Tedy, u Applu ani moc ne, ten se stále drží zajetých očekávání: Žádné zprávy, obrovské očekávání, a pak bombastické novinky. Jediný problém je, že Apple postrádá právě ty bombastické novinky, kterými by celý svůj obchodní kolotoč probudil.
Některá média chválila, jiná kritizovala – to konec konců záleží i na tom, jaké produkty samotné redakce preferují, nebo zda mají rezidentní fandy Applu v kanceláři.
Nicméně představovačka nových iPhonů a dalších chytrých věcí proběhla přibližně tak, jak se očekávalo. Zlepšení se dočkaly hlavně chytré hodinky, a to docela značného, byť konkurence je stále levnější a často hezčí – funkčnost ale Apple doladil na velmi slušnou úroveň.
https://youtu.be/WbWk9lWrZqc
Zoufalství dvou obrů
U smarpthonů to ale byla docela bída. Už několikátým rokem se novinky omezily jen na drobnosti, které neospravedlňují koupi stroje za desítky tisíc korun; obzvlášť ne, pokud vlastníte předchozí generaci. Hlavní pozornost se upřela na nový fotoaparát, ze kterého si navíc úhlavní konkurent firmy Samsung udělal terč.
Ihned po představovačce Applu vydal Samsung reklamu, kde se specificky trefuje do foťáku Applu, který má drobné nevýhody oproti Galaxy Note 10 – opravdu drobné, nicméně Apple starých časů by něco takového nedopustil.
Nutno říct, Samsung má úplně identický problém jako Apple, ani jeho vlajkové lodě se neprodávají, protože vylepšení smartphonů jsou jen droboučká. Není divu, že si Huawei a další urvali tolik prostoru na trhu: Obě hlavní firmy nejsou tak zajímavé, jak bývaly dřív.
Konkrétně se Samsung vysmívá tomu, že iPhony 11 neumí v základní aplikaci udělat takzvaný „bokeh“ efekt (rozmazání pozadí) přímo při natáčení nebo focení.
Zoufalý pokus o pozornost nebo oprávněná kritika dříve nejinovativnější IT firmy? To posuďte sami, pravdou zůstává snad jen to, že obě firmy už by potřebovaly změnit své obchodní praktiky. Samsung nemůže stavět na tom, že je alternativou k Applu a neustále se do něj zbytečně (a místy poněkud trapně) strefovat, a Apple musí přestat věřit, že je tou samou firmou, jako byla za éry Steva Jobse. Je to dvojité zoufalství, podtržené tím, že smartphone za 10 tisíc obvykle dokáže velmi slušně zastat práci toho za 30.
Jinak je sežerou mladší. USA trh je zatím bezpečně jejich díky svým specifikům, ale Evropa už dávno našla svou cestu, stejně jako stále důležitější Indie a její mladičký, nenasycený trh.
Zdroj: ZDNet