Průhledné, plné automatické pojízdné plastové dveře známe třeba z obchodních center; nyní se jim dostává nových možností.
Na podniky mířená inovace LG umožní firmám do těchto dveří vkládat různé zprávy pro zákazníky či zaměstnance nebo pouštět reklamy. Technologie existuje od minulého roku, LG ji představilo a Panasonic a Xiaomi už implementovaly pod hlavičkou jihokorejského obra.
Samsung s technologií transparentních OLED displejů experimentoval už před několika lety, nicméně neuspěl.
„Reklamní“ dveře tak nejsou už nijak vzdálené, ale vcelku realistický náhled do blízké budoucnosti. V Česku se s podobnou technologií zprvu setkáme zřejmě jen u obchodních center, případně českých sídel nadnárodních korporací.
V praxi zatím technologie představuje spíše takovou zajímavou vychytávku než revoluční technologii. Je však jen otázkou času, než někdo pro transparentní OLED displeje vymyslí lepší způsob využití. Občas zkrátka máme technologii na světě dřív, než se pro ní objeví inteligentní uplatnění. LG zmiňuje použití na mezinárodních letištích jako průhledné rozdělení mezi duty-free obchody a prostorem letiště, které zároveň umožňuje dynamicky měnit reklamní plochu, což už zní docela využitelně.
Zdroj: LG