Netflix potvrdil zájem o vývoj videoher, zisky rostou

Třetí čtvrtletí má být pro Netflix méně úspěšné, než se čekalo, a to i přes pandemický nárůst uživatelské základny.

S tím, jak se svět vrací do normálu, část získaných předplatitelů Netflix opět ztratí, a to se na úspěších streamovací společnosti podepsalo. Za 2. kvartál se společnosti podařilo přidat 1,54 milionu platících zákazníků, což bylo nad očekáváním. Naopak ve třetím kvartálu ovšem firma očekává růst o „pouze“ 3,5 milionu předplatitelů, což je výrazně méně než předpokládaných 5,6 milionů.

Zisky však naštěstí pro firmu rostou relativně stabilně. Po zveřejnění zprávy o výsledcích ve druhém čtvrtletí a předpovědi na třetí se hodnota firmy na akciových trzích dočasně propadla o 3 %, brzy by se však měla vrátit zpět.

Obrázek: Netflix potvrdil zájem o vývoj videoher, zisky rostou

Zdroj: Pixabay

Další pokusy

Zajímavé je potvrzení zprávy, že Netflix hodlá investovat do her. První kroky by měly vypadat spíše jako interaktivní prvky ve filmech, později však chce společnost skutečně expandovat do herního průmyslu – byť zatím jen do her mobilních.

Hry budou zdarma součástí předplatného služby, žádné dodatečné ceny nebude muset zákazník platit. Z vyjádření je znát, že firmy chce trh nejprve oťukat, zjistit, jak moc současné předplatitele láká a zda hry zaujmou nové zákazníky.

Pokud ano, mohlo by jít o první závan nového trendu. Cesta streamovacích společností směrem do videoherního průmyslu není nesmyslná. Moderní audience interaktivitu oceňuje, a zkombinovat několik médií dohromady – seriály, hry, případně třeba audioknihy – se může vyplatit, obzvláště u globálně populárních značek.

Obrázek: Netflix potvrdil zájem o vývoj videoher, zisky rostou

Zdroj: Pixabay

Hybridní Star Wars?

Jestliže se strategie Netflixu osvědčí, je pravděpodobné, že k ní přistoupí i konkurence. Namátkou připadá v úvahu Disney. Marvel či Star Wars jsou značky, které mají ke hrám velmi blízko už dnes (i ve VR) a v průmyslu jsou velice aktivní. Obzvláště Star Wars mají ve hrách a v pronikání mezi žánry dlouhou historii, a jsou logickým kandidátem pro moderní, interaktivní obsah kombinující svět tvorby filmové a herní.

Vytvořit jakýsi hybrid mezi filmem a mobilní hrou se, při vhodně zvoleném modelu ideálním pro masové obecenstvo, snadno může stát novým hitem. Je však otázka, jakou formu streamovací služby zvolí a kolik financí budou ochotné do podobných pokusů investovat. Netflix je zatím první vlaštovkou pokroku – zda se ukážou i jiní je otázka. Další Bandersnatch by si ale cílové publikum našel.

Zdroj: ZDnet

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ASUS odhalil nejrychlejší OLED monitory a limitovanou edici grafiky RTX 5090
SpaceX intenzivně posiluje satelitní internet Starlink. Má už přes 8 100 družic
Skládací HONOR Magic V5 míří na český trh. Je levnější než Samsung Galaxy Z Fold 7 a promění se v tablet
Konec výměny baterek? Nové solární panely budou napájet klávesnice a senzory i ze světla žárovek
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?
Microsoft chce změnit způsob, jak používáte internet. Vyzkoušejte AI Copilot Mód v prohlížeči Edge