravní podnik hl. m. Prahy stále nezveřejňuje data o GPS poloze tramvají. Aplikace tak staví na práci dobrovolníků a nadšených vývojářů, kteří musí data získávat a zpracovávat jinými způsoby.
V době, kdy jsou na stole témata jako chytrá města a otevřená data, jde o smutnou ukázku toho, jak může nepříliš flexibilní systém zbytečně komplikovat život cestujícím i vývojářům. Doufejme tedy, že podobných projektů bude přibývat a bude tak možné brzy získat ještě přesnější data o celé dopravní síti v Praze a po celé ČR.